Despre tot ce-i fin și fain

10 convingeri greșite despre frumusețe și îngrijirea tenului

By 18 februarie, 2021Lifestyle
read time 8 min
 
18 februarie, 2021

10 convingeri greșite despre frumusețe și îngrijirea tenului

De la faptul că produsele antirid fac riduri dacă sunt folosite prea devreme până la tenul care „se obișnuiește” cu formulele cosmetice, am dezbătut zece „mituri” propagate din vorbă-n vorbă, alături de Diana Baicu, director general Top Line România.

by

Scriu rar despre zona de beauty și în general îmi place mult mai mult să povestesc despre culisele ei decât să fac comparații între creme și loțiuni.

 

Sunt conștientă că mă pricep mult mai bine la povești decât la recenzii de cosmetice, poate și fiindcă sunt destul de conservatoare și de „statornică” în alegerile mele pe această zonă.

 

Așadar, prefer să-i las pe specialiști să testeze și să compare noutățile, eu scriu doar despre brandurile pe care le folosesc în mod constant.

 

Totuși, sunt în egală măsură un om curios și care vrea explicații detaliate despre orice mă interesează, mai ales despre produsele care vin în contact cu pielea mea.

 

Pe Diana Baicu, directorul general Top Line, o cunosc de aproape zece ani și, chiar dacă nu ne intersectăm decât la evenimente, discuțiile noastre merg întotdeauna dincolo de zona „Care cremă e cea mai bună?” sau „Care e produsul bestseller al momentului”.

 

Îmi place s-o descos, de fiecare dată, despre industria de beauty, despre schimbări, despre tendințe, dar și despre partea reală și concretă a acestui domeniu.

 

Pentru mine, Diana este un reper fiindcă de 25 de ani, de când a fondat Top Line România, compania care distribuie produse profesionale pentru piața saloanelor și a clinicilor de beauty, este conectată în mod direct la toate noutățile de pe piața internațională.

 

De la inovații în materie de formule cosmetice până la dispozitive revoluționare de beauty, Diana se află printre oamenii care află noutățile înainte ca ele să devină știri. De la târguri de profil din toată lumea, de la întâlniri cu reprezentanții brandurilor în sine și de la conferințe internaționale.

 

Ideea acestui articol mi-a venit tot în timpul unei discuții întâmplătoare, la evenimentul de lansare Guinot Age Immune Serum, la începutul lunii februarie. A fost mai degrabă un „one on one”, fiindcă jurnaliștii au venit pe rând, pe intervale orare, ca să vadă produsul și să povestească despre el cu Diana.

 

Pentru că noul serum face pereche cu crema Age Summum de la Guinot, destinată tenului matur, am întrebat-o pe Diana dacă mi s-ar potrivi și aceea sau dacă e cazul să mai aștept.

 

Răspunsul ei a fost cea mai concisă explicație despre potrivirea produselor pentru fiecare vârstă: „Sigur că poți folosi crema, doar că tenul tău nu are nevoie de o formulă atât de complexă în acest moment. Pielea o să ia oricum din produs doar ceea ce are ea nevoie”.

 

Practic aș irosi un produs complex – și mai scump – pe tenul meu care are nevoie de ceva mai puțin complicat și adaptat vârstei mele.

 

Odată cu discuția noastră, mi-au venit în minte toate miturile auzite de mine în această viață, inclusiv cel conform căruia ”dacă folosești produse pentru ten mai matur decât al tău, te ridezi mai repede”. Sau, varianta opusă: „dacă le folosești prea devreme, nu mai au niciun efect după aceea”.

 

Așadar, i-am propus Dianei să demitizăm împreună câteva astfel de teorii, din experiența ei teoretică și practică, adunată în ani de experiență pe zona de beauty.

 

Rezultatul îl găsiți mai jos, împreună cu mici exemplificări de produse din gamele pe care Diana le cunoaște cel mai bine, de 25 de ani încoace.

 

MITUL 1: ”Dacă folosești produse antirid de la 20 de ani, te ridezi mai repede. Și nici nu mai au niciun efect după aceea”

 

DIANA BAICU: Nu este niciodată prea devreme sau prea târziu să începem să folosim produse anti-aging.

 

Ridurile reprezintă doar unul dintre semnele îmbătrânirii și ele apar, în primă fază, ca și linii fine, în special în zona din jurul ochilor.

 

Este foarte important să abordăm îmbătrânirea folosind conceptul pro-aging, adică să începem să aplicăm produse anti-îmbătrânire preventiv, pentru a întâzia cât mai mult apariția semnelor specifice ale înaintării în vârstă.

 

Acest lucru va face să întârziem apariția ridurilor și în niciun caz să ne ridăm mai repede.

 

Pielea noastră va lua din produsele cosmetice ceea ce are nevoie în momentul respectiv. Ingredientele active din produsele cosmetice vor continua să aibă efect, nu este nici un fel de pericol din acest punct de vedere

 

Producătorii de cosmetice au început să conceapă produse antirid destinate vârstelor tinere, cum ar fi Doctor Babor Cleanformance Awakening Eye Cream, care hidratează intensiv și stimulează microcirculația, corectând cearcănele și pungile de sub ochi.

 

La Guinot regăsim o întreagă gamă de produse cosmetice pentru față, ochi, gât, dar și pentru corp, Guinot Longue Vie Cellulaire, dezvoltată pentru a prelungi longevitatea celulară și cu rol de prevenție anti-age. 

 

MITUL 2: „Dacă folosești o cremă bună, cu substanțe active, și apoi renunți la ea după o vreme, îți cade fața. Practic, devii dependentă de ea” 

 

DIANA BAICU: Substanțele active și, mai ales, combinația acestora vor continua să acționeze asupra pielii în mod eficient chiar dacă folosim ingredientele respective mult timp.

 

Necesitățile pielii noastre se schimbă, însă nu doar din cauza înaintării în vârstă, dar și în funcție de anotimp, de temperatură, de statusul hormonal sau de stres.

 

Niciun fel de cremă sau produs cosmetic nu creeaza dependență, ci doar în sensul bun, în care ne simțim și arătăm mult mai bine după ce îl folosim.

 

De exemplu, după o anumită perioadă putem constata instalarea unei sensibilități sau a unui deficit de lipide.

 

Cu produsul tratament pe care îl vom integra în rutină vom răspunde, practic, acestei noi condiții a tenului, iar activii nu vor interfera cu cei ai cremei folosite timp îndelungat.

 

Schimbările de temperatură sau purtarea măștii de protecție pot genera astfel de schimbări ale condiției tenului și atunci vom integra creme sau formule serice care să întărească bariera cutanată

 

 

De exemplu, fiolele Babor Stress Control sunt soluția pentru tenul iritat și îmbătrânirea indusă de stres. Grație complexului StressResist, o asociere unică de ingrediente care acționează asupra nivelului de cortizol, tenul este mai relaxat, mai neted, mai luminos.

 

Folosite sub cură de intensivă de tratament, fiolele Stress Control corectează aspectul tern, pal, al tenului, contribuie la relaxarea trăsăturilor faciale, previn apariția ridurilor cauzate de stres și diminuează gradul de sensibilitate și roșeața pielii.

 

Reglează simptomele stresului și fortifiază pielea și bariera ei naturală.

 

MITUL 3: ”Tenul se obișnuiește cu o anumită cremă și nu mai are niciun efect”

 

DIANA BAICU: Tenul nu se obișnuește cu un anumit ingredient și nu se pune problema ca acesta să nu mai aibă efect.

 

Sunt multe ingrediente active într-un produs, asociate astfel pentru a răspunde unei anumite condiții a tenului.

 

Nu tenul s-a obișnuit cu un produs, ci starea lui s-a schimbat și atunci trebuie să răspundem noilor necesități.

 

Nu putem folosi aceleași produse cosmetice de la 20 la 70 de ani, iarna și vara, în vacanță la mare sau undeva unde este frig și să vrem același rezultat.

 

Luați de exemplu vârsta matură și veți vedea că nevoile tenului de 45+ sunt diferite de cele ale tenului de 60+.

Tenul nostru nu are și vârsta noastră din buletin. Putem avea 40 de ani și pielea noastră să aibă 60 sau invers.

 

Cei de la Academie Scientifique de Beauté Paris au lansat, de exemplu, gama Time+, care are efect de energizare, redensifiere și luminozitate a tenului, care răspunde condiției tenului tipică perioadei postmenopauză, cu deficit hormonal.

    

MITUL 4: „Cu cât un ritual de beauty are mai mulți pași, cu atât e mai eficient” 

 

DIANA BAICU: Da, este adevarat că ritualurile de înfrumusețare japoneze, J beauty, și coreene, K beauty, au 8 pași si că sunt foarte eficiente, dar asta nu înseamnă că trebuie să trecem zilnic prin toți acești pași ca să obținem rezultate.

 

Este foarte important ca ritualul nostru de înfrumusețare să ne facă plăcere și să se încadreze perfect în viața noastra de zi cu zi.

 

Eficiența unui ritual vine din calitatea formulelor folosite, nu din cantitatea lor. Acum sunt foarte căutate produsele multifuncționale, care ajută consumatorul să obțină mai mult decât un singur efect în urma folosirii.

 

În seria produselor smart regăsim și noua mască facială Mary Cohr Age Signes Night Refill, care acționează asemenea unui serum filler, livrând activii necesari corectării ridurilor și stimulării regenerării celulare, pe durata nopții, când pielea este mult mai receptivă la beneficiile ingredientelor active.

 

 

Acest produs asociază concentrația ridicată caracteristică formulelor serice cu eliberarea lentă și graduală a ingredientelor active, tipică măștilor.

 

Tot în zona de produse smart se află Doctor Babor Cleanformance Clay Multi-Cleanser, un demachiant pe bază de argilă, care poate fi folosit și ca o mască detoxifiantă, o dată sau de două ori pe săptămână.

 

Efectele acestuia sunt cu adevărat multiple: curăță pielea și micșorează porii, conține prebiotice și probiotice care întăresc bariera cutanată și detoxifiază profund, grație argilei naturale.

 

MITUL 5: „Crema X nu a avut niciun efect asupra mea. Dar am folosit-o în același timp cu alte creme și serumuri. O zi una, o zi alta, tot așa. Dacă am mai multe, măcar să le folosesc pe toate” 

 

Pentru ca un produs să-și dovedească eficiența, este absolut necesar să îl folosim cât durează un ciclu de regenerare celulară, adica minimum 28 de zile, dacă suntem tineri, și chiar 60 de zile, dacă pielea noastră are o vârstă mai înaintată.

 

Ideal este să folosim produsul respectiv consecvent, zi de zi, până îl terminăm, daca vrem într-adevar să vedem rezultatele.

 

Adevărat, daca se alternează multe produse, nu vom mai ști care a produs rezultatul.

 

De aceea, în funcție de ceea ce ne dorim să tratăm, mai bine să urmăm o rutină corectă, cu produse cu formule active puternice și corect asociate, decât să mizăm pe multe produse pur și simplu.

 

MITUL 6:  „Cremele sunt doar o găselniță de marketing. Nu au niciun efect. Bunica/mama nu a pus nimic pe față și are un ten extraordinar” 

 

DIANA BAICU: Este adevărat că exista extrem de rar excepții, adică femei care nu folosesc produse cosmetice și au un ten frumos la o vârstă înaintată.

 

Dar, în mod cert, aceste persoane, pe langă faptul că au o zestre genetică de invidiat, au si un stil de viață sănătos, fac multă mișcare – fie ea și muncă fizică in aer liber, o alimentație sănătoasa și o expunere redusă la stres.

 

Mamele sau bunicile noastre foloseau produsele cosmetice care erau disponibile la vremea respectivă, adesea simple loțiuni hidratante. Dar se duceau în cabinetele cosmetice și urmau tratamente destul de frecvent. Sau chiar apelau la farmaciști pentru a-și face creme de față.

 

În Franța, de exemplu, Academie Scientifique de Beauté Paris a fost prima companie de cosmetice profesionale care a integrat colagenul într-o cremă.

 

Din fericire, astăzi, sub impactul inovațiilor tehnologice, produsele de beauty au eficaciate demonstrată vizibilă pe fața milioanelor de consumatori.

 

În plus, sub lupa Social Media, consumatorii pot vedea exact rezultatele unui produs. Trebuie doar să ascultăm specialiștii din industrie pentru a face alegerile corecte.

 

MITUL 7: ”Ca să aibă efect un produs, trebuie să iei toată gama. Dacă folosești serum de la un brand și cremă de la alt brand, nu au niciun efect” 

 

DIANA BAICU: Produsele  care fac parte din aceasi gamă au, de obicei, formule complementare, în așa fel încât să fie foarte ușor să obținem rezultate foarte bune dacă folosim gama completă. Este mult mai simplu și eficient să procedăm așa.

 

Asta nu înseamnă că nu obținem rezultate uneori chiar mai bune dacă combinăm produse din game/branduri diferite, doar că, în acest caz, avem nevoie de cunoștinte mai avansate în ceea ce privește ingredientele active în așa fel încât să alegem ingredientele complementare care se potențează unele pe altele și să știm ordinea corectă de aplicare a produselor.

 

MITUL 8: „Port SPF doar când merg la plajă. Doar nu stau la soare când merg în mașină sau mă plimb pe stradă, ce-mi trebuie spf?”

 

DIANA BAICU: Produsele cu SPF sunt un must dacă dorim să menținem sănătatea și frumusețea tenului și să prevenim instalarea prematura a semnelor de îmbătrânire.

 

Suntem expuși razelor UVA/UVB și când nu este soare și mult mai agresivă decat acestea este lumina albastră cauzată de expunerea la gadgeturi: smartphone, tabletă, monitor de laptop.

 

În același timp, trebuie să ținem cont de efectele nocive ale poluării urbane și domestice.

 

Razele ultraviolete de tip A UVA, care sunt de fapt cele mai periculoase, trec prin sticlă, excepție fiind sticla cu protecție UVA. De aceea, pe lângă SPF, trebuie să vedem dacă produsele au și protecție împotriva razelor UVA.

 

Recomand aplicarea zilnică pe față, gât și, daca este expus, și decolteu a produselor cu SPF 50 și protectie UVA ++++

 

 

Sigur, este foarte importantă cantitatea corecta și reaplicarea dacă ne expunem la soare.

 

Cu un astfel de efect protector global este crema DermActe 365 FPS 50, care protejează optim tenul de toate agresiunile menționate, zi de zi, indiferent de anotimp.

 

MITUL 9:  „Folosesc aceleași produse pe care le folosea mama în tinerețe. Mi-a zis că toate astea din ziua de azi sunt niște invenții ca să ne facă să cumpărăm mai mult și mai scump” 

 

Industria cosmetică a evoluat enorm în ultimii ani și ne pune la dispoziție cu totul alte formule. mult mai avansate și mai complexe din punctul de vedere al ingredientelor active și care sunt adaptate vieții noastre actuale, una total diferită de cea a generațiilor anterioare.

 

Ar fi mare păcat să ne limităm la cunoștințele legate de skincare de acum 50 de ani și să ne întoarcem în perioada comunistă când accesul consumatorului de frumusețe la produse și tehnologii inovatoare era extrem de limitat.

 

Toți suntem unici și pielea noastră are necesități specifice.

 

Nu putem folosi produsele care i se potriveau mamei acum mulți ani și care este foarte probabil că nu raspund necesităților pielii noastre. 

 

Inovațiile patentate din domeniul de beauty și confirmate în formule cu rezultate vizibile – nu doar ca aspect, ci și ca sănătate a tenului – sunt gândite pentru nevoile femeii actuale. 

 

MITUL 10: „Cremele scumpe, profesionale sau de la branduri mari, sunt aproape identice cu cele ieftine, de supermarket, doar ambalajele arată mai prețios”

 

DIANA BAICU: Diferența nu o face ambalajul, ci formula complexă a produselor cosmetice, concentrația de ingrediente active precum și asocirea optimă dintre acestea.

 

Produsele profesionale au formule patentate și sunt rodul unui întreg proces de cercetare și dezvoltare, sub semnul normelor de siguranță aprobate internațional.

 

Inovația ghidează dezvoltarea acestor produse și folosirea lor în cadrul institutelor de infrumusețare sau a clinicilor de estetică medicală nu permite derogarea de la eficacitatea formulei.

 

Și, da, și ambalajul sofisticat este un plus pentru multe dintre noi, chiar dacă el nu face diferența.

 

Este important să ne facă placere să folosim un anumit produs.

 

*****

Nu am pus link-uri individuale la produse, dar toate produsele recomandate sunt disponibile în magazinul Top Line (Bd. Regina Maria 14, București), pe www.toplineshop.ro și în saloanele partenere Top Line.

Pentru mai multe idei și inspirații mă puteți urmări și pe pagina mea de Instagram.