Despre tot ce-i fin și fain

Reinventarea unui antreprenor în pandemie: Diana Udrea și „Plicul Creativ” pentru copii

By 7 iunie, 2020People
read time 5 min
 
7 iunie, 2020

Reinventarea unui antreprenor în pandemie: Diana Udrea și „Plicul Creativ” pentru copii

Auzim zilnic despre industrii lovite de pandemie, dar le luăm ca simple știri și statistici. Diana Udrea este chipul unei astfel de statistici: în anul în care împlinea un deceniu de organizat activități pentru copii, a fost silită să-și inventeze un alt business, punând la bătaie tot ce învățase până atunci.

by

Când am pus titlul acestui articol și am tastat „reinventare”, am simțit că răzbun în sfârșit acest cuvânt.

 

Un cuvânt utilizat în exces în ultimii ani, cu mai mult sau mai puțin rost, doar pentru că avea o rezonanță puternică și radicală.

 

Prin urmare, era folosit într-o beție de contexte: de la interviuri cu prezentatoare TV care-și schimbau culoarea de păr sau slăbeau cinci kilograme și până la articole din presa de business, despre companii care mai lansau câte un produs nou.

 

Să te reinventezi”. Sună a ceva măreț. Complex. Nu o lansare banală, nu o schimbare obișnuită. O reinventare.

 

Când am scris povestea Dianei Udrea, am știut că în sfârșit acest cuvânt, reinventare, se află în locul pe care-l merită.

 

Toți antreprenorii care au luat-o de la zero peste noapte, în pandemie, îl merită cu prisosință. ”Reinventare”. Nu mai e un termen gol, nici măreț, e doar… real.

 

Pe Diana o știam de pe Facebook, dar ne-am și intersectat la câteva evenimente și proiecte în ultimii ani.

 

Mi-a rămas în minte fiindcă e un om cald, iar energia oamenilor o simți și n-o mai uiți. E și o persoană plină de viață, vorbăreață și tonică, exact adică tipologia omului „de lume”.

 

În zilele noastre, acești oameni de lume sunt, în multe cazuri, oameni care se simt bine făcând diferite activități pentru un public, fiind înconjurați de alți oameni, organizând și înlesnind lucruri.

Diana Udrea făcea lucruri pentru cel mai dificil tip de public, copiii.

 

 

”Casa Veselă Events” era business-ul Dianei de zece ani încoace, un business făcut cu mult suflet și dedicare.

 

În lunile în care am stat închiși în casă, auzind știri despre „industrii afectate” și „scăderi de cifre de afaceri”, toate astea erau doar statistici, teorii abstracte. 

 

Diana Udrea este unul dintre miile de chipuri care stau în spatele acestor statistici. Oameni care și-au văzut pământul fugind de sub picioare de la o zi la alta. Literalmente de la o zi la alta.

 

Deși în discuția noastră Diana face totul să pară ușor și lesne și vorbește cu seninătate și calm despre ultimele două luni din viața ei, îmi dau seama că, la momentul în care s-a întâmplat totul, nimic n-a fost ușor sau lesne.

 

Evenimentele erau „puținul pe care-l oferea lumii”, cum îi place să spună, fiindcă iubește copiii și ideea de joc și joacă.

 

„Am deschis inima și am primit, am făcut-o cu bucurie, fără target, grabă, sau presiune. Am facut-o cu atenție la detalii, cu responsabilitatea lucrului bine făcut, dar cu mult, mult drag!”

 

Din 11 martie, când industria de evenimente s-a oprit pentru cine știe cât timp, și până acum, Diana a născut un alt proiect, lansat pe 1 iunie. ”Plicul Creativ”.

 

Ca o ironie a sorții, 2020 ar fi trebuit să fie un an cu totul special. Aniversar.

 

Împlinea 10 ani de „Casa Veselă Events”, adică un pretext de sărbătorit și de privit în urmă cu mândrie la sutele de evenimente organizate pentru cei mici în acest interval.

 

Mai mult, într-o perioadă normală, martie era prima lună din an în care, îmi povestește ea, „motoarele începeau să se tureze, începea semnarea contractelor discutate în lunile anterioare, începeam să ne jucăm, să creăm”.

 

Promisiunile lui 2020 nu s-au mai împlinit, nici pentru ea ca și nici pentru mulți alți mici antreprenori plini de speranță.

 

Pe 11 martie s-au închis școlile, iar la scurt timp o prietenă bună de-ale Dianei, care locuiește în Washington, a sunat-o să-i spună că americanii au suspendat școala până în septembrie.

 

„Atunci am simțit că trebuie să găsesc o soluție să merg eu cumva către copii, la casele lor. Am scris declarația corespunzătoare și am ajuns la depozitul meu, locul unde pregăteam de obicei jocurile, workshopurile, costumele…”, își amintește ea.

 

Acolo, după o zi intreagă de căutări, în care și-a rememorat toate abilitățile, talentele și toată experiența, a înțeles că punctul ei forte sunt atelierele de artă pentru copii și tot ce ține de asta. De la ele pornise totul și erau întotdeauna cele mai apreciate.

 

„Am selectat proiectele cele mai apreciate de către copii, din acești zece ani, și m-am gândit să le pun impreună, să le ofer. Dar pentru că toate magazinele erau închise și nu aveam de unde să mă aprovizionez, singura soluție de ambalare a fost #LaPlic, o soluție simplă și puțin costisitoare”

 

Începutul a constat în crearea a trei KIT-uri, fiecare din ele incluzând 3 proiecte creative și o surpriză (care va fi, pe parcurs, oferită de brandurile care se vor asocia cu proiectul): de la recrearea unei povești până la realizarea unui semn de carte și regizarea unui teatru cu personaje.

 

„Plicul Creativ” grupează genul de jocuri care folosesc mijloace simple, dar compensează prin imaginație fără limite.

 

Este practic un pretext creativ prin care cei mici pot să comunice, să povestească, să facă jocuri de rol cu personajele și să își folosească puterea minții.

 

„Primele kituri le-am confecționat empiric, în living: decorațiuni, semne de carte, plicuri scrise frumos, cu carioci de Ana, fetița mea, și de Andreea, una dintre prietenele Anei, o mare iubitoare de artă”.

  

Etapa a doua era crearea unui design atrăgător, potrivit comercializării, astfel încât să poată fi comandat ușor și să fie accesibil pentru toți părinții interesați.

 

Alături de un prieten bun, Vali Vernea, care știa proiectul fiindcă Diana îl oferise cadou copiiilor lui, s-au pus cap la cap elemente de „design, structură și visuri”, cum spune Diana.

 

 

Deși a fost o perioadă grea, de reset forțat, Diana a simțit mult sprijin și empatie din partea oamenilor. Foști colaboratori, prieteni, clienți. A fost multă energie bună, de făcut lucrurile să se întâmple.

 

”A fost și ziua mea de naștere și am donat-o către Hospice Casă Speranței. Când mulți prieteni mi-au oferit flori virtual, în contul Hospice, am simțit o mare bucurie că am putut și eu să ajut datorită implicării oamenilor din jurul meu”.

 

O altă reușită a fost să factureze în lunile de pandemie o sumă mică pentru un alt proiect realizat, suficient cât să îi dea impulsul de a nu renunța și de a merge înainte.

 

”Cred că oamenii mă iubesc și pot spune din inimă că și eu îi iubesc pe ei și am trăit această perioadă fără frică, cu deschidere și acceptare”.

 

În această perioadă, în care Diana a fost mamă pentru fetița ei, dar indirect și pentru afacerea pe care se străduia s-o salveze, a înțeles că multe lucruri pot fi substituite sau uitate, dar nu prezența fizică, atenția și interesul sincer.

 

„Am înțeles că cei mici se hrănesc cu iubirea noastră și că în aceste condiții excepționale părintele poate suplini școala, mall-ul, bicicleta, prietenii, bunicii. Noi suntem inspirația lor pentru o lungă perioadă de timp, iar ei sunt o binecuvântare în viața noastră”

„Plicul Creativ” se găsește în magazine online și offline, iar toate detaliile le găsiți de pe pagina de Facebook „Plicul Creativ”

 

Pentru mai multe personaje interesante, povești și inspirații zilnice, mă puteți găsi și pe pagina mea de Instagram.