Despre tot ce-i fin și fain

Machiajul și arta de a fi tu însăți

By 15 mai, 2024Lifestyle
read time 5 min
 
15 mai, 2024

Machiajul și arta de a fi tu însăți

Noua colecție de farduri Ombre Essentielle a casei Chanel folosește culoarea ca mijloc de expresie a propriei personalități, cu accent pe monocromie și pe nuanțele care ne definesc stilul personal.

by

Machiajul poate fi un mod de a te transforma într-o altă persoană sau de a te așeza mai bine în tine însăți, iar casa Chanel a ales cea de-a doua variantă pentru colecția de farduri Ombre Essentielle.

 

Însăși filosofia care stă la baza colecției este diferită de lansările din trecut, totul având legătură cu schimbarea radicală pe care casa Chanel a făcut-o în strategia sa globală de beauty.

 

Din 2022, odată cu plecarea directorului de creație global pe zona de make-up, Lucia Pica, casa Chanel a schimbat complet regulile jocului.

 

În loc să numească un nou director, Chanel a creat o entitate numită Comètes Collective, o comunitate care să reunească cei mai talentați și promițători tineri makeup-artiști, și a selectat trei nume din rândul acestora.

 

 

 

Ammy Drammeh, Cécile Paravina și Valentina Li au fost cei trei aleși, cărora li s-a oferit mână liberă pentru a-și imagina viitorul industriei de beauty și a crea în concordanță cu această viziune.

 

Sub titulatura de Global Makeup Creative Partner al casei Chanel, Cécile Paravina este cea care a creat actuala colecție Ombre Essentielle, celebrând ideea de monocromie și de culoare-semnătură.

 

„Să te decizi asupra unui look monocrom este o demonstrație de siguranță de sine și de încredere”, punctează Cécile Paravina, care a creat noua colecție de farduri așa cum ai elabora demonstrația unei teoreme.

 

Punctul de plecare îl reprezintă faptul că machiajul reprezintă – sau ar trebui să reprezinte – arta de a fi tu însăți.

 

 

Machiajul este indestructibil legat de alura ta ca persoană, de ținuta pe care o arăți lumii, și fiecare dintre noi are o anumită culoare care simte că o reprezintă cel mai bine.

 

Așadar, Cécile și-a imaginat 14 culori, inspirate de codurile și istoria casei Chanel, și tot atâtea variante de alură personală pentru cele care le poartă.

 

Nuanța de Beige Suede vine de la culoarea canapelei din apartamentul lui Coco Chanel din Rue Cambon nr.31, Gris Paris este culoarea acoperișurilor pariziene, iar Brun Fauve este culoarea leului, animalul simbolic al lui Mademoiselle și totodată semnul său zodiacal.

 

 

Blanc Perle amintește de șiragurile delicate de perle pe care Gabrielle Chanel le asorta ținutelor ei, Bois Noir evocă negrul pe care aceasta l-a transformat în culoarea eleganței, iar Lilas Poudré te duce cu gândul la tweed-urile casei.

 

 

Rose Charnel se inspiră din roșeața sănătoasă a obrajilor, după o zi petrecută în aer liber, Blé d’Or Antique amintește de spicele de grâu care îi purtau noroc lui Gabrielle Chanel, în timp ce Rouge Cosmos întruchipează forța vieții, iar Brun Talpa învie nuanța de maro antichizat a sacourilor purtate de Ducele de Westminster.

 

Quartz Fumé ne duce cu gândul la cristalele pastelate pe care le iubea Coco, Rouge Cuir simbolizează nuanța căptușelii din interiorul celebrei poșete 2.55, Jade Facetté este un verde pastelat pe care Coco îl folosea pentru siluetele văratice, în timp ce Beige Sable evocă plajele din Deauville, unul dintre locurile preferate ale creatoarei de modă.

 

Așa cum această colecție este produsul imaginației unui creativ care a primit mână liberă să-și imagineze o poveste feminină cu profunzime, Cécile Paravina lansează femeilor invitația de a prelua această ștafetă: au mână liberă să folosească, să combine sau să suprapună nuanțele colecției așa cum simt, fără reguli și fără niciun fel de limite impuse creativității personale.

Colecțiile de beauty CHANEL se găsesc în CHANEL Espace Beauté din Băneasa Shopping City

Foto: CHANEL

Pentru mai multe articole, povești și inspirații, mă puteți urmări pe paginile de INSTAGRAM și FACEBOOK