Despre tot ce-i fin și fain

Fine People: Raluca Leafu a pornit un business cu banii de pe o pereche de pantofi

By 8 octombrie, 2019Frivolities
read time 3 min
 
8 octombrie, 2019

Fine People: Raluca Leafu a pornit un business cu banii de pe o pereche de pantofi

Specialitatea acestui site sunt poveștile lungi, complexe, dar foarte multe dintre descoperirile mele din ultimii ani sunt și mici istorii fermecătoare, despre oameni și branduri pe care îmi doresc să le dau mai departe. Rubrica aceasta este despre oameni faini și branduri românești interesante. Istorii de citit în trei minute.

by

Pentru Raluca Leafu, creatoarea brandului de accesorii „Bon Bijou”, afacerea ei a fost o alegere făcută cu cinci ani în urmă. Ceea ce pentru multe femei e o simplă decizie de shopping  – „Chiar am nevoie de ÎNCĂ o pereche de pantofi?” – pentru Raluca, absolventă de Drept care nu a profesat niciodată în domeniu, a fost deschiderea unui nou drum.

 

Aflată în fața unei perechi de pantofi care-i plăceau nespus, Raluca s-a gândit că ar putea investi mai bine acea sumă în câteva accesorii colorate, precum cele pe care le tot văzuse în jur, și care pe atunci nu se găseau atât de lesne în România, pentru că nu venise și la noi acest trend.

 

A lăsat pantofii în magazin și a ales a doua variantă.

 

Pentru că la momentul respectiv nu era producător, ci doar comerciant de accesorii vesele – cercei, coliere și tot ce înseamnă „costume jewelry” sau pe românește gablonțuri de modă –  a ales să se diferențieze prin ambalaje și nume.

 

I-a spus brandului ei „Bon Bijou” – joc de cuvinte cu „Bon Appetit” – și a prezentat piesele sub formă de bomboane, ambalate ca hamburgeri sau „servite” pe farfurii de porțelan.

 

În cei cinci ani de business, cifra de afaceri a ajuns de la contravaloarea perechii de pantofi la peste 60.000 de euro, iar Raluca a evoluat, treptat, de la statutul de comerciant ingenios la cel de producător de bijuterii originale, realizate în colaborare cu designeri români. De la un business bazat pe imagine și artificii de marketing, s-a avântat direct în „inima” brandului: producția. 

 

La început, singura ei implicare creativă era în alegerea produselor și ambalarea lor cât mai original. Era un fel de marketer de bijuterii, alese cu fler și prezentate atractiv. Acum lucrurile s-au schimbat.

 

„În primii ani am construit foarte mult pe instinct și pe interacțiunea cu clientele”, povestește Raluca. „Acum am un plan bine stabilit pe câțiva ani și este totul mult mai bine-structurat. De multe ori merg pe stradă, îmi vine o idee și ma opresc să o scriu în agendă”.

 

„Avem un showroom, unde este și atelierul, iar de câteva ori pe săptămână avem sedințe creative, în care fiecare din echipă vine cu idei”, explică Raluca. ”La sfârșit ajungem să conturăm un produs sau un concept”.

 

 

Pentru că intuiția ei în materie de „împachetare” a conceptului nu s-a tocit deloc, în showroom-ul „Bon Bijou” din strada Tokio 8, Raluca a gândit un spațiu personalizat, ca un concept-store în miniatură: există un bar de ginuri, o colecție de cărți și multe obiecte de decor, pentru ca oamenii care-i trec pragul să zăbovească mai mult decât timpul în care le ia să cumpere o pereche de cercei. 

 

”Bon Bijou este un brand în mișcare, și spun asta pentru că avem conceptul de <Create your own jewelry>, în care poți veni să-ți creezi bijuteria așa cum îți dorești”, îmi povestește Raluca.

 

Atelierele de creație au loc în grupuri de minim 5, maxim 10 persoane, care participă activ la alegerea pieselor și montarea lor: „La un astfel de eveniment este interesant când oamenii nu se cunosc, au background-uri diferite și până la final ajung să fie în esență conectați, prin procesul de creație”.


 

Înainte să-i propun Ralucăi să scriu povestea „Bon Bijou”, am stat să mă gândesc mai întâi: „De ce ea?”. De ce, dintre atâtea branduri de bijuterii-fantezie de la noi, tocmai ea mi-a atras atenția încât să-mi doresc să mi-o fac personaj?

 

Dincolo de faptul că am cumpărat de-a lungul timpului mai multe piese ”Bon Bijou” – mai ales cercei, preferații mei – mi-am dat seama rapid de ce Raluca m-a intrigat mereu.

 

A început un business care se diferenția doar prin imaginația de vânzare și a ales să-l ducă într-o zonă grea și complicată, să evolueze. Iar mie îmi plac oamenii care aleg să crească și să-și ducă afacerile la următorul nivel.

 

 

De fiecare dată când m-am intersectat cu Raluca în ultimii ani, de obicei pe grabă, la evenimente sau alte sindrofii, ea avea mereu un plan.

 

Mereu pregătea ceva, mereu schimba ceva, mereu se muta cu showroom-ul și căuta un loc nou, mai mare, mai ofertant. ”Bon Bijou” a fost, cel puțin până acum, un brand „neliniștit”, mereu în mișcare, căruia Raluca i-a căutat o identitate clară.

 

Poate că povestea a început în joacă, de la o pereche de pantofi ne-cumpărată, dar direcția serioasă în care creatoarea lui a ales să-l ducă l-a salvat de la soarta de mic brand oportunist, care speculează trenduri temporare.

 

Și pentru asta, într-o lume a facilului și a mărcilor care azi apar și mâine dispar, eu una nu pot avea decât respect și curiozitate.

Pe Raluca și Bon-Bijou îi găsiți pe site-ul lor, pe Instagram sau pe strada Tokio nr.8 din București.