Despre tot ce-i fin și fain

O româncă a creat o platformă de experiențe de călătorie pentru generația „millennial”

By 23 aprilie, 2018People
read time 5 min
 
23 aprilie, 2018

O româncă a creat o platformă de experiențe de călătorie pentru generația „millennial”

Odată cu generația millennial, am ieșit oficial in paradigma posesiunilor materiale înspre cea a experiențelor intense. Totul este despre trăit, experimentat, simțit, gustat. Adina Acatrinei, o călătoare cu 20 de ani de vânat experiențe la activ, a creat o platformă de călătorie cu totul altfel: TravelMood. Tu ce aștepți de la vacanța ta?

by

Toate lucrurile aducătoare de progres în lume s-au născut dintr-o nevoie invizibilă și totuși evidentă, inclusiv lucrurile mărunte, intrate de-acum în conștiința noastră colectivă. Înainte să existe selfie-ul pe smartphone, au existat nenumărați oameni care călătoreau singuri și erau nevoiți să întoarcă aparatul foto spre ei ca să se pozeze „în orb”. Înainte să existe rețele sociale, exista dorința oamenilor de a-și împărtăși experiențele și curiozitatea față de viețile altora.

 

Cam așa se întâmplă acum și cu noțiunea de „experiență”. M-am întors de la Conferința Conde Nast de la Lisabona, despre industria luxului, cu un cuvânt bătătorit pe creier: experiență. Nu cred că a fost speaker care să nu pomenească despre ideea de experiență și despre faptul că am ieșit din epoca storytelling și ne aflăm în era „story living”.

 

 

Adina Acatrinei, creatoarea platformei Travelmood, a fost o căutătoare și o „trăitoare” de povești înainte ca lumea întreagă să descopere, prin ochii millennials, că noțiunea de experiență este un concept extrem de vandabil.

 

Adina călătorește de aproape două decenii și, în tot acest răstimp, a căutat și a tatonat de una singură lucrurile care dădeau savoare unei călătorii. Acele lucruri care nu se aflau în topurile clasice de obiective, nici în ghidurile turistice care enumerau muzee și monumente. Lucrurile care te fac să simți, nu doar să privești.

 

Firește, acum toată lumea vorbește despre experiențe, dar cu mult înainte ca asta să fie „la modă”, Adina a căutat. Și, din căutările ultimilor 20 de ani, a ieșit o platformă detaliată, unde poți găsi tot ce-ți trece prin minte despre destinații din lume, în funcție de…. mood. De starea de spirit și de așteptările tale. Poate vrei un city-break aventuros, poate unul romantic, poate unul liniștit, poate o vacanță de leneveală sau, din contră, una în care să descoperi lucruri extraordinare. Un retreat de vinuri, o drumeție de o zi sau ceva potrivit pentru două zile. În momente diferite ale vieții, toți ne dorim lucruri diferite.

 

 

Oricât de simplu (aparent) ar părea să dai search pe Google, realitatea este că trebuie să unești multe puncte și să filtrezi zeci de pagini de rezultate ca să facă să se întâlnească sursa credibilă cu datele, cu locul de unde poți cumpăra experiența și tot așa. Cam asta își propune să facă, printre altele, Adina.

 

Pe lângă faptul că poți citi despre tot felul de locuri deosebite, poți cumpăra direct experiențele, de pe site, iar la final poți da și rating experienței, după ce ai experimentat-o.

 

Cinci oameni lucrează la site, dintre care trei sunt cu adevărat globetrotteri și s-au găsit din pasiunea comună pentru călătorii. După cum mi-a povestit Adina, nu a fost o „recrutare”, ci o atracție mai degrabă.

 

Majoritatea furnizorilor de servicii sunt încercați direct, măcar de unul dintre călători, iar acolo unde nu au fost testate direct serviciile se face o analiză foarte amănunțită a referințelor fiecărui furnizor în parte.

Am stat de vorbă cu Adina despre concept și despre munca din spatele Travelmood, acesta fiind primul lucru evident din momentul în care intri pe site: bogăția de detalii și informații. Deloc de ușor de gestionat.

 

Fine Society: Ce mi-a atras atenția de prima dată la platformă este faptul că e foarte muncită. Multe detalii, categorii, link-uri, muncă de migală în spatele fiecărei postări. De unde ideea de a face un asemenea proiect riguros, cu atâta muncă de culise?

Adina Acatrinei: Când vorbim despre “ideea” care stă la baza portalului, vorbim practic despre două idei – pe care am reușit să le creionez împreună – ideea experiențelor de călătorie și ideea “travel mood”, ambele fiind susținute de pasiunea mea pentru călătorii. 

  

Ideea călătoriilor care să aibă în prim plan experiențe a apărut pentru mine cu mult timp în urmă. Practic, de câte ori mergeam într-o călătorie simțeam nevoia să fac ceva care să mă ajute “sa simt destinația”, indiferent dacă eram pentru prima data în acel loc sau nu. Și era destul de dificil, pentru că în urmă cu 15-20 de ani posibilitățile de a avea astfel de experiențe erau destul de reduse. Cu timpul, văzând că din toate aceste călătorii țin în mod special minte tocmai aceste experiențe, mi-am dorit să le pot împărtăși și altor oameni.

 

Ideea de „travel mood” a apărut când deja începusem să creionez platforma care avea la bază experiențele de călătorie. Povesteam despre proiectul meu cu diverse persoane care îmi povesteau, la rândul lor despre cum “trăiseră” diverse vacanțe. Am constatat atunci că, în majoritatea cazurilor în care oamenii nu fuseserea mulțumiți de cum își petrecuseră vacanța, cauza era aceeași: ceea ce își doreau ei de la acea vacanță nu prea avea legătură cu ceea ce aceasta putea să le ofere. Atunci mi-am dat seamă cât de important este să te gândești cum vrei să te simți în vacanța în care mergi – vrei să te relaxezi, vrei să explorezi, să vizitezi etc.. Și ce denumire puteam să folosesc pentru toate acestea? MOOD.TRAVEL MOOD. 

  

 

De aici totul a devenit extrem de frumos: am găsit mai multe mood-uri posibile și am căutat să grupez experiențele de călătorie în baza acestor stări. Ce a urmat apoi a fost extrem de greu și a necesitat multe ore de muncă, atât din partea mea, cât și din partea echipei cu care lucrez.

 

Mai ales că nu am avut nici un model, totul a fost inovație – plecând de la idee și continuând cu textele, grafica, programarea. Dar tocmai ideea de a face ceva nou și folositor ne-a dat energie pentru toată această muncă. 

În ultimii ani au tot apărut platforme de travel și de travel-planning: ce crezi că va face Travel Mood să se diferențieze în fața oamenilor care caută idei de vacanțe?

Cred că Travel Mood se diferențiază prin mai mulți factori. În primul rând “povestește” despre ceva ce oamenii, în viteza și rutina vieții de zi cu zi, uită: cum vor să se simtă. Ajunși pe platformă, au ocazia să se gândească măcar la “cum vor să se simtă în urmatoarea lor vacanță”. E o invitație de a lua pauză de la agitația și ritmul obișnuit și a te conecta cu tine și cu dorințele tale.. 

  

 

În al doilea rând, nu avem rețete și liste, avem idei care să inspire, să stârnească curiozitatea celor care merg în călătorii și link-uri către site-uri unde oamenii pot descoperi mult mai multe idei și pot face booking extrem de ușor. Pe scurt, ne diferențiem prin combinația între inspirație și libertatea de a alege. 

  

În al treilea rând, punem la îndemâna celor dornici să călătorească foarte multe resurse de călătorie extrem de utile: furnizori internaționali de servicii de travel și experiențe de călătorie; pagini oficiale de turism pentru destinații; pagini de transport în diverse destinații. Necesită mult timp să cauți și să găsești aceste informații on-line. Plus că nu știi pe care dintre ele te poți baza și pe care nu.  

  

Cred că oamenii vor începe să înțeleagă cât de important este să se gândească la cum vor să se simtă și la ce vor să experimenteze în vacanță. “Rasfoind” mii de idei de experiențe, cititorii vor prinde gustul acestora și, dacă nu au făcut-o deja, vor încerca măcar o data o astfel de experiență. Cred că oamenii încep să aprecieze tot mai mult timpul pe care îl au și tot ceea ce îi ajută să “câștige timp”. 

Ce scopuri ți-ai propus cu proiectul: există niște „borne” de 2, 5, 10 ani, înspre care ai vrea să-l vezi crescând într-un anumit fel?

Prima “bornă” va fi foarte curând, în maxim trei luni, când vom lansa secțiunea de oferte de călătorie cu oferte ale furnizorilor internaționali, dar și naționali. Nu vreau să rămânem doar în zona internațională pentru că știu că există și pe piața românească agenții care au idei/pachete interesante, pe care nu au unde să le promoveze și pe care noi vrem să le susținem. Abia atunci vom putea spune că platforma oferă întreaga gamă de informații de care cineva are nevoie atunci când își planifică o călătorie. 

  

 

Urmatoarea “bornă” (îmi place cum sună!) este în aproximativ 2 ani de zile, când ne-am propus să lansăm varianta internațională a platformei.

 

Acolo va fi vorba despre o abordare ușor diferită – în sensul în care vom încerca să “integrăm” pe platformă, în funcție de mood, atât experiențe de călătorie, cât și locuri unde îți dorești să mergi într-o destinație – restaurante, cafenele, magazine, spot-uri trendy – toate grupate desigur în funcție de mood. 

 

Munca de prelucrare a datelor nu va mai fi atât de mare pentru că vom integra în platformă informații în limba engleză, dar efortul de programare va fi uriaș. Iar acest proiect internațional îmi doresc să fie preluat de un jucător mare din piață și dezvoltat pe măsura potențialului pe care îl are.  

Care este „mood”-ul tău favorit de vacanță, în general?

 

Eu am două mood-uri favorite. Pentru destinațiile noi, “generoase”, prefer “travel mood explorare”, pentru că îmi place să văd, să aflu foarte multe lucruri despre un loc și să am experiențe care să îmi ofere oportunitatea de a veni în contact cu oamenii, cultura și tradițiile locului respectiv. 

 

Pentru destinațiile în care deja am mai fost, prefer “travel mood evadare” pentru că este incredibil cum – având diverse experiențe, precum un tur culinar, o plimbare cu bicicleta, o plimbare cu un localnic etc – redescopăr acel loc de fiecare data când merg. 

 

Până acum care este cel mai popular „mood” de pe site și care crezi că e motivul? 

Din ce am observat până acum, vizitatorii site-ului accesează cu precădere “travel mood relaxare”  și cred că sunt mai multe motive care stau la bază alegerii lor: obișnuința de a merge într-o vacanță de relaxare, lipsa unui „exercițiu” de experiențe de calatorie și nu în ultimul rând ritmul agitat al vieții de zi cu zi. 

 

 

Au apărut ceva accesări “timide’ și pentru travel mood activ și travel mood evadare, dar se vede că suntem încă la început, că trebuie să povestim mult pe tema experiențelor de călătorie și să avem răbdare ca oamenii să iasă încet-încet din zona de confort și să descopere farmecul acestora. 

 

Îmi place foarte mult ceea ce fac și sper ca această platformă să ofere o viziune nouă asupra călătoriilor, astfel încât oameni care merg în genul de vacanțe “all inclusive” – nu tocmai ieftine – să înceapă sa incerce și alt gen de călătorii din care, atunci când se întorc acasă, să aibă ce împărtăși.

Fotografii: Travelmood

Pentru mai multe articole, povești și inspirații, mă puteți urmări pe paginile de INSTAGRAM și FACEBOOK