De ce „Beverly Hills 90210” este irepetabil
Revizitând câteva secvențe ale unuia dintre serialele copilăriei mele – „Beverly Hills 90210” – am tras trei concluzii, cu mintea înțeleaptă a prezentului.
De la „O.C.California”, „Gossip Girl” sau „Sex and the City” încoace, aproape totul a devenit despre branduri, haine, pantofi, locuri hip, produse wow, mașini tari și case luxoase. Dacă acum totul este demonstrativ și evident, „Beverly Hills 90210” face parte din scurta perioadă boemă a serialelor americane de succes.
Mai precis, personajele nu erau, pe atunci, păpușelele perfecte de cinema, desprinse dintr-o lume perfectă și intangibilă. Respectau încă principiul lui #girlnextdoor sau #oneofus: cineva la care te uitai și care voiai să fii, pentru că părea la fel de real și de tridimensional ca tine. Și, dacă a doua zi îți prindeai părul precum Kelly și te îmbrăcai cu o rochiță înflorată ca a Donnei puteai să te crezi în „Beverly Hills” și la Școala 97 din București. Eu una făceam asta.
Serialele din prezent, mai ales cele despre tineri, au pierdut de mult această magie a lui „Pot și eu…” sau „Mâine fac și eu…”. E mai mult despre „N-o să am niciodată…”, „Vreau chiar acum…” sau „Nu voi fi cool decât dacă…”.
#BadNews: Magia s-a transformat în marketing.