Despre tot ce-i fin și fain

#FinePeople: Sabrina Marinescu și viața cu gust de Avocadoo

By 6 aprilie, 2021People
read time 3 min
 
6 aprilie, 2021

#FinePeople: Sabrina Marinescu și viața cu gust de Avocadoo

Specialitatea acestui site sunt poveștile lungi, dar foarte multe dintre descoperirile mele din ultimii ani sunt mici istorii fermecătoare, despre oameni și branduri de dat mai departe. Rubrica #FinePeople este despre oameni faini și branduri românești interesante. Istorii de citit în trei minute.

by

Brandul „Avocadoo” – unde toate preparatele includ ingredientul cu pricina – cumulează experiența acumulată de Sabrina Marinescu din trei start-up-uri începute imediat după facultate.

 

Primul: în domeniul beauty (un brand de creme). Al doilea: pe zona de sănătate (suplimente alimentare). Al treilea: în domeniul luxului, printr-un serviciu de concierge de lifestyle.

 

Toate trei au reprezentat o școală prețioasă, dar Sabrina a știut mereu că o să creeze cândva și un business cu mâncare bună.

 

Era o idee care pur și simplu aștepta să se întâmple, poate și fiindcă atât Sabrina cât și partenerul ei de business, Liviu Moreanu (care deține restaurantul de steak & sushi Argentine, printre altele), sunt doi gurmanzi declarați.

 

Au gusturi diferite, dar amândoi sunt fascinați de ideea de experiențe culinare deosebite.

 

”La un moment dat, vacanțele erau pur și simplu un șirag de opriri în restaurante”, râde ea. „Deci era inevitabil să-mi doresc să fac ceva al meu pe zona asta”.

 

 

Avocadoo a pornit de la interesul ei pentru mâncare gustoasă, sănătoasă și creată într-un mod cât mai prietenos cu mediul: toate bolurile și tacâmurile sunt biodegradabile, materialele folosite în restaurante sunt pe cât posibil reciclabile, iar Sabrina și Liviu sunt într-o continuă căutare de soluții sustenabile.

 

Pentru că tocmai relochează cel de-al doilea restaurant Avocadoo – la aceeași adresă, dar un etaj mai sus – marea provocare este să amenajeze spațiul tot cu materiale sustenabile.

 

Am avut de dimineață o discuție cu echipa care renovează și le-am explicat că nu vom folosi rigips, ci vom modela pereții din lut, cum se făcea cândva”, zâmbește ea.

 

”Unii dintre meșteri glumeau că își vor suna bunicii și unchii de la țară, să-i întrebe care era rețeta pe vremuri”.

 

Aceasta este filosofia Sabrinei, pe care și-o asumă până la capăt, așa cum și-a asumat și celelalte direcții ale brandului Avocadoo.

 

În primul rând, omniprezența ingredientului care dă numele afacerii. Apoi, cele trei mari categorii de produse (sendvișuri toast, salate și boluri de orez cu diferite ingrediente) și, nu în ultimul rând, faptul că totul trebuie să fie cât mai simplu și prietenos cu oamenii și mediul.

 

 

 

 

Avocadoo s-a materializat în viața Sabrinei după un șirag de experiențe antreprenoriale, dar și după câțiva ani petrecuți între Paris și New York.

 

După ce a studiat Luxury and Fashion Promotion, Sabrina a lucrat pentru brandul Marc Jacobs și pentru publicațiile CR Fashion Book (deținută de Carine Roitfeld) și Luxury Briefing.

 

Cu ani în urmă, la prima noastră întâlnire, Sabrina mi-a explicat că anii petrecuți ca stagiar în lumea modei au fost deopotrivă o școală și un leac pentru dorința de a-și face vreodată o carieră în acest domeniu.

 

Dacă la Marc Jacobs activitatea alterna între nopți albe de lucru la colecții și zile întregi pierdute pentru alegerea nasturelui perfect pentru o anumită bluză, viața la revistele de modă a fost teribil de apropiată de celebrul „Diavolul se îmbracă de la Prada”.

 

„Am căutat urechi de Mickey Mouse în Disneyland, în plină iarnă cu zăpadă de-un metru, mi s-a furat geanta în timp ce umblam prin fabrici din zone dubioase, dar măcar am ce povesti”, râde ea.

 

După aceste stagii, întoarsă în România, Sabrina s-a avântat în trei afaceri simultane, alături de două partenere. Deși toate cele trei business-uri au funcționat, căutările antreprenoriale ale Sabrinei nu se încheiaseră, așa că Quintessentially Lifestyle, Panacea Urban Apothecary și The Good Food Project au rămas istorie.

 

Dar și o sursă savuroasă de povești.

 

 

La Quintessentially, de exemplu, franciza unui club privat de concierge și lifestyle management, Sabrina a fost destinatarul unora dintre cele mai ciudate solicitări posibile, la cele mai neașteptate ore.

 

De la găsit ambarcațiuni în St.Tropez în miez de noapte până la informații despre penthouse-uri din celălalt capăt al lumii sau despre poșete din care nu există decât un exemplar pe tot Globul.

 

Undeva, toate experiențele avute cu tipologii umane diferite s-au contabilizat și au făcut-o să-i înțeleagă mai bine pe oamenii și, peste ani, să gestioneze altfel echipa de la Avocadoo.

 

Din noiembrie 2018, când cei doi asociați au deschis primul restaurant, și până în prezent, echipa le-a rămas prezentă „la bine și la rău”, iar relațiile dintre angajați au devenit atât de strânse încât deja este o familie în adevăratul sens al cuvântului: „Oamenii din echipă s-au împrietenit, s-au nășit reciproc, au făcut Revelioane și sărbători împreună…”.

 

 

Deși pare total stăpână pe ea însăși, un mix de relaxare și charismă, această deplină siguranță de sine a Sabrinei este doar o aparență.

 

În realitate, se simte stângace printre oameni necunoscuți, ceea ce i-a atras și eticheta de „inabordabilă”.

 

În ultimii ani, în ritm cu brandurile pe care le-a creat și le-a crescut, Sabrina și-a modelat însă multe aspecte ale propriei personalități.

 

În paralel cu procesul de consolidare și maturizare ca antreprenor, se află în prezent într-o reașezare de gusturi, alegeri și posibilități care o pot duce într-o mulțime de direcții.

 

“Pentru business, a fost cea mai frumoasă perioadă cumplită”, râde ea.

 

Un mix dintre greu și frumos care poate duce oriunde, dar indiferent de direcție, vor fi povești interesante de spus.