Despre tot ce-i fin și fain

Poșete & cărți: cum creezi un brand inspirat de romane celebre?

By 12 decembrie, 2016People
read time 3 min
 
12 decembrie, 2016

Poșete & cărți: cum creezi un brand inspirat de romane celebre?

Doi tineri au creat, într-un desăvârșit anonimat, un brand de poșete de seară sub formă de cărți legate în piele. Denumite ,,Boîte des Merveilles”, sunt accesorii numai bune pentru deschis conversații și legat prietenii între iubitori de povești celebre. În plus, cartea pe care o porți cu tine vorbește despre cine ești înainte ca tu să apuci să spui ceva.

by

Ce citești acolo?”. Am auzit această întrebare, fără excepție, la fiecare eveniment la care am venit accesorizată cu clutch-ul meu în formă de carte, de la Boîte des Merveilles. Mai exact cu Milan Kundera și The Impossible Lightness of Being. ,,Ah, nu e carte? E poșetă? Tu vorbești serios?”, exclamau de fiecare dată interlocutorii mei văzându-mă cum îmi extrag dintre coperțile volumului telefonul mobil sau rujul.

 

De fiecare dată ciclul nedumeririlor și al uimirii se întâmpla exact la fel. Fiindcă da, clutch-urile Boîte des Merveilles sunt speciale în adevărata semnificație a cuvântului ,,special”, termen atât de abuzat în ultima vreme în tot felul de contexte mai mult sau mai puțin legitime.

 

Arată aidoma acelor cărți legate în piele de Cordoba din bibliotecile bunicilor (și sunt realizate manual de artizani ai legătoriei de carte!), le puteți schimba coperta în funcție de interesele literare și de mood-ul din fiecare perioadă și sunt, garantat, cel mai bun ,,conversation starter” pe care vi-l puteți dori la un eveniment. Testat și dovedit.

Creatorii ,,Boîte des Merveilles” sunt ,,mondeni” și ,,omniprezenți” prin clutch-urile lor, dar nu vor să iasă în față, nu-i interesează faima, ba chiar unul dintre ei nu are nici măcar Facebook (da, da, știm, un adevărat sacrilegiu în epoca social media!).

 

Jumătatea masculină a conceptului este profesor, iar cea feminină lucrează în cercetare. Amândoi au o imaginație debordantă, din care vor mai ieși în viitorul apropiat și alte accesorii ingenioase, însă obiectele pe care le creează sunt singura carte de vizită pe care și-o doresc. În secolul în care brandingul personal este principalul vehicul de vânzare, ei au creat de la zero, din anonimat, un brand atât de frumos încât nu ai cum să nu te îndrăgostești de el.

 

Și, chiar și din spatele cortinei, am vrut să povestesc cu ei despre modul în care a luat naștere ,,cutia minunată”:

Fine Society: Pentru cei care au văzut gențile ,,Boîte des Merveilles” la cineva însă nu au idee cine e în spatele brandului, cum v-ați prezenta în 30 de secunde?

Boîte des Merveilles: Antreprenori români. Iubitori de povești. Dependenți de modă (ne place să economisim timp). Dar, dacă ar fi să spunem o poveste mai lungă (doar suntem mari amatori), putem începe cu o echipă de doi oameni care, după ce au pus în aplicare diverse idei, au ajuns la concluzia că aceasta le place cel mai mult. Ulterior, ne-am asociat cu o a treia persoană cu care rezonam din punct de vedere creativ și de business.

Când a luat naștere brandul și ce ați lăsat în urmă pentru a-l porni?

Brandul a luat naștere în 2014. A fost o idee ce încolțise demult în mintea noastră, doar că nu găseam acel element de diferențiere pe care l-a reprezentat coperta interschimbabilă. În momentul în care ne-am dat seama ce am avea nevoie și cum se poate realiza din punct de vedere tehnic, am decis să pornim la drum. Nu pot spune că am lăsat ceva în urmă, aveam un brand de pantofi personalizați (sur-mesure este prea mult spus pentru piața din România) care urma să fie preluat de altcineva și astfel această idee a venit în momentul cel mai oportun.

De ce titulatura ,,Boîte des Merveilles”? De ce în franceză?

Pentru că ne place magia, ne plac lucrurile minunate și secrete. Am primit și unele critici la început, că ar fi trebuit să se numească Boîte à Merveilles. Dar pentru noi tocmai acest lucru a contat când am ales numele: este vorba despre o cutie minunată, nu o cutie cu minuni. Conținutul este cel obișnuit: un telefon, chei, ruj și un card. Dar starea în care te poartă și asocierea cu poveștile magice de pe copertă o transformă într-o cutie minunată.

 

Limba franceză a fost aleasă pentru sonoritate, pentru că în engleză nu ni se părea că sună la fel de bine acest concept (dorința de a ne adresă și altor piețe a existat de la început), dar și pentru că unul dintre noi vorbește franceză aproape zilnic.

bdm1

 

În străinătate mai există branduri care mizează pe ideea de carte, dar altfel, precum Olympia-le-Tan. Voi, în schimb, aveți o identitate clară și un stil ,,vintage” și funcțional deopotrivă: coperta se poate schimba, totul e gândit pe principiul legătoriei de carte de pe vremuri, sunt multe elemente care vă individualizează. Cum s-a cristalizat această identitate și toate detaliile care o compun?

Da, este adevărat că am văzut această idee online inițial, dar primul impuls real a fost reprezentat de o geantă pe care am achiziționat-o de la un designer român acum mai mulți ani, realizată dintr-o carte: o carte reală, veche, frumos legată, căreia i-a lipit paginile, a creat o nișă decupandu-le la mijloc și un sistem improvizat de închidere.

 

Ne-a plăcut foarte mult ideea de a ieși în oraș cu o carte care să îți ascundă secretele, dar în același timp ne-a părut rău de acea carte. Astfel că ne-am gândit la un compromis: un obiect care să arată cât mai aproape de o carte veche, frumos legată, și cu ornamente alese cu grijă care să îndeplinească funcționalitățile unui plic de seară.

10268514_675548992538399_5550740506941777360_n

 

Care a fost prima creație ,,Boîte des Merveilles” și cine a fost destinatarul ei?

Prima creație a fost un clutch destul de nereușit, realizat în perioadă în care eram în căutarea de furnizori. Am ajuns la o companie care realiza totul mecanizat și computerizat și ne-am trezit cu un produs care respecta specificațiile noastre, dar nu părea să aibă suflet.

 

Apoi am reușit să intrăm în contact cu câțiva legători de carte din București, cu care am avut o cu totul altă interacțiune: ne-au sfătuit, au ,,provocat” toate ideile noastre, au venit cu soluții pentru diversele probleme și cu atingerea lor magică. Fără ei, Boîte des Merveilles nu ar fi existat în forma de azi. Practic cu fiecare lot nou se îmbunătățește ceva în procesul de fabricație, iar artizanii noștri legători descoperă o nouă metodă de a face ceva.

 

Primul produs Boîte des Merveilles aproape de ceea ce ne doream a rezultat în urma interacțiunii cu unul dintre cei mai buni maeștri legători din România și destinatarul a fost una dintre noi. Titlul ales a fost ,,La Belle et la Bête”.

Cum decurge procesul de realizare a unei creații ,,Boîte des Merveilles”, de la comandă pană la rezultatul final?

Clientul își alege modelul dorit, culoarea și coperta/coperțile și noi ne ocupam de restul operațiunii. În acest moment ne-am ales o variantă de cotor destul de standard, dar și această poate varia în cazul comenzilor 100% personalizate, și două culori: negru și vișiniu. Am realizat și o ediție limitată pe alb, cu copertă “Lolita”. Apoi, ne întâlnim cu maeștrii legători, stabilim detaliile și comanda intră în producție, urmând că în termen de 2 săptămâni să fie finalizată și livrată.

bdm3

 

Cum simțiți evoluția brandului până acum, în raport cu publicul și cu piața de accesorii de modă?

Inițial l-am purtat la diverse evenimente unde stârnea destul de multă curiozitate în rândul celor prezenți (indiferent de gen, chiar putem spune că bărbații îl remarcau mai repede și erau mult mai interesați de ce se întâmplă acolo). Am devenit prezenți în social media, am avut câteva cliente persoane publice, apoi a ajuns în Cărturești. În acest moment, book-clutch-urile sunt disponible exclusiv online, pe pagina de Facebook Boîte des Merveilles și pe Instagram, @boitedesmerveilles.

 

Am avut multe cliente care și-au dorit coperți cu titluri care le sunt dragi, sau cu inițialele lor, autoare care poartă cu mândrie chiar titlul propriei cărți sau pur și simplu iubitoare de literatură care își doresc un produs inedit.

 

De multe ori a fost cumpărat cu rol de cadou și de fiecare dată surpriza a fost foarte plăcută și apreciată.

hdr

 

Dacă ar trebui să vă alegeți cartea preferată, care ar fi aceea și de ce? A fost transformată deja în clutch?

Uite că această întrebare nu ne-am pus-o cu adevărat până acum. Cred că și noi ne supunem zicalei cum că cizmarul nu are încălțăminte și croitorul haine, din păcate până acum nu am reușit să ne transformăm cărțile preferate în genți (e și foarte greu de ales, nu cred ne-am putea alege cu adevărat una singură). Dar, una din poveștile noastre preferate, „La Belle et la Bête”, a fost aleasă pentru primul book-clutch realizat.

15368841_10211734807309034_116666080_o

 

Ce vă spune despre destinatarul unei genți alegerea modelului și a volumului? În momentul în care dă comandă și alege o anumită specificație, aveți deja în minte un ,,portret-robot” al persoanei?

Sincer, da. Dar asta nu înseamnă că de cele mai multe ori nu avem surprize și creația minții noastre nu prea are corespondent în realitate. Dar nu ne putem abține, ne plac prea tare poveștile și încercăm mereu să ne explicăm de ce oamenii rezonează mai mult cu anumite povești. Plus că noi avem și niște idei destul de clare despre anumite piese literare (nu intodeauna aceleași) și ne așteptăm că oamenii să reacționeze la fel, ceea ce nu este cazul de obicei.

tumblr_nwife1cdnb1uwqcaoo6_1280

 

Care este viitorul pentru ,,Boîte des Merveilles”?

Noi sperăm că va fi unul din ce în ce mai frumos. Avem planuri de dezvoltare pe piața internațională, fiind un produs foarte nișat este destul de greu să susținem o creștere constantă doar pe piața românească. Am vrea să realizăm și alte ediții limitate (avem deja câteva idei, trebuie să ne sfătuim și cu cei care le vor implementa), să adăugăm alte două produse în portofoliul brandului (surpriză!) și să încercam să ne bucurăm de această călătorie.

15417870_10211734811229132_1242525209_o

 
carmen-bdm

 

Foto: Boîte des Merveilles

Pentru mai multe articole, povești și inspirații, mă puteți urmări pe paginile de INSTAGRAM și FACEBOOK



One Comment