Despre tot ce-i fin și fain

Patru motive pentru care mi-a căzut cu tronc Michael Kors

By 17 martie, 2016Virtues
read time 1 min
 
17 martie, 2016

Patru motive pentru care mi-a căzut cu tronc Michael Kors

L-am admirat mereu pentru tenacitatea și spiritul antreprenorial care l-au adus în elita designerilor miliardari din topul Forbes, i-am apreciat campaniile vizuale, dar – în mod straniu – n-am avut niciodată o afinitate stilistică pentru creațiile semnate Michael Kors. Asta până când am citit un articol senzațional despre el și m-a cucerit iremediabil. Aveți răbdare.

by

Michael Kors este un fenomen absolut. Femeile din toată lumea îi adoră creațiile, iar la finalul lui 2014 a intrat, oficial, în liga miliardarilor din Topul Forbes, într-o companie selectă de designeri: Tory Burch, Domenico Dolce și Stefano Gabbana, Sara Blakely (creatoarea Spanx), Renzo Rosso de la Diesel sau Nicolas Puech de la Hermès.

 

Țin minte că, la momentul anunțului oficial al statutului de miliardar, am scris o știre ,,la cald” pe site-ul Forbes Româniacare a rămas luni bune în topul vizualizărilor și al „share”-urilor, deși era doar un ,,flash news” de moment. Într-atât de mare este popularitatea și priza la public a lui Kors: tot ce îi conține numele stârnește atenția cohortelor de admiratori fideli.

 

Cu toate astea, așa cum mărturiseam mai sus, nu pot spune că m-am numărat la rândul meu printre marile lui admiratoare. Am avut de multe ori mici ,,coups de foudre” cu creații din colecțiile lui, dar niciuna suficient de mare cât să mă ducă spre casa de marcat, cu portofelul în mână. Îl admiram de departe, mi se părea fascinant, dar eu și creațiile sale nu ne-am găsit niciodată în contextul adecvat. Cam ca o poveste de dragoste care nu ajunge să se întâmple fiindcă nu are timing-ul potrivit.

 

gallery-1456822476-april-cover-2

 

Întorcându-mă de la Londra marți seară, am cumpărat din aeroport numărul de aprilie al ,,Harper’s Bazaar UK„, una dintre edițiile mele preferate Harper’s. Înăuntru, pe lângă un articol senzațional cu feblețea mea, Robin Wright (Claire din ,,House of Cards”, pour les connaisseurs), un articol la fel de remarcabil despre ,,the one and only” Michael Kors. Și, pentru prima dată, eu și domnul Kors ne-am găsit amândoi în conjunctura potrivită pentru acea poveste de dragoste.

 

De ce? Fiindcă viziunea lui despre modă, femei și viață mi s-a părut atât de reconfortantă și francă încât am ajuns să rup paginile din revistă și să le păstrez pentru moodboard-ul meu de inspirație. Dacă mulți designeri și-au transformat brandul într-o unealtă a propriei vanități, Kors trăiește în lumea reală și creează pentru femeia reală.

 

Înțelegându-l mai bine, nu mă miră că a ajuns printre puținii designeri miliardari: nu rezidă în sferele înalte ale neînțeleșilor, ci este aici, printre noi, ascultând, privind și urmărindu-ne. Nu ne tratează de sus, nu ne așteaptă să ne revoluționăm viețile pentru a-i purta hainele, ceea ce ne face să le purtăm cu și mai multă convingere și, privind în jur la multitudinea de logouri ,,MK” de pretutindeni, să le transformăm în parte din brandul nostru personal.

 

Vă recomand să luați revista și să citiți articolul, dar – până atunci – citiți mai jos patru „înțelepciuni” ale lui Kors care au făcut să-mi cadă cu tronc pentru totdeauna.

10366278_1721453451474841_6622280223789252746_n

 

Despre realitatea din dulap

,,I truly don’t understand this concept of <<precious on a shelf>>. The minute it’s precious on a shelf, then something is wrong with it. You can have a whole closet full of clothes, with shelves of handbags, rows of shoes… then why is there the one coat you always grab for, the bag you always carry, and the shoes you live in no matter what? They become like old friends and every time you put them on you feel right. My job is to figure that out for you in advance: to create the one you’re going to grab for”

Despre designeri versus modele

,,I will always look at the women who are in the show and I do a United Nations. Where’s she from? She’s French. She’s from Africa. she’s American… I always ask the models, if I don’t know them. «Tell me about yourself». I always want to know. To me, they’re not mannequins. I like them as people. I love the mix. It’s what I find intriguing. So I put Sasha Pivovarova, who’s the most petite, next to Erin O’Connor, who’s the tallest. If I do my job well, everyone can wear it…”

Despre confort și asumare

,,There are some models in the show and I can tell they’re more comfortable wearing a bra. And I know there are designers who are like «No. You can’t». I’ll say «You can wear a bra, of course you can wear a bra. I want you to walk out there and be your best self». I want every woman to be her best self”

Despre noua paradigmă a modei

,,Back in the late 1990s, when I first whent to Céline (he was at the label for 6 years), there were no Americans designing in Paris. I don’t think we ever thought we’d see fashion become this borderless. Nowadays, we all swipe from each other. It was so pigeonholed before. People used to say : «Oh, those Americans, they’re so practical; and the Brits, they’re so quirky; oh, the French, they’re elegant; the Japanese, they’re avant-garde». It was all these clichés, and if you’re actually fluent in fashionista, then you’ve learned to take what you need from each and leave the rest behind”.

Foto: Campanie Michael Kors 2015; spread Harper’s Bazaar UK

 

Citate: Harper’s Bazaar UK, martie 2016