Despre tot ce-i fin și fain

Povestea fetei mioape în căutarea ochelarilor perfecți

By 28 iulie, 2017Uncategorized
read time 7 min
 
28 iulie, 2017

Povestea fetei mioape în căutarea ochelarilor perfecți

În fiecare lună prezint un loc cool, dintre cele pe care le frecventez, unde clienții Mastercard au beneficii unice la plata cu anumite tipuri de card. Sunt clientă Mastercard de 10 ani, așa că alăturarea a venit firesc, iar scopul este să descoperiți locuri interesante, cu beneficii bune. Să ne folosim banii eficient!

by

Port ochelari din clasa a patra și sunt mioapă de când mă știu, doar că abia la 8 ani s-au prins cei din jur că mă apropiam cam mult de tablă ca să văd ce scrie acolo. Îmi amintesc și acum senzația primei perechi puse la ochi, niște plastice alb cu mov care acum mi se par cumplite, dar care pentru 1994 erau chintesența modei.

Oricum nu conta forma, ci faptul că – pentru prima oară în viață – totul era… clar. Contururile erau definite, viața arăta altfel, era mai frumoasă și mai limpede. Am scris cândva despre cum se vede viața când ești miop și brusc vezi clar lumea, aici.

 

Vreme de mulți ani, ochelarii pe care îi purtam mi-au definit stilul, personalitatea de la momentul respectiv și perioada din viață în care mă aflam. N-am înțeles niciodată oamenii care refuză să poarte ochelari deși nu văd bine, fiind complexați de ideea că vor deveni „ochelariști”. E o prejudecată stupidă, rămasă din filmele vechi în care doar bibliotecarele de vârsta a treia și tocilarii purtau ochelari cu ramă groasă. Între timp, și unii și ceilalți au devenit personaje cool, iar ochelarii și-au căpătat locul pe care-l merită: de accesoriu care te schimbă instantaneu.

 

La capătul celălalt al spectrului, știu persoane care poartă, strict de dragul modei, rame fără dioptrii care îi fac să arate mai interesant. Printre ei se află și un bărbat foarte cool la vreo 45 de ani, vecin de cartier cu mine, care își asortează șosetele la ramele de la ochelari, ele fiind întotdeauna fistichii: verzi, fucsia, roz. Nu glumesc, e un adevărat personaj.

 

 

După ce am descoperit lentilele de contact, în facultate, s-a mai deschis o lume pentru mine: ochelarii de soare, până atunci domeniu interzis. Mioapă fiind, aveam o singură pereche de ochelari de soare cu dioptrii și suspinam de câte ori vedeam modele spectaculoase din vitrinele magazinelor. Acum, pe lângă perechile cu dioptrii pe care le alternez lentilelor, ochelarii de soare sunt slăbiciunea mea.

 

Dacă femeile sunt în general cu pantofii, eu sunt cu ochelarii de soare: am câteva zeci și sunt mereu în căutarea unei noi perechi. Am și o sensibilitate crescută la lumină, așa că îi port tot timpul anului: și în august când bate soarele orbitor, și în ianuarie când strălucește zăpada.

 

Dacă la multe lucruri din garderobă mă gândesc „Oare merită?”, atunci când cumpăr o pereche de ochelari de soare, știu clar că am făcut o investiție, fiindcă îi port non-stop și sunt cel mai ușor-amortizabil obiect din arsenalul meu. Nu mă zgârcesc niciodată fiindcă de la 8 ani, când mi-am pus pe nas acea pereche mov de plastic, n-am uitat cât de important e să vezi lumea limpede și să ai grijă de ochii tăi.

 

Cei de la Optiblu se află pe piață din 2004, dar eu i-am descoperit mai bine când și-au făcut un magazin flagship exact în drumul meu spre casă, pe strada Radu Beller, și m-am trezit făcându-mi zilnic de lucru prin fața vitrinelor lor, doar ca să văd ce noutăți au mai adus.

 

Au niște branduri foarte cool, pe care până acum le găseam doar pe net și, chiar dacă sunt multe lucruri din viață pe care n-am nicio problemă să le cumpăr online, ochelarii de soare sunt o plăcere eminamente „offline”.

 

Ritualul încercării a 20 de perechi diferite de ochelari e unul dintre jocurile mele preferate, chiar dacă în general n-am răbdare să probez lucruri și-mi cumpăr chiar și hainele „din ochi”. La ochelari e altceva: o ramă te poate transforma instantaneu într-un alt personaj, așa că trebuie să-ți dai voie să te joci un pic.

 

Când plec undeva sau când accesorizez o ținută, îmi aleg ochelarii de soare în funcție de dispoziție, de ceea ce vreau să transmit și de cum mă simt în perioada respectivă.

 

Uneori am chef să mă îmbrac all-black și să port o pereche ultra-extravagantă ca să balansez situația, iar alteori mă simt cel mai bine purtând cu săptămânile aceeași pereche simplă, neagră, cat-eye.

 

Care e legătura între ochelari și Mastercard?

Programul Mastercard Premium & Business include peste 120 de parteneri si mai mult de 350 de locații premium, din zona de modă, gastronomie, accesorii, călătorii, beauty, home & deco, dezvoltare personală și business. Pe majoritatea le cunoașteți și probabil le-ați și frecventat, dar poate nu știați până acum că puteți face o afacere bună plătind cu un card Mastecard în ele. Pe listă se află și Optiblu, unde am discount 10% când plătesc cu cardul Gold, ceea ce înseamnă o reducere consistentă având în vedere ritmul alert în care-mi cumpăr eu ochelari.

 

 

Există un catalog complet de oferte speciale, ca să vă faceți o idee mai clară despre ceea ce presupun beneficiile plății cu aceste tipuri de carduri Mastercard, toate ofertele fiind valabile până la 31 decembrie 2017. Sunt înnoite și reîmprospătate în fiecare an și se tot adaugă parteneri.

 

Câteva dintre brandurile cool pe care le găsiți la Optiblu și pe care le am eu pe radar vara asta sunt următoarele:

 

Cutler and Gross

Are o istorie de 48 de ani, dar a fost o revelație de dată recentă pentru mine. Este un brand eminamente britanic, creat de Graham Cutler și Tony Gross, cu sediul în zona mea preferată din Londra: Knightsbridge. Au fost purtate inclusiv în „Tăcerea mieilor” (Anthony Hopkins avea o pereche) sau „Notting Hill” (țineți minte ochelarii Juliei Roberts?), iar Michael Fassbender a apărut cu o pereche în „The counsellor”. Și Lady Di avea câteva perechi în colecția ei.

 

Dita

American ca spirit, dar cu glamour-ul coastei de Vest, Dita a fost creat de John Juniper și Jeff Solo, la Los Angeles, în 1995. Îi poartă Angelina Jolie, Dita von Teese, Heidi Klum sau Jay-Z, iar ceea ce m-a fascinat pe mine prima oară a fost faptul că sunt fabricați manual în Japonia, iar procesul de manufacturare a fiecărei perechi durează 8 luni și nu mai puțin de 320 de pași.

 

Linda Farrow

Prima mea pereche de ochelari de soare dintr-o „altă ligă” a fost una de la Linda Farrow, cu textură de piele șarpe. Erau mult mai extravaganți decât orice altceva purtasem vreodată, dar încă sunt una dintre piesele mele de rezistență. Creat în 1970 de către Linda Farrow, este considerat primul brand care a tratat ochelarii ca pe un obiect de modă, nu doar ca pe ceva utilitar, iar la 50 de ani distanță aproape că nu există vedetă de la Hollywood care să nu aibă o pereche în poșetă.

 

Céline

Poate cel mai iubit brand francez din „noul val”, a fost reinventat și adus în contemporaneitate de celebra Phoebe Philo. Hainele brandului sunt pe cât de frumoase pe atât de exorbitant de scumpe, dar pentru mine ochelarii sunt formula magică prin care pot beneficia de magia casei Céline în felul meu. Ramele lor sunt minimaliste, au un sistem inovator de prindere a balamalelor, o paletă de culori mereu surprinzătoare și niște forme care mă fac să mă simt o „Céline lady” fără cele 3 zerouri în coadă.

 

Thom Browne

E una dintre feblețile mele, fiindcă are curaj să fie extravagant în toate aspectele creației: de la colecțiile de haine (tocmai a făcut o linie pentru bărbați luând hainele de damă și redimensionându-le pe mărime masculină) până la ochelarii de soare. Ramele americanului Browne sunt elegante, dar excentrice în același timp, pentru că „altfel”-ul iese din detalii pe care trebuie să le observi cu atenție. Lady Gaga poartă de ani de zile creațiile lui, ceea ce spune multe.

 

 

În final, 2 sfaturi când alegeți ochelarii, de la o ochelaristă cu ștate vechi:

Nu vă sfiiți să probați oricâte perechi e nevoie.

Stați și o oră dacă e cazul, dar nu plecați îndoiți în legătură cu perechea aleasă. Dacă nu simțiți că este „the one” mai bine reveniți în altă zi decât s-o cumpărați pe grabă: există atâtea branduri frumoase încât nu trebuie să vă mulțumiți niciodată cu jumătăți de măsură. Întrebați-i și pe oamenii din magazin, ei știu bine ce au în stoc, iar la Optiblu consultanții sunt mereu amabili și în temă, așa că vă pot scoate din sertare și alte modele potrivite fizionomiei.

 

Nu alegeți varianta previzibilă.

Dacă mai aveți câteva perechi de ochelari de soare acasă, aveți curaj și ieșiți din zona de confort. Încercați altceva, o pereche de ochelari e cel mai simplu mod de a deveni o altă persoană, mai apropiată de ceea ce ne-am dorit întotdeauna dar nu am avut curaj. De ce să rămânem „safe” când putem să ne jucăm un pic?

Unde îi găsești pe cei de la Optiblu?

 

Magazinul flagship se află pe strada Radu Beller, vis-a-vis de Piața Dorobanți, dar găsești un punct Optiblu în multe alte locuri din București și din țară, lista completă fiind aici.

Fotografii: Diana-Florina Cosmin