Despre tot ce-i fin și fain

De ce iubim Stefanel?

By 11 septembrie, 2017Lifestyle
read time 10 min
 
11 septembrie, 2017

De ce iubim Stefanel?

Luna aceasta, plătind cu anumite carduri Mastercard, beneficiați de 20% reducere la orice produs Stefanel. O veste bună pentru cine vrea să-și eficientizeze cumpărăturile și un prilej de a analiza motivele pentru care brandul a rămas statornic în preferințele și nostalgiile românilor.

by

Nu cred că există bucureșteni care să nu aibă amintiri cu Stefanel. Fie că e vorba de imaginea vechiului magazin de pe Calea Victoriei, de prima piesă cumpărată sau primită cadou pe vremea când era printre puținele magazine de modă de la noi sau de vizualurile din revistele anilor ’90, Stefanel e un brand familiar și iubit.

 

Primul meu contact cu Stefanel a fost prin clasa a treia, când am primit – nu mai țin minte cum și de unde – un set de trei creioane cu sigla Stefanel. Pe atunci nu știam nimic despre obiecte branduite sau promoționale, dar trecusem pe lângă vitrinele spectaculoase ale magazinului și cele trei creioane cu emblemă mi se păreau cel puțin o comoară.

 

Chiar dacă eram copil, înțelegeam că Stefanel făcea parte dintr-o lume nouă și mai strălucitoare decât Romartele pe care le cunoscusem eu. În plus, eram o fetiță cochetă și, chiar dacă purtam uniformă, garderoba mea de după școală era formată din hăinuțe tricotate de mătușa mea (foarte fashionistă pentru acea vreme), ceea ce-mi educase spiritul estetic. Îmi plăceau lucrurile frumoase și aveam voie să visez.

 

Habar nu aveam, la acea vreme, că există o familie Stefanel, cu atât mai puțin că într-o zi o s-o cunosc pe Eleonora Stefanel însăși (foto de mai sus) și că o s-o descos despre afacerea ei de familie. Îmi pare rău că nu i-am spus atunci și că primul meu obiect „de marcă” de la brandul familiei ei a fost un creion. Cred că ar fi amuzat-o inocența mea de copil.

 

Primul meu obiect Stefanel în adevăratul sens al cuvântului l-am avut ani mai târziu, în anul 3 de facultate, și a fost un costum deux-pieces cu jachetă și fustă în carouri, foarte avangardiste și tinerești. Atunci m-am îndrăgostit propriu-zis de brand și încă mai am piesele de atunci, chit că au trecut mai bine de 10 ani.

 

 

Când l-am cunoscut pe soțul meu, actuala mea soacră – care are 56 de ani și iubește moda de-o viață întreagă – mi-a povestit cum se străduia prin anii ’90 să-i cumpere și băiatului ei haine de la Stefanel, pentru că i se păreau cele mai calitative de pe piață. Ba chiar la una dintre primele noastre discuții despre modă mi-a scos din dulapul propriu câteva deux-pieces-uri Stefanel din anii ’90, impecabil păstrate, din tweed-uri alb-roz și nuanțe pastelate.

 

 

Mi-a spus povestea fiecăruia, cu tot cu detalii despre vânzătoarele Stefanel de la acea vreme, despre discuțiile legate de modă pe care le avea cu ele și despre cum ajunsese să fie „de-a casei”, atunci când venea la magazin să vadă noile colecții. Până în zilele noastre, în 99% din situațiile în care trebuie să-i cumpărăm un cadou, el vine cu eticheta Stefanel. Știm că mergem la sigur, iar cu unul dintre ele s-a și îmbrăcat la cununia noastră religioasă: o salopetă neagră, cu o croială geometrică și foarte șic.

 

Drept urmare, și în garderoba soțului meu se află multe piese Stefanel cu vechime, pe care le poartă cu plăcere și care sunt „off-limits” la orice sesiune de curățenie. Periodic, fac ordine în dulapuri și dăruiesc sau donez hainele pe care nu le mai purtăm, fiindcă nu sunt adepta acumulării. Cumpărăm ceva, dăruim ceva. Eu fac trierea și îl pun să confirme dacă e în regulă să dau cutare lucru. De cele mai multe dintre ele se desparte fără nicio tresărire… cu excepția celor de la Stefanel.

 

 

 

 

 

 

 

Am vrut să dau la un moment dat un pulover portocaliu, pe care nu-l mai purtase de vreo 2 ani și mi-a tăiat rapid elanul: „Cum să dai puloverul meu Stefanel?”. „Păi nu te-am văzut cu el de ceva vreme”. ”Eh, uitasem de el și am altele mai noi, dar pe-ăsta nu-l dăm. E puloverul meu Stefanel”. La fel ca pe majoritatea bărbaților, pe Edi nu-l mișcă absolut deloc ideea lucrurilor „branduite” doar de dragul de a fi branduite, așa că remarca „puloverul meu Stefanel” nu este una de elitism sau snobism.

 

Pur și simplu lucrurile pe care i le-a dăruit mama lui de-a lungul vremii și pe care și le-a cumpărat el singur de la Stefanel sunt purtătoare de amintiri și le îndrăgește foarte tare. Le poartă de ani buni, se simte bine în ele, sunt „scheletul” garderobei. Îmi povestește și acum de o pereche de pantaloni Stefanel pe care o avea în liceu, iar când Stefanel a scos linia de bărbați (între timp au reintrodus-o) a fost mare dezamăgire și tristețe pe capul nostru.

 

 

 

De ce ne-a fascinat așa Stefanel? 

Privind înapoi, am găsit mai multe „ipoteze” pentru propria-mi fascinație, care cred că pot fi extrapolate pentru un eșantion mai larg din copiii anilor ’90. În primul rând fiindcă era un brand italian, iar noi, românii, cu tot respectul pentru francezi, suntem mult mai apropiați stilistic și sufletește de italieni. Fiindcă materialele erau fine, premium, erau ceea ce se materializează când „dolce vita” întâlnește confortul. Și pentru că femeia din vizualurile Stefanel era feminină, relaxată și părea că face tot ce face fără efort.

 

Cred că de asta a și supraviețuit brandul în preferințele mele: nu e despre formalism și eleganță studiată, e despre effortless chic sau, un termen italienesc precursor al cool-ului de azi: „spezzatura”. Femeile Stefanel sunt bine-îmbrăcate, dar se simt bine în ceea ce poartă, nu sunt doar păpuși care etalează o haină nouă.

 

Am spus de multe ori că nu sunt vreo mare pasionată de cumpărături și că nu am răbdare prin magazine. În consecință, sunt relativ puține locurile în care intru frecvent și deliberat, iar Stefanel mi-a rămas întipărit pe lista scurtă. Oricât m-aș grăbi, tot zăbovesc puțin în fața intrării, gândindu-mă dacă am timp sau nu să arunc o privire mai amplă. De cele mai multe ori îmi fac timp.

 

 

Ce îmi place cel mai mult la Stefanel?

 

Tot ce e tricotat

Abia când am intrat în lumea jurnalismului de lifestyle și am început să studiez istoricul mărcilor am înțeles că vârful de lance al brandului Stefanel sunt tricotajele. Ele au adus celebritatea internațională a brandului și toți clienții fideli sunt dependenți de ele. Eu una am pulovere de cașmir și pantaloni de cașmir de la Stefanel pe care le port de cel puțin 4-5 ani (și prin „le port” înțeleg că petrec iarna în ele, nu le țin „de bune”) și arată impecabil.

 

În fiecare iarnă îmi cumpăr câte un pulover din colecția nouă și nu mă simt defel vinovată, fiindcă știu că mă va ține multă vreme și că-și va amortiza din plin banii cheltuiți. La tricotaje nu fac niciodată rabat de la calitate, fiindcă sunt friguroasă și nu pot sta iarna în acrilice și fibre sintetice. Pe lângă faptul că se degradează repede, nu mă încălzesc deloc, așa că prefer să am 10 pulovere bune în toată garderoba decât 40 „așa și așa”.

 

 

 

Fustele și pantalonii scurți

Cele mai multe dintre fustele mele (adică vreo 5-6) sunt de la Stefanel: fie variante de iarnă, din tricot în combinație cu alte fibre, fie variante relaxate și marinărești, de vară. Paleta de culori e una minimalistă și flatantă: alb, beige, pasteluri, plus alb-negru, adică exact ceea ce port eu 90% din timp. Am fuste și pantaloni scurți de iarnă (da, recunosc, îmi plac foarte tare!) de la Stefanel care datează din 2004. Le port în fiecare iarnă și n-ai zice că au o asemenea istorie în spate.

 

 

 

 

 

Accesoriile

Foarte multe dintre accesoriile mele din sezonul rece – mănuși, căciuli, pălării – sunt de la Stefanel. Dincolo de faptul că sunt calitative și mă țin multe ierni, îmi place designul simplu „cu un twist” și nuanțele care se potrivesc cu tot ce am în garderobă. Nu sunt o extravagantă, ci mai curând o minimalistă casual.

 

 

 

 

Care e legătura între pasiunea mea pentru Stefanel și Mastercard?

 

Mi-am făcut primul Mastercard când am plecat la masterat, în 2007, și îl folosesc în continuare în toate deplasările mele. În țară utilizez un Mastercard Gold, cu care am o mulțime de beneficii în locațiile-partenere. Beneficii concrete, în sensul de reduceri instantanee.

 

Programul Mastercard Premium & Business include peste 120 de parteneri si mai mult de 350 de locații premium, din zona de modă, gastronomie, accesorii, călătorii, beauty, home & deco, dezvoltare personală și business. Pe majoritatea le cunoașteți și probabil le-ați și frecventat, dar poate nu știați până acum că puteți face o afacere bună plătind cu un card Mastecard în ele. Pe listă se află salonul de frumusețe la care merg de ani de zile, unele dintre restaurantele mele preferate, plus magazine în care intru frecvent și în toate am discount 10% când plătesc cu cardul Gold.

Există și perioade speciale în care discountul crește la anumiți parteneri. Luna aceasta, plătind cu anumite carduri Mastercard la Stefanel, reducerea este de 20% la orice produs, cumulabilă cu alte discounturi, în limita a 30%.

 

Care sunt cardurile incluse în programul Mastercard Premium & Business?

Este vorba despre cardurile Mastercard Gold, Platinum, World, World Elite TM, Business sau Corporate Mastercard, emise de bancile din Romania. Mai multe detalii pe site-ul Mastercard.

 

Unde găsiți Stefanel?

Un magazin Stefanel se află în cele mai multe dintre mall-urile bucureștene, dar eu una vă recomand și o vizită în concept-store-ul aflat în Piața Romană. E o clădire veche, frumos-restaurată, unde parchetul scârțâie ca pe vremuri și unde mie îmi place să zăbovesc admirând pe îndelete hainele. Avem puține locuri în care să experimentăm shopping-ul stradal în București, așa că prefer să vizitez Stefanel fie în concept-store, fie în micul magazin de pe Dorobanți, chiar lângă fostul Mario Plaza.

 

 

Foto: Fine Society