Despre tot ce-i fin și fain

5 descoperiri de beauty din prima jumătate a lui 2017

By 17 mai, 2017Frivolities
read time 10 min
 
17 mai, 2017

5 descoperiri de beauty din prima jumătate a lui 2017

De la începutul anului și până acum am tot încercat produse, tratamente, terapii și, având în vedere că ne apropiem vertiginos de jumătatea lui 2017 (incredibil, nu?), m-am gândit să scriu despre cele care mi-au plăcut cel mai tare. Ca de obicei, scriu doar pe testate și pe încercate, de asta am și așteptat înainte să mă pronunț clar. Aceasta este prima parte, urmează încă 5 zilele următoare.

by

Dacă ar trebui să descriu pretențiile pe care le am în general de la produsele de beauty, mi-ar fi suficientă o frază: să aibă efect și să-mi simplifice viața. Dacă e vorba de o cremă, să-mi simt tenul hidratat. Dacă e un parfum, să reziste pe piele câteva ore bune. Dacă e o mască, să văd tenul mai curat la modul vizibil, nu doar prin autosugestie. Dacă e un machiaj, să se aplice ușor și dacă ai două mâini stângi, nu doar dacă ai fost make-up artist profesionist într-o altă viață. Simplu, eficient. Cine spunea că femeile sunt complicate?

 

Nu sunt adepta chirurgiei estetice și nici n-am avut nevoie până acum, iar în lumea în care trăim și cu avansul științei, cred cu tărie că avem suficiente produse bune la îndemână astfel încât să nu fim nevoite să recurgem de timpuriu la injecții sau la alte artificii invazive. N-am nimic cu cele care apelează la ele, dar eu una vreau să mă țin departe cât pot de mult. Tocmai de asta, testez produsele cosmetice foarte onest și pretențios, iar atunci când recomand ceva, e vorba de un produs care a funcționat la mine sau care mi-a plăcut în mod deosebit. Iar revelațiile din primele 6 luni ale anului 2017 sunt următoarele:

Brandul Teaology, bazat pe esență de ceai

 

Am spus de mai multe ori, ba chiar am scris și un articol despre asta: iubesc măștile de față și scrub-urile. Nu pot să am niciodată prea multe, fiindcă le alternez și le folosesc foarte des. În luna mai s-a lansat și în România, exclusiv în parfumeriile Douglas, brandul Teaology, bazat pe infuzie de ceai, adică o sursă naturală de polifenoli naturali, cu efect antioxidant. Există 4 tipuri diferite de ceai folosite în produsele Teaology: ceai verde, alb, negru și… albastru (da, albastru, care îmbină efectele ceaiului verde și ale ceaiului negru).

 

 

Practic, Teaology are un concentrat patentat – Tea Infusion Skincare – rezultat din extracția ingredientelor active ale celor patru tipuri de ceai. Acesta înlocuiește apa în toate produsele brandului. Toate sunt create în Italia și nu au parabeni, ftalați, culori sintetice, uleiuri minerale sau Sodio Laureth Sulfate (celebrul SLS), lucruri pe care eu de obicei le analizez cu atenție pe etichete.

 

 

Produsele mele favorite din gamă sunt până acum două. Primul: Green Tea Detox Face Scrub, un peeling bazat pe infuzie de ceai verde și cristale de zahăr, care are o textură untoasă și în același timp exfoliantă. E foarte blând, dar după ce îl folosesc simt cu adevărat tenul mai curat și mai luminos. Oricât de mult m-aș îngriji, poluarea și ceilalți factori de mediu își lasă amprenta și scrub-ul este singurul lucru care mă ajută cu adevărat.

 

Al doilea produs este Imperial Tea Miracle Face Mask, bazat pe acid hialuronic, caolin și infuzie de ceai alb. Plus luminița nopții și margarete (am zâmbit când am aflat asta, recunosc, sună foarte… blând). Are o textură superbă și în acest moment este masca mea preferată. Tot se poartă tratamentele cu acid hialuronic, acesta este un mod neinvaziv și relaxant de a beneficia de efectele lui.

 

Brandul Teaology se găsește exclusiv la Douglas

 

Quintessential Collection: parfumurile de nișă de la Salvatore Ferragamo, inspirate de Toscana 

Despre Salvatore Ferragamo am tot scris și nu e niciun secret că este unul dintre brandurile mele favorite, atât la parfumuri cât și la modă. Pantofii Salvatore Ferragamo au cel mai bun calapod din lume (nu mă credeți pe cuvânt, probați cândva o pereche!) și erau preferații lui Marilyn Monroe, iar cu casa de parfumuri am o relație specială și îndelungată, pe care am povestit-o pe îndelete aici.

 

 

Luna aceasta am purtat exclusiv un parfum din gama de nișă de la Salvatore Ferragamo – Quintessential Collection – fiindcă nu m-am putut dezlipi de el. Am avut ocazia să încerc toate esențele din colecție, dar favorita mea rămâne White Mimosa. Am știut că mi se potrivește încă dinainte de a o încerca, grație ingredientului principal: mimoza.

 

Primul parfum pe care l-am folosit vreodată avea la bază mimoza, o floare cu totul specială, iar după ce a fost scos din fabricație și nu l-am mai găsit, nostalgia mimozei a stăruit. Se întâmpla acum vreo 20 de ani, dar abia acum am redescoperit vibrația fină a florii de mimoză, într-o variantă cum îmi place mie: unisex, un mix irezistibil de masculin și feminin.

 

Toate parfumurile din colecție sunt deosebite, au acest joc masculin-feminin, și sunt inspirate de Toscana, un loc pe care Salvatore Ferragamo l-a iubit mult. E vorba de două game: Tuscan Scent (patru ape de parfum) și respectiv Tuscan Soul (opt ape de toaletă). Sunt mixuri diferite de ingrediente, dar toate mi s-au părut că împrumută din combinația de blândețe și asprime a peisajului toscan. Dacă sunt feminine la început, odată ce se așază pe piele te surprind cu ceva neașteptat. Dacă par, din contră, foarte masculine, odată ce le dai puțin timp își dezvăluie latura soft. Sunt esențe care au nevoie de răbdare: eventual o jumătate de oră tihnită, în care să le încerci cu răbdare.

 

Sticlele arată foarte prețios și elegant, îmi place inclusiv cum se simte flaconul la atingere. Poate că elementul esențial la un parfum este mirosul, dar pentru mine experiența completă trebuie să fie inclusiv vizuală și tactilă, mi s-a întâmplat să mă îndrăgostesc de o sticlă de parfum și ea să mă facă să vreau să descopăr parfumul. Când întind mâna, dimineața, către sticla de White Mimosa, abia aștept să mă dau cu parfumul, iar atingerea sticlei anticipează plăcerea mirosului. Știu că poate suna ciudat, dar cei care iubesc parfumurile mă vor înțelege prea bine.

 

Parfumurile sunt disponibile exclusiv în Douglas Baneasa Shopping City & Douglas Afi Palace Cotroceni sau în magazinul online al Douglas.

Firming Lip Booster de la Babor 

 

În ritualul meu de înfrumusețare, buzele sunt probabil cele mai „asuprite” dintre toate: pentru că se usucă greu și nu-mi fac mari probleme, n-au văzut niciodată prea mare lucru în afară de ocazionalul strugurel. Firește că atunci când mă dau cu cremă pe față și ele beneficiază de același tratament, dar ceva special pentru zona buzelor n-am folosit de multă vreme.

 

Am descoperit Firming Lip Booster de la Babor cu ocazia tratamentului Doctor Babor Lifting Cellular pe care l-am făcut la Silhouette la începutul lunii mai. Atunci s-a lansat noua gamă AGE ID, gândită pentru rezultate care să înlocuiască efectul chirurgiei plastice și să remodeleze pielea vizibil. Nu e vreun miracol, ci știință: cremele Babor și Doctor Babor au o concentrație foarte mare de ingredienți activi și, mai ales folosite de o mână profesionistă, în cadrul unui tratament, lasă rezultate vizibile.

 

Post-tratament, se recomandă menținerea efectelor acasă, cu un Doctor Babor Lifting Travel Kit, care conține trei produse ideale de călătorie: o cremă care activează producerea de colagen natural din piele, o infuzie pentru corectarea ridurilor din interior (tot prin stimularea colagenului) și, un produs de care m-am îndrăgostit în mod special, Firming Lip Booster, făcut special pentru zona sensibilă și adesea ignorată a buzelor.

 

Produsul este creat pentru a netezi liniile fine care e formează în jurul buzelor, are trei ”biluțe rotative” pentru stimularea circulației și lasă buzele fine și hidratate. Eu le simt mult mai fresh și proaspete după ce îl folosesc, iar când mă dau pe față cu crema Collagen Booster am grijă ca și buzele să beneficieze de ea.

 

Produsele Babor și Doctor Babor se găsesc în magazinele TopLine și în clinicile Silhouette.

Collistar Natura: tratamentul personalizat multifuncțional

 

 

Iubesc produsele Collistar din 2005, când le-am descoperit într-o farmacie din Italia. Am avut atunci o serie de veri petrecute în Italia și de fiecare dată mă întorceam cu jumătate de geamantan de Collistar. Chiar dacă nu sunt înnebunită după cosmetice, produsele lor erau atât de bune încât îmi luam să-mi fac „stocul”: scrub-ul de corp mă ținea mai bine de jumătate de an, crema de tonifiere cu efect criogenic (Doamne cât de viu mi-o amintesc!) era într-un flacon enorm care dura și un an, crema pentru bust la fel… ce mai, și acum văd în fața ochilor toate produsele Collistar pe care le cumpăram cu religiozitate în fiecare vară.

 

Timpul a trecut, produsele se află în continuare la mine în baie, iar fiecare nouă lansare Collistar mă entuziasmează tocmai fiindcă știu că, invariabil, o să găsesc ceva pe placul meu. Gama nouă, Collistar Natura, confirmă regula. Este realizată în colaborare cu Universitatea din Siena, care studiază de ceva timp aplicațiile ingredientului stevia, un îndulcitor natural (fără legătură cu ștevia românească, deși se confundă adesea) care are și efect de hidratare, calmare și contracarare a radicalilor liberi. Ea este combinată de cei de la Collistar cu lychee, papaya, avocado și quinoa, într-o serie de patru produse inovatoare.

 

Piesa de rezistență este, de departe, Transforming Essential Cream, un produs care naște practic o nouă categorie de produse: poate fi folosit ca atare sau combinat cu alte ingrediente naturale, pentru efecte diferite și imediate. Are în componență unturi de plante, extracte de quinoa („mama tuturor cerealelor”, cum o numeau incașii) și stevia, și vine cu un kit special: flaconul de tratament, plus un vas și o spatulă, astfel încât să poți combina crema cu alte ingrediente din casă. Cu iaurt pentru strălucire, cu ulei de măsline pentru hidratare, cu miere pentru energizare, cu zahăr pentru un scrub instant și cu lămâie pentru purificare.

 

Cum spuneam la începutul articolului: tot ce îmi face viața mai simplă are un loc garantat în casa mea, iar multifuncționalitatea produsului Collistar mi se pare ge-ni-a-lă!

Machiajul Giorgio Armani

Aici e o poveste mai lungă. Știam de ele deja de vreo 5 ani și le descoperisem inițial în aeroportul din München, unul dintre puținele locuri în care se vindeau la vremea respectivă. Inițial am trecut pe lângă ele destul de indiferentă, fiindcă nu căutam vreun produs nou pentru beauty-kit (am spus de multe ori că eu nu sunt cumpărătoare din impuls la cosmetice, le cumpăr atunci când chiar am nevoie de ceva).

 

 

În aceeași perioadă am făcut un curs de automachiaj cu Dana Argeșan și, explicându-i cum eu mă machiez natural și-mi plac foarte tare produsele light, dar rezistente, mi-a recomandat tocmai Armani. ”Dacă ajungi undeva unde au Giorgio Armani, încearcă-le. Le găsești în puține locuri, dar sunt foarte, foarte bune”. Mi-a rămas în minte sfatul ei și mi l-am amintit când cei de la Douglas m-au invitat la o sesiune de testare a produselor, ei fiind distribuitorii exclusivi Giorgio Armani în România.

 

M-am dus cu inima deschisă și, recunosc, Dana avea dreptate. Produsele sunt gândite pentru un machiaj natural, pentru a fi ușor de purtat, „nude”, dar în același timp având suficientă acoperire pentru ca tenul să arate mat. Eu nu sunt adepta texturilor lucitoare și nici a fondurilor de ten care sunt… ca și cum n-ar fi.

 

Am pistrui și, chiar dacă îmi plac și îi accept, caut mereu un fond de ten care să-i și acopere, la nevoie. Dacă e mult prea transparent nu-i pentru mine, iar gama Giorgio Armani aduce un echilibru fin între cele două. Merită să vă luați o oră într-un weekend și să le testați pe îndelete, ați putea descoperi ceva ce căutați de multă vreme.

 

Gama Giorgio Armani se găsește doar în parfumeriile Douglas.

și o descoperire nesperată…

Fondul de ten Miracle Match de la Max Factor este, pentru mine, dovada clară a expresiei „Când e să fie, e să fie”. Nu e nicio noutate pe piață, cu siguranță există de mult timp, dar eu l-am descoperit întâmplător într-un magazin din Târgu Mureș și l-am cumpărat fără să-l încerc. Cum să cumperi un fond de ten pe nevăzute? Ei bine, iată cum: îmi uitasem acasă fondul de ten, aveam nevoie de ceva rapid și mi-am amintit, trecând prin fața magazinului DM, că în facultate am avut un Max Factor Color Adapt absolut genial.

 

Am intrat să testez, dar cele mai multe game nu mai aveau tester, se terminase. Mi-a atras atenția Miracle Match pentru că pe una dintre sticle scria „Beige Rose”, iar lupta cea mare a vieții mele este cu fondurile de ten prea galbene. Pigmentul pielii mele e spre roz, iar cele mai multe fonduri de ten bune bat spre galben. Prin urmare, l-am luat așa, pe nevăzute (nici el nu mai avea tester), am ajuns la hotel și l-am pus pe față. Potrivire ideală. Îmi rezistă impecabil, a doua zi am avut și o filmare cu el și a dat perfect pe cameră, nu se strânge, nu se întinde, e exact ce-mi trebuia. Cine ar fi crezut?

 

Nu știu dacă va rămâne fondul meu de ten „de bază”, dar deocamdată îl folosesc și-mi place. V-am scris de el în ideea că, uneori, descoperirile cosmetice vin fără mari pregătiri prealabile, iar dacă ne ascultăm intuiția, putem să nimerim chiar foarte bine, inclusiv pe nevăzute.

Doar noi știm ce ni se potrivește cu adevărat și e bine să ne împrietenim cu noi însene: să știm ce fel de creme ne priesc și ce creme nu, ce nuanțe de machiaj ne flatează (dincolo de teorii complicate ale culorilor, e vorba de simpla observație în oglindă), ce fel de texturi merg cel mai bine pe față. Dacă avem câteva repere, va fi mult mai ușor să navigăm printre super-oferte și lansări, alegând ceea ce ne trebuie nouă. Eu una asta încerc să fac.

2 Comments

  • Cristina spune:

    Inteleg toata treaba aceasta a blogului de „fine society”, dar nu te poti astepta ca cititorii sa fie doar de acest gen. Majoritatea este reprezentata de oameni normali, care traiesc decent, incat nu le poti prezenta parfumuri de 900 si ceva de lei. Cu aceste produse, te adresezi putinor persoane. Ar fi frumos sa pot citi despre lucruri accesibile, cat de cat.
    In rest, intr-o lume ideala, blogul este perfect.

    • Masca de față de la Tealogy costa 139 de lei. Fondul de ten Max Factor 45 de lei. Tratamentul Collistar e 179 de lei. Pentru sanatatea tenului, eu prefer un produs bun, cu ingrediente bune. Nu cred ca am propus ceva exorbitant si, chiar daca iese din buget, poate fi o inspiratie pe viitor. Am spus de multe ori ca am putine produse, dar bune. Prefer sa am 5 bune decat un raft de ,,asa si asa”. Cat despre parfumuri… se gasesc de toate tipurile. Un parfum de nisa este mereu mai scump decat media, dar poate fi un rasfat pentru care merita sa economisim. Daca am citi si am scrie doar despre lucrurile pe care ni le permitem acum si aici, viata ar fi trista. Iar Fine Society e despre lucruri faine si fine, nu despre ”inalta societate”, am spus asta de nenumarate ori. Sunt un om normal, care munceste de-i sar capacele, si nu o sa-mi cer scuze niciodata ca recomand un rasfat care mie mi-a placut. Fiecare alege fix ce ii place, eu nu vand produse pe blog, n-am link-uri afiliate, doar scriu de lucruri care-mi plac. Nu incerc sa fiu corecta politic si nici ,,de toate pentru toti”.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.