Despre tot ce-i fin și fain

Fine Society este unul dintre povestitorii României, în proiectul Porsche „Discover the Unknown”

By 28 octombrie, 2020Lifestyle, Myself
read time 10 min
 
28 octombrie, 2020

Fine Society este unul dintre povestitorii României, în proiectul Porsche „Discover the Unknown”

România a fost prima oprire într-un traseu epic al noului Porsche Taycan prin Europa Centrală și de Est, iar eu sunt mândră să fiu unul dintre „povestitorii” Bucureștiului și ai spiritului românesc.

by

Cea mai așteptată și râvnită mașină electrică din lume se află într-un traseu epic prin cea mai puțin explorată parte a Europei. 

 

Găsiți filmulețul oficial aici, iar pe mine, Diana Cosmin de la Fine Society, mă găsiți printre povestitorii României, țara care reprezintă prima oprire în acest traseu.

 

Am avut onoarea să „povestesc” Bucureștiul alături de oameni deosebiți: Ion Țiriac și a sa colecție de automobile de epocă, surorile Irina și Ana Wagner și porțelanurile de „Wagner, Arte Frumoase și Povești”, artizanul regal Dan Coma și chef-ul Radu Ionescu de la Kaiamo.


Porsche Taycan și România? Porsche Taycan și Europa Centrală și de Est?

 

Aparent o alegere improbabilă și totuși una atât de firească. De fapt, o alăturare a două povești care se potrivesc perfect împreună.

 

 

Până de curând, ideea de bolid de mare viteză, spectaculos și high-tech, nu ar fi dus pe nimeni cu gândul la o mașină la care nu „auzi” motorul – de fapt nu auzi nici cel mai mic sunet – care are un mic levier în loc de schimbător de viteze și care se încarcă la priză, cu un cablu pe care-l porți în portbagaj.

 

Și totuși, Porsche Taycan Turbo S s-a dovedit a fi mașina-fenomen, sursă de fascinație chiar și pentru cei mai conservatori șoferi, dar și primul autoturism dintr-o nouă ligă.

O categorie nouă de vise pentru imaginația colectivă a lumii.

 

Tot până relativ de curând, ideea de metropolă europeană era asociată decisiv cu imaginile iconice din cărți și filme vechi: cafenelele pariziene de pe Rive Gauche, magazinele de costume de pe Savile Row din Londra, apusurile de miere din Lisabona sau pizzeriile tradiționale de lângă Colosseum.

 

În traseul unei aventuri palpitante prin Europa greu și-ar fi găsit locul căsuțele multicolore din Tbilisi, dantelăriile Art Nouveau ale centrului vechi din Riga sau clădirea fără unghiuri drepte creată de Zaha Hadid în capitala Azerbaidjanului, Baku.

 

Și nici Ateneul Român sau efervescența zgomotoasă din Centrul Vechi al Bucureștiului. 

 

Și totuși, Europa Centrală și de Est are multe secrete nedezvăluite, rămase în penumbră strict din cauza locului lor pe harta lumii: în afara traseului facil și a drumului bătătorit.

 

Această zonă nouă și totuși veche a Europei este o combinație imperfectă și fermecătoare între perioade și contradicții: nostalgia istoriei îndepărtate, întunericul epocilor de cumpănă și spiritul cool și reinventat al prezentului.

 

Un mix unic, care i-a conturat o nouă identitate.

 

Orice destinație are trei vieți – ce a fost cândva, ce ar fi putut fi și ce este astăzi – dar nicăieri nu este mai evident acest lucru decât în Europa Centrală și de Est.

 

Privind din acest unghi, alăturarea celor două povești devine firească: o mașină care scrie istorie la timpul prezent, într-o aventură prin 27 de țări care și-au rescris complet istoriile în ultimele decenii.

 

Privind din acest unghi, alăturarea celor două povești devine firească: o mașină care scrie istorie la timpul prezent, într-o aventură prin 27 de țări care și-au rescris complet istoriile în ultimele decenii.

 

Deloc întâmplător, turul se numește „#Discovertheunknown” și a început în România, având ca destinații succesive Ungaria, Republica Cehă, Țările Baltice, Polonia, Coasta Adriatică și regiunea Balcanilor. Asta doar pentru prima parte a circuitului.

 

Directorul Porsche Europa Centrală și de Est, Michael Müller, a făcut o sinteză elocventă a acestei idei îndrăznețe: „Reprezentăm o regiune incredibil de diversă, cu 27 de țări, 25 de limbi diferite, culturi unice, religii diferite, drumuri epice, inovații locale și personalități interesante. De la scena artistică din Republica Cehă la patrimoniul cultural al Georgiei, de exemplu, până la scena inovatoare și progresistă a țărilor baltice sau peisajele impresionante din Kazahstan, toate acestea sunt povești necunoscute pentru mulți oameni. Prin urmare, suntem pregătiți să le descoperim și să prezentăm regiunea noastră lumii. Și vrem să facem acest lucru dintr-un Porsche Taycan”.

Turul Porsche Taycan prin Europa nevăzută este, într-un fel, reinventarea în coordonate moderne a unui obicei legendar din secolele trecute: The Grand Tour.

 

La împlinirea vârstei de 21 de ani, tinerii din familiile de viță veche ale secolelor XVII și XVIII primeau cadou… lumea. 

 

Mai precis privilegiul de a cunoaște lumea, de a o parcurge la pas, având ca ghid un tutore mai vârstnic care să-i ajute să descopere tainele fiecărui loc în parte.

 

Grand Tour-ul a rămas o poveste frumoasă din cărțile de istorie, însă un astfel de tur prin Europa de astăzi ar include teritorii și destinații la care tinerii nobili de altădată nici nu ar fi visat, dar care le-ar fi aprins cu siguranță imaginația.

 

Pentru Taycan, turul prin Europa nouă și nedescoperită nu a avut un singur „ghid”, ci o multitudine de însoțitori, povestitori și călăuze care să le arate cotloanele fermecătoare ale… necunoscutului.

 

În București, dar și în călătoria de aproape 8.000 de kilometri prin toată România, echipa de fotografi, operatori video și operatori de drone care a însoțit noul Taycan Turbo S a intrat în universul multor personalități și personaje. 

 

 

Povestitorii au fost de la creatori de obiecte și experiențe la colecționari de nostalgii și istorii, iar onoarea și bucuria mea a fost să mă număr printre ei.

 

De la identitatea urbană eclectică a Bucureștiului, „Grand Tour”-ul noului Taycan Turbo S a virat spre sălbăticia Deltei Dunării, aerul de libertate al coastei Mării Negre și spre șerpuitorul Transfăgărășan din Transilvania.

 

„Pentru mulți oameni, o mașină complet electrică nu ar fi probabil prima alegere pentru o astfel de aventură. Tocmai de aceea se potrivește atât de bine cu ideea proiectului. Explorarea României ar putea să nu fie prima alegere, dar aventura descoperirii ei va fi, cu siguranță, o surpriză”, spune Alin Tapalaga, General Manager Porsche Inter Auto România.

 

“Am vrut să arătăm lumii frumusețea peisajelor noastre, a oamenilor noștri, modul nostru de viață și poveștile noastre. Am vrut să arătăm cine suntem”.

Materialul „Porsche – Discover the Unknown” filmat în România îl puteți urmări aici:

 

Foto: Porsche