Despre tot ce-i fin și fain

De ce ne fascinează camașa albă?

By 14 decembrie, 2015Frivolities
read time 4 min
 
14 decembrie, 2015

De ce ne fascinează camașa albă?

Este simbolul unui stil rafinat și matur, ne face să ne simțim mai elegante din secunda în care am îmbrăcat-o și este în același timp sobră, subtilă și senzuală. Nu știu alții cum sunt, dar n-aș putea avea niciodată prea multe cămăși albe în garderobă.

by

Noul director de creație pentru linia îmbrăcăminte de damă a legendarei case Hermès este o belgiancă fascinantă pe nume Nadège Vanhee-Cybulski (pentru o personalitate atât de efervescentă trebuia să existe un nume ultra-complicat), despre care tocmai am citit un material extraordinar în noul număr „The Gentlewoman”, în avion.

 

cover_tgw12

 

Pe lângă faptul că a lucrat înainte pentru Martin Margiela, Céline și The Row, trei branduri care au toată admirația mea, mi-a plăcut atât de mult interviul cu ea încât aș fi subliniat fiecare linie din articol și aș fi dat-o ca lecție tuturor celor care aspiră să facă sau să comenteze modă.

 

Pasajul meu preferat are legătură cu cămașa albă pe care o iubesc atât de mult, iar cea mai bună ilustrație mi s-au părut câteva fotografii din filmele mele preferate în care apare iconica piesă vestimentară, plus o imagine devenită clasică de la Oscaruri, când Sharon Stone a purtat pe covorul roșu cămașa bărbătească aparținând soțului ei de atunci, Phil Bronstein, băgată într-o fustă elegantă din satin mov de la Vera Wang. Dar iată ce spune noua „doamnă Hermes” despre regina tuturor cămășilor:

„În toate fotografiile care există cu mine apar într-o cămașă albă, fiindcă de cele mai multe ori chiar asta port. Cămașa albă este una dintre cele mai dificile piese de desenat și de creat pentru orice designer, fiindcă are o amprentă extraordinară în mințile noastre. O cămașă albă bună trebuie să aibă forță, dar și suplețe și sensibilitate. Trebuie să aibă un fel de subtilitate liniștitoare.

 

Și ceea ce este fascinant la ea e că nici măcar nu-i cunoaștem originile. S-a dezvoltat cumva din lenjeria de corp? Când a devenit îmbrăcăminte în toată puterea cuvântului? Cum au evoluat gulerele? Iubesc faptul că e vizibilă și intimă în același timp. Și este și una dintre primele piese ale garderobei masculine care a anulat cumva prăpastia dintre sexe și a devenit un element eminamente androgin”

Julia Roberts, purtând cămașa lui Richard Gere în „Pretty Woman”

Audrey Hepburn în „Roman Holiday”
Daniel Craig (James Bond) în „Spectre”

Daniel Craig (James Bond) în „Spectre”
Uma Thurman în „Pulp Fiction”

Uma Thurman în „Pulp Fiction”

Sharon Stone, purtând cămașa soțului la Oscarurile din 1998

Diane Keaton în „Annie Hall” (1977)

Foto: Moviestore Collection, Paramount, Wire Images, arhiva personală