Despre tot ce-i fin și fain

Complice la amintiri: Oana Pascu vinde cadouri experiențiale pentru millennials

By 23 mai, 2018Frivolities
read time 8 min
 
23 mai, 2018

Complice la amintiri: Oana Pascu vinde cadouri experiențiale pentru millennials

… și nu numai pentru millennials, deși ei au instituit acest trend. Pentru că oamenii zilelor noastre nu mai vor obiecte, ci experiențe, o antreprenoare a pornit o poveste în care niciun produs nu seamănă cu altul: de la degustări private de cafea la ateliere de făcut praline și de la zbor cu parapanta la întâlniri cu vedeta preferată.

by

Peste ani, oamenii nu mai țin minte ce ai spus sau ce ai făcut, dar țin minte pentru totdeauna cum i-ai făcut să se simtă. Aș spune, dincolo de acest frumos adevăr rostit de autoarea americană Maya Angelou, că peste 20 de ani oamenii nu vor mai ține minte neaparat ce le-ai dăruit, dar sigur nu vor uita niciodată descoperirile pe care le-au făcut datorită ție.

 

Oana Pascu este „complice” la descoperirile și implicit la amintirile multor oameni, de aproximativ doi ani de când a pornit proiectul cu același nume. „Complice” este un site de cadouri experiențiale, un termen care sună complex, dar descrie de fapt un cadou neconvențional, care nu implică doar ceva material, ci o aventură în toată regula, cu adrenalină sau fără.

 

De la zbor în tandem cu parapanta, navigație pe un velier sau zbor cu elicopterul deasupra Bucureștiului până la degustare de vinuri, ședință cu un stilist personal, o oră de tenis cu Victor Hănescu sau o seară de teatru urmată de o întâlnire privată cu actorii, la Oana poți să suni când ai o idee năstrușnică pe care nu știi cum ai putea să o pui la cale de unul singur. E un complice real și implicat, care vinde 120 de experiențe diferite pe platforma ei, de la care mai pot fi create o infinitate de combinații.

 

Mi-a plăcut la nebunie conceptul ei, de când ne-am întâlnit prima dată cu un an în urmă, fiindcă eu iubesc să fac cadouri și, instinctiv, am căutat mereu să le ofer oamenilor dragi ceva cât mai puțin banal. Cu mult înainte să aflu că există o platformă pentru așa ceva, am dăruit ședințe foto personalizate, ateliere de creat propriul parfum, o ședință cu un specialist Feng-Shui și chiar și un curs online cu Diane von Furstenberg. 

 

De aceea, când Oana a început să-mi povestească ce face, mi s-a părut o idee minunată, mai ales că pachetele ei nu sunt „vouchere” sau experiențe punctuale, ci sunt gândite ca pachete mai ample, care să simplifice viețile celor care caută un cadou deosebit. 

 

Spre exemplu: mergi la o cină într-un loc frumos, apoi ai un tratament spa personalizat la un spa și petreci o noapte într-un hotel de cinci stele. Faci un tur al Bucureștiului cu elicopterul, te oprești la un pahar de vin într-un loc special, după care ai o vizionare VIP a unui film, într-o sală privată. Sunt șiraguri de experiențe din toate registrele și pentru toate gusturile, o idee care i-a venit Oanei când încă lucra într-o companie multinațională.

 

După ce a renunțat la jobul corporatist, Oana a mai avut tentativa unui site de decorațiuni și de lucruri pentru casă, apoi a plănuit să plece din țară alături de partenerul ei de viață. În cele din urmă, și-a dat seama că vânzarea de experiențe inedite este exact cariera care ar face-o fericită în acest moment al vieții.

 

Nu sunt două zile și două experiențe la fel și mereu se întâmplă lucruri palpitante, chiar dacă, atunci când vinzi experiențe, ești complice doar până la momentul surprizei și nu apuci efectiv să trăiești „dezvăluirea” alături de client. ”Îi descoasem însă, după eveniment, ca să aflăm dacă totul a fost perfect, dacă persoana care a primit experiența respectivă a fost fericită, vrem toate detaliile”, recunoaște ea.

Chiar și când în mijlocul poveștii se află un obiect, parcursul  până la el este memorabil. Spre exemplu, un om de afaceri din Ardeal a primit cadou de la partenerul lui de business o bucată de lemn pe care era înfipt un bilețel cu numărul de telefon de la „Complice”. Sunând la echipa Oanei, a aflat că i s-a pregătit o surpriză: va veni la București pentru ca bijutierul de artă David Sandu să-i confecționeze, din acea bucată de lemn, o pereche de butoni unicat, personalizați pentru el.

 

Una dintre cele mai iubite experiențe este, de exemplu, cea care unește o degustare de cafea cu un barista și un atelier de făcut praline de casă. ”Am pornit de la ideea că o cafea bună și o ciocolată bună sunt cele mai dorite pasiuni din lume”, zâmbește Oana.

 

A avut parte de clienți de toate tipurile și povești dintre cele mai inedite: de la miri care voiau să înlocuiască desuetul concept de „plocon” pentru nași cu ceva modern și memorabil până la cadourile „pentru mămici și bebeluși”, a căror idee i-a venit când ea însăși era însărcinată cu băiețelul ei. 

 

Complicele este complice cu un scop: pentru a înlesni experiența și a o face mai bogată, de aceea în fiecare lună se adaugă câte ceva nou: un pachet, o experiență, o combinație nouă de surprize. ”Suntem încă în faza de creștere și aproape fiecare lună este mai bună decât cea anterioară”, recunoaște Oana. „Interesant este că inclusiv oameni din anturajul meu, care acum doi ani îmi declarau că nu sunt în targetul Complice, au apelat deja la un complice pentru a surprinde o persoană importantă din viața lor”.

 

Asta îmi amintește de o afirmație pe care am auzit-o adesea la oamenii din jur, când vorbeau despre cumpărarea unui cadou pentru o terță persoană, apropiată sau nu. „Ce să-i mai iau, că are de toate?”. Firește că acest „are de toate” nu este exhaustiv, dar uneori este realmente dificil să-ți dai seama ce ar putea să facă fericită o persoană care nu are vreun vis arzător privind un obiect pe care și-l dorește. O experiență, în schimb… cine nu și-ar dori să trăiască o emoție nouă?

 

Dacă la început exista o mică reticență, acum clienții se avântă în experiențe dintre cele mai complexe, spre exemplu încep tot mai mult să ofere „o zi de surprize”: o zi întreagă, pe parcursul căreia beneficiarul cadoului primește progresiv „acces” la câteva experiențe, cu un punct culminant la care, de cele mai multe ori, ia parte inclusiv orchestratorul surprizei.

Nu m-am putut abține să nu o descos pe Oana care au fost cele mai interesante solicitări din ultimul an și, chiar dacă nu seamănă două între ele, ea mi-a făcut un mic top:

un premiu de reward & recognition din partea unui client corporate pentru angajatul cu cele mai bune rezultate, care a constat într-o super-experiență de condus pentru acesta și soția lui, alături de pilotul Alex Filip. A inclus un curs privat de condus defensiv pe stradă, curs privat de condus sportiv pe circuit, simulatoare de frânare bruscă, răsturnare, mers pe două roți sau condus cu volan dublu;
un survol cu elicopterul oferit cadou de părinți pentru băiețelul lor, la aniversarea a 14 ani, urmat de o petrecere-surpriză într-un club de squash, cu câțiva colegi și prieteni care l-au așteptat la aterizare;
un cadou „în viteză” din partea soției pentru soț, la aniversarea de 40 de ani: un mesaj simbolic scris pe și în ciocolată, o experiență de pedalat alături de Alex Ciocan, cel mai bun ciclist român, și o experiență surpriză în care soțul a fost dus de o mașină cu șofer într-un poligon unde, timp de aproape 2 ore, a condus o motocicletă.

 

Aceasta era o dorință a lui, de a avea un motor, iar soția i-a oferit ocazia să vadă exact ce înseamnă acest lucru, dacă îi place sau nu, dacă se pricepe sau nu. „Nu știu exact care era speranța ei, dar domnul s-a priceput chiar foarte-foarte bine”, zâmbește Oana.

 

Una dintre cele mai surprinzătoare solicitări a fost cea de a pregăti un cadou din partea unei familii pentru părintele lor spiritual, preotul familiei, la aniversarea a 25 de ani de căsnicie.

 

”Ținând cont că nu era vorba de o relație foarte apropiată și că trebuia să ținem cont și de rolul beneficiarului cadoului, a fost o solicitare inedită”, îmi povestește Oana.

 

Cheia succesului într-un asemenea business este personalizarea, iar dacă un client vine nehotărât, „destinatarul” surprizei devine personajul principal al unei munci de detectiv: se face o documentare migăloasă despre preferințe, pasiuni, dorințe, se recrutează și alți complici din familie sau de la serviciu, care să ofere informații suplimentare, iar în final se alege experiența care se potrivește cel mai bine: răsfăț, escapadă în compania unei celebrități, provocare olfactivă sau vizuală, cadou cu adrenalină sau experiență în doi.

 

Chiar dacă nu am scris niciodată despre idei de cadouri și la mine pe site n-ați găsit liste de „10 cadouri de Crăciun” sau „20 de idei de cadou de Paști”, mi-am dorit să spun povestea Oanei fiindcă acestea sunt genul MEU de cadouri.

 

Nu e nicio reclamă, pur și simplu mi-a plăcut foarte tare ce face ea și doar stând de vorbă mi-au încolțit în minte o grămadă de idei. Să oferi o experiență nouă unui om este un dar cu însemnătate, fiindcă un moment trăit intens e mai prețios decât secundele despachetării un cadou. Firește că e doar părerea mea, dar și millenialls îmi țin isonul, cu pofta lor de experiențe inedite, deci în adâncul sufletului toți oamenii vremurilor noastre își doresc să trăiască mai mult și să acumuleze mai puțin. Emoțiile nu se așază pe raft în bibliotecă, dar rămân întipărite în memorie: mai puțin balast, mai puțin praf de adunt și mai multă fericire „la purtător”.

Pe Oana o găsiți direct pe platforma ei, Complice.