Despre tot ce-i fin și fain

Lecție de rock feminin, cu Tommy Hilfiger și Gigi Hadid

By 23 octombrie, 2017Chronicles
read time 5 min
 
23 octombrie, 2017

Lecție de rock feminin, cu Tommy Hilfiger și Gigi Hadid

A treia colecție-capsulă semnată de Tommy Hilfiger în colaborare cu Gigi Hadid este inspirată de stilul rock n’ roll, actualizat în cheia stilistică a zilelor noastre.

by

Puține locuri din lume m-au influențat stilistic atât de mult precum New York-ul. Am spus de multe ori că mă simt foarte apropiată de franțuzoaice și că am învățat multe despre stil doar privindu-le și analizându-le alegerile vestimentare, însă unele dintre cele mai importante lecții de stil și atitudine mi le-am însușit la New York.

 

New York-ul e o insulă și la propriu, și la figurat: un „stat în stat”, unde poți fi martorul unor declarații uluitoare de stil. Acolo am descoperit prima oară și Tommy Hilfiger, prin 2006, când am pus prima oară piciorul în Manhattan, iar vreo 5 ani mai târziu o altă vizită la New York a pecetluit începutul reinventării mele spontane.

 

Am fost, multă vreme, o prețioasă a stilului. Am mai scris despre așezarea mea în stilul pe care îl am acum și, privind înapoi, am impresia că mi-am trăit existența pe dos. Când eram în liceu și în facultate mă îmbrăcam ca o „cucoană” (dar eram total convinsă de alegerile mele!), iar în ultimii ani am reînviat într-un stil comod, funcțional, tineresc. Cu un twist, dar fără nimic excesiv de ornamentat, fără fundițe, inimioare, volănașe. Curat, simplu, cu personalitate.

 

 

Momentul în care am conștientizat această schimbare de macaz s-a petrecut la New York, în 2011. Am intrat la Barney’s îmbrăcată într-o rochiță delicată și foarte lady-like și mi-am dat seama că toți designerii cool, minimaliști și edgy de acolo erau exact ceea ce aș fi vrut să port în acel moment. Că mă reprezintă mai tare și mai fidel decât ceea ce aveam pe mine. Știți cum e când intri într-un loc foarte familiar și îți spui în gând „Am ajuns acasă…”. Stilistic vorbind, exact așa m-am simțit eu în acel moment.

 

Unele dintre primele piese vestimentare pe care le-am cumpărat atunci, după revoluția mea stilistică neașteptată, au fost de la Tommy Hilfiger. Mi-a plăcut mereu „americănismul” lui bine-dozat, hainele cu atitudine și relaxare în același timp. Au fost primele piese care m-au făcut să mă simt tânără într-o perioadă în care, deși ERAM tânără, mă simțeam îmbătrânită vestimentar. M-au făcut să visez la un „eu” exterior care să semene mai bine cu eul meu interior și tot procesul a părut complet lipsit de efort. A curs din mine parcă.

 

Acum, chiar dacă mă îmbrac mai degrabă minimalist, pentru piesele-statement mă duc tot spre stilul american, spre culoare și tinerețe. Poate europenii au inventat moda și au dus-o pe culmile rafinamentului, însă americanii au dus-o în stradă, printre oamenii care trăiesc, simt, vor comoditate și coolness în același timp. Apreciez asta.

 

 

 

 

 

 

Am continuat să urmăresc brandul de atunci încoace, iar faptul că s-au tot deschis magazine la noi mi-a ușurat considerabil misiunea. Dacă înainte mergeam în străinătate cu câte o listă (scurtă, dar tot listă era) de lucruri pe care voiam să le găsesc fiindcă nu erau la noi, acum mă duc să mă bucur de loc și de experiențe. Hainele le găsesc și la noi, nu mai stau cu niciun stres și nu-mi mai bat capul să fac liste.

 

Cu foarte puține excepții, mai precis în ultimele sezoane, de când a apărut colecția TommyXGigi, creată de Hilfiger având-o ca muză pe Gigi Hadid. Atunci redevin anxioasă la ideea că n-o să nimeresc ACEA piesă pe care am pus ochii.

 

Am mai scris că întâlnirea mea live cu Gigi Hadid, înainte ca ea să fie atât de celebră, a fost una dintre întrevederile memorabile ale carierei mele. Chiar dacă atunci era doar un model la început de drum, mi-a transmis ceva deosebit, un „ceva” pe care l-au simțit, se pare, toți mai-marii modei care s-au lăsat cuceriți și inspirați de ea.

 

 

Când apare colecția TommyXGigi, știu că trebuie să fiu pe fază, pentru că una sau două piese îmi fac mereu cu ochiul și vreau să știu că pun sigur mâna pe ele. Iar cea de-a treia ediție, care apare acum în octombrie și la noi e oarecum atipică față de celelalte două.

 

E rock și rebelă, dar cu nuanțe feminine. E nouăzecistă în cel mai bun sens (eu sunt o nostalgică a anilor ’90, abia acum îi descopăr cu adevărat, vestimentar vorbind, fiindcă atunci când i-am trăit eram prea mică pentru modă) și mizează pe un element care mie îmi place la nebunie: oversize-ul. Se potrivește de minune cu mine, pentru că odată cu marea reinventare mi-am descoperit o identitate de rock-chic pe care n-o bănuiam.

 

Materialele sunt prețioase, dar nu în sensul „prețios” pe care l-am folosit la începutul articolului. Sunt fine, tactile, îți vine să pui mâna, să le atingi. Catifea, piele lăcuită, denim și flanel moale. Reînvie tricourile cu numele formației preferate, pe care le purtam cu convingere prin liceu, doar că aici sunt decorate cu ținte și elemente metalice neașteptate.

 

Reînvie și carourile lui Hilfiger, dar actualizate să cuprindă și iconica stea albastră din logo. E o colecție frumoasă, tânără (dar fără vârstă!) și foarte purtabilă. Un alt element esențial în noua mea viață în modă: totul trebuie să fie plăcut la purtare, comod. Frumos, dar fără rabat de la funcțional.

 

 

Care e legătura între mine, Tommy, Gigi și Mastercard?

De ani de zile, am un Mastercard pentru călătorii și unul pe care-l folosesc când sunt în țară, mai exact Mastercard Gold, cu care am o mulțime de beneficii în locațiile-partenere. Beneficii concrete, în sensul de reduceri instantanee. Unul dintre locurile în care am aceste avantaje îl reprezintă lanțul de magazine Tommy Hilfiger de la noi. Și ohoho, mă folosesc de acest atu.

 

Programul Mastercard Premium & Business include peste 120 de parteneri si mai mult de 350 de locații premium, din zona de modă, gastronomie, accesorii, călătorii, beauty, home & deco, dezvoltare personală și business. Pe majoritatea le cunoașteți și probabil le-ați și frecventat, dar poate nu știați până acum că puteți face o afacere bună plătind cu un card Mastecard în ele. Pe listă se mai află salonul de frumusețe la care merg de ani de zile, unele dintre restaurantele mele preferate, plus magazine în care intru frecvent și în toate am discount 10% când plătesc cu cardul Gold.

 

În anumite momente ale anului se mai adaugă și câte un extra-discount special, temporar, doar pentru clienții Mastercard. În luna octombrie, Tommy Hilfiger îți oferă discount de 15% pentru orice produs achiziționat. Partea cool: reducerea de 15% se poate cumula cu alte reduceri existente în magazin, cu condiția să nu depășească 40% din valoarea produsului.

Iată ce mi-a plăcut cel mai mult din colecția TommyXGigi:

Rochia supradimensionată cu motiv geometric și trenciul din catifea la două rânduri de nasturi.

 

 

Bomber jacket-ul în nuanța mea preferată de gri și jumpsuit-ul roșu care mă duce direct cu gândul la stilul lui Gigi.

 

 

Parka în nuanță de kaki (una dintre preferatele mele) și puloverul albastru-cobalt cu mâneci supradimensionate.

 

 

Produsele din colecția TommyxGigi Toamnă 2017 se găsesc în magazinele Tommy Hilfiger selecționate.

Foto: Getty Images pentru Tommy Hilfiger