Despre tot ce-i fin și fain

Noua cabină de business de la FlyDubai

By 22 ianuarie, 2018Chronicles
read time 5 min
 
22 ianuarie, 2018

Noua cabină de business de la FlyDubai

Odată cu intrarea în flotă a noului Boeing 737 MAX 8, clasele Business și Economic de pe zborurile FlyDubai au suferit schimbări radicale. Ca un călător pasionat ce sunt, nu am putut să trec mai departe fără să povestesc despre ele.

by

Iubesc să zbor, dar nu sunt o „prețioasă” a zborului, ca să nu zic o snoabă. Țin să fac această mărturisire, pentru că experiența zborului nu înseamnă doar Business class, înseamnă și avioane mici în care aproape că-ți ții respirația, și zboruri lungi pe scaune înghesuite în care abia poți să-ți întinzi picioarele, și low-cost și ultra-premium, și First, și Confort-Economy, și locuri luate în avans în dreptul ieșirilor de urgență (pentru mai mult spațiu).

 

Cunosc toate trucurile și toate tipicurile, în funcție de tipul de aeronavă, de compania aeriană și de rută. Nu-i vorba că sunt vreo enciclopedie, dar știu unde să caut, pentru că le-am cam încercat pe toate, și bune, și rele. Firește, cel mai tare mi-ar plăcea să călătoresc doar la Business class (cui nu i-ar plăcea?), dar ca să știi să apreciezi confortul unei cabine Business trebuie să le fi încercat și pe celelalte.

 

Fac această precizare ca să fie clar că, în momentul în care evaluez o nouă cabină sau un scaun nou-lansat, știu la ce să mă uit și cu ce să compar și nu mă entuziasmez doar pentru că un anumit serviciu este nou-lansat și anunțat cu surle și trâmbițe. Tocmai de asta, noua cabină Business Class de la FlyDubai mi-a plăcut foarte tare, iar între timp am avut ocazia să testez și varianta Economic, deci le-am văzut pe amândouă.

Ce e nou la cabina Business-class de la FlyDubai?

 

Am călătorit și în vechea cabină Business de la FlyDubai, iar diferența față de cea nouă este radicală: scaunele au fost create special pentru FlyDubai, după un design gândit să ofere mai mult confort și ergonomie. Într-adevăr, e mult mai multă intimitate față de partenerul de scaun – ceea ce pentru oamenii care călătoresc mult solo, așa ca mine, este un element important – iar scaunul se transformă în pat, la 180 de grade.

 

Totul e foarte comod, de la forma scaunului și tapițeria moale până la pernă și la pătura sub care am reușit să dorm o oră (nu mai mult fiindcă am avut filme de văzut, după cum am scris mai jos).

 

Eu lucrez mult în avion: citesc, fac adnotări pe foi, scriu la laptop, așa că aspectul ușurinței de lucru este și el important pentru mine. La noua cabină Business mi-a plăcut modul în care au fost gândit spațiul: zona de depozitare de la nivelul picioarelor (suficient de aproape cât să te poți întinde după o geantă, o foaie sau ce mai ai nevoie), masa pliabilă care iese din lateral și este ideală pentru mâncat dar și pentru lucrat la laptop, priza USB aflată la îndemână. Nu m-am chinuit nicio secundă să trec de la o activitate la alta.

 

Cât despre divertisment, ecranul HD al scaunului Business are o dimensiune de 15,6 inci, iar selecția de filme, seriale și muzică este bogată și variată. La Business Class ai totul inclus în prețul biletului, așa că în zborul meu spre Dubai am văzut două filme și am ascultat un album de Josh Groban, pe care am sfârșit prin a-l cumpăra la întoarcerea în țară.

 

Așa cum am spus, am zburat și la Economic cu noul Boeing 737 MAX 8, așa că am văzut și latura cealaltă a monedei. Scaunul Economic din MAX este un model considerat de designerii de profil printre cele mai confortabile din prezent și de obicei se întâlnește în avioanele wide-body care zboară pe destinații lungi. Forma scaunului e confortabilă, cu tapițeria destul de moale, se poate da un pic în spate (nu mult, dar suficient) și eu una am reușit să lucrez eficient și plăcut timp de aproape 5 ore cât a durat zborul Dubai – București.

 

Pentru un și mai mare plus de confort, vă recomand ca la rezervarea biletului să analizați schema aeronavei și să optați pentru primul rând de scaune după Business Class, care are mai mult spațiu până la peretele despărțitor, sau rândul din dreptul ieșirilor de urgență. Merită efortul.