Signorina in Fiore de la Ferragamo: maturizarea unei domnișoare italiene
Scriu doar despre brandurile, obiectele și oamenii care-mi plac, iar povestea de față bifează toate cele trei categorii. În ultimii ani m-am apropiat de brandul Salvatore Ferragamo chiar la el acasă, la Florența, iar noul parfum, Signorina in Fiore, are legătură cu toate lucrurile interesante pe care le-am învățat în acest răstimp.
Prima dată am ajuns la Palazzo Spini Feroni din Florența, palatul în care își are sediul brandul Salvatore Ferragamo, în vara lui 2012, cu ocazia lansării parfumului Acqua Essenziale. Florența – pe care istoricul italian Philippe Daverio o numea „buricul pământului în variantă italiană”– este despre două lucruri: artă și modă.
E despre artă din motive care devin evidente din primul moment în care pășești în Piazza della Signoria și vezi statuia lui David al lui Michelangelo. E și despre modă pentru că de aici au pornit unele dintre brandurile iconice ale lumii. Gucci, Salvatore Ferragamo, Roberto Cavalli, Ermanno Scervino, Emilio Pucci, Patrizia Pepe sunt doar câteva nume.
Cu decenii înainte de Christian Louboutin, Manolo Blahnik, Sergio Rossi și toți artizanii pantofari ai zilelor noastre, regele încoronat al pantofilor era Salvatore Ferragamo. Plecat din Florența natală la Hollywood, în 1915, deschisese Hollywood Boot Shop pe Hollywood Boulevard și își formase o clientelă fidelă, din care făceau parte Marilyn Monroe, Audrey Hepburn și Joan Crawford.
Până în zilele noastre, pantoful preferat al lui Marilyn se află în oferta casei, iar pantofii pe care i-am purtat la cununia civilă (AICI) sunt chiar acel model. Mărturisesc că nu i-am ales din emoție, ci din pragmatism pur: sunt în top 3 al celor mai comode încălțări cu toc pe care le dețin. Aici e magia lui Ferragamo: calapodul, perfecționat în peste 100 de ani de când există brandul.
„Există trei tipuri de femei“, nota Ferragamo în autobiografia sa „Shoemaker of dreams“: „Cenușăreasa, Venus și aristocrata“. Marilyn Monroe era încadrată în categoria Venus: frumoasă, fascinantă și sofisticată, dar cu un suflet însetat de simplitate și iubire. „Femeia Venus e adesea neînțeleasă și acuzată că iubește prea mult luxul și frivolitatea“, puncta Ferragamo.
Noul parfum din familia Ferragamo, din seria Signorina – intitulat Signorina in Fiore – m-a dus cu gândul la o combinație între Cenușăreasa și Venus, cu un strop de artistocrație la mijloc. A fost creat având în gând o idee clară: femeia înflorește atunci când e îndrăgostită, iar sufletul ei seamănă atunci cu o zi de primăvară. Frumos, nu?
Ceea ce m-a cucerit din prima au fost vizualurile campaniei. Nu degeaba rozul pudrat este nuanța definitorie a acestei perioade și nuanța predilectă care ne face să visăm. Motivul ține de ceva din chimia noastră interioară: poate în tot tumultul lumii în care trăim avem mai mult ca oricând nevoia de ceva care să ne ofere alinare, iar psihologic vorbind, rozul este culoarea cu un efect de seninătate aproape instantanee.
Creat de Émilie Coppermann, parfumul este fructat floral și debutează cu nuanțe de rodie și sorbet de Pere Nashi (în traducere: o varietate de pară asiatică, ce seamănă mai curând cu o combinație între măr și pară). Inima este un buchet de flori de cireș și petale de iasomie, punctate de mosc alb și lemn de santal cremos.
În familia ,,Signorina” mai există, pe lângă versiunea originală, lansată în 2011, și o versiune de Signorina apă de parfum, dar și „Signorina Eleganza”, „Signorina Misteriosa” și „Signorina in Rosso” (o ediție limitată). De câte ori trec pe lângă ele prin magazine sau le simt pe cineva, eu una mă duc cu gândul la o vară fiorentină și la o domnișoară italiană cu o eșarfă în jurul gâtului, uitându-se la vitrinele cu bijuterii de pe Ponte Vecchio. Nu întâmplător se spune că parfumurile exprimă ceea ce dorim să devenim. Uneori, e suficient să ne punem o dorință și să apăsăm pulverizatorul unei sticluțe.
Povestea video a noului parfum:
Și despre familia parfumurilor Signorina:
Fotografii: Salvatore Ferragamo