Despre tot ce-i fin și fain

TEILOR: drumul unui brand românesc de bijuterii către covorul roșu de la Cannes

By 6 iunie, 2022Lifestyle, Myself, People
read time 10 min
 
6 iunie, 2022

TEILOR: drumul unui brand românesc de bijuterii către covorul roșu de la Cannes

Într-o lume în care primele întrebări care li se adresează actrițelor pe covorul roșu sunt despre rochiile și bijuteriile pe care le poartă, un brand românesc început în urmă cu 20 de ani în Pitești a fost răspunsul, la ediția 2022 a Festivalului de film de la Cannes.

by

Să îmbraci o vedetă în mătase și paiete, pe covorul roșu, este o performanță notabilă.

 

Să o îmbraci în diamante și alte pietre prețioase este chiar mai dificil, într-o lume în care poveștile marilor case de bijuterii se scriu în secole, nu în decenii.

 

Ca să ajungi în vecinătatea marilor branduri de tradiție, trebuie să vii cu ceva complet diferit: un alt concept, alt gen de piese și o altă filosofie.

 

Nu e vorba doar despre pietre, lucrătură în aur și carate. E vorba și de poveste și de abilitatea de a construi un brand curat și inspirațional, ceea ce e poate și mai greu de obținut decât toate caratele.

 

Cei de la TEILOR au ajuns acolo după mai bine de două decenii de muncă și au ajuns pentru că, îmi permit s-o spun cu toată obiectivitatea, merită să se afle acolo.

 

OAMENII TEILOR

 

O să fac o mărturisire, din start: cu TEILOR eu am interacționat mai întâi în postura de client, apoi de prieten, niciodată ca relație de business.

 

Aveam câteva bijuterii cumpărate de la TEILOR – de la mine pentru mine – după care i-am cunoscut pe Florin și Geanina Enache, fondatorii brandului, într-o călătorie în Noua Zeelandă.

 

Ne-am nimerit întâmplător într-un grup de turiști și am început să vorbim, în mașina care ne ducea dintr-o parte într-alta a insulei de sud, fără să știm cine suntem și cu ce ne ocupăm.

 

Ne mai intersectasem cândva, la un eveniment, dar nici eu și nici ei nu mai aveam în minte întâlnirea, iar acea călătorie a fost kilometrul zero al relației noastre de amiciție.

 

Pentru mine, ei nu sunt oameni de business sau antreprenori, sunt OAMENI pur și simplu.

 

De câte ori trec pe lângă un magazin TEILOR, mă gândesc la ei, tocmai fiindcă partea interumană este imposibil de despărțit de identitatea unui brand.

 

Toate pietrele prețioase nu pot compensa căldura unui brand… sau absența ei.

 

Ceea ce m-a impresionat la amândoi a fost disponibilitatea de a acumula informație și cunoștințe: cele mai multe dintre discuțiile noastre au fost despre filosofia luxului în general, despre oamenii pe care îi căutau pentru a-și crește brandul, despre strategiile pe care voiau să le facă mai bune, despre client-service-ul care să fie „ca afară”, despre cum să facă ceva „și mai…”, „și mai…”.

 

 

Începând business-ul de la zero, într-o cămăruță de pe strada Teilor din Pitești, au făcut multe lucruri instinctiv, iar uneori instinctul se confundă cu bunul-simț, pe care ei îl au din plin.

 

De la un punct încolo, și-au dat seama că e nevoie să crească și, peste intuiție au adăugat know-how, oameni specializați, cursuri de perfecționare, tot tacâmul.

 

Ca jurnalist care a scris mai bine de zece ani strict pe zona de business, am observat un tipar al oamenilor de afaceri din România: când un business merge, îl lasă-n pace.

Cei de la TEILOR au fost mereu contrariul: oricât de bine ar fi mers afacerea – și a mers – au vrut să „zgândăre” suprafața, să schimbe, să crească, să nu stea niciodată pe loc.

 

Așadar, dacă pentru unii dintre cei care au citit că TEILOR a fost pe covorul roșu de la Cannes, (pentru a doua oară chiar), știrea a reprezentat o revelație, pentru mine a fost un rezultat firesc. Cauză-efect.

 

Faptul că un brand românesc a ajuns de pe Strada Teilor din Pitești pe covorul roșu de la Cannes nu a fost întâmplare, ci rezultatul unor ani de muncă atent-gândită.

 

CUM A EVOLUAT TEILOR?

 

De la primul magazin de pe strada Teilor din Pitești, la finele anilor 90, brandul s-a extins progresiv în toate orașele mari din țară, culminând cu Bucureștiul.

 

Ulterior, a deschis magazine în Polonia și Ungaria, iar obiectivul din următorii ani este extinderea alertă a rețelei de magazine din Europa Centrală și de Est. Practic, magazinele TEILOR din Ungaria, Bulgaria și Polonia vor fi la fel de răspândite precum cele din România.

 

După magazinele clasice TEILOR, în care se găsește toată paleta de piese, pentru orice buget de iubitor al bijuteriilor – de la mici bijuterii de argint până la piese spectaculoase din aur – în 2014 a apărut conceptul de boutique TEILOR Exclusive.

 

În magazinele TEILOR Exclusive se regăsesc doar bijuterii realizate manual din aur și încrustate cu safire, perle, diamante, smaralde sau alte pietre prețioase.

 

La începutul acestui an, TEILOR a dus lucrurile la următorul nivel, lansând colecția THE EXCEPTIONAL, despre care am povestit la momentul respectiv.

 

După TEILOR și TEILOR Exclusive, THE EXCEPTIONAL este despre piese unicat, din aur alb, galben sau roz, încrustate cu diamante și alte pietre prețioase.

 

Toate pietrele sunt de dimensiuni apreciabile și au ceva esențial în comun: respectă cele mai înalte standarde de claritate și puritate.

 

 

Valoarea bijuteriilor din noua colecție sare de un milion de euro, inclusiv un colier cu 847 de diamante (70 de carate), o brățară cu 517 diamante (30 de carate) și o pereche de cercei cu 119 diamante marquise și 84 brilliant (13 carate).

 

Odată cu această colecție, brandul a lansat și platforma THE EXCEPTIONAL YOU, un pretext de dialog despre feminitate și despre valorile pe care le implică ea în ziua de azi.

 

THE EXCEPTIONAL CANNES

 

La Cannes, TEILOR a etalat multe dintre piesele THE EXCEPTIONAL, unicate spectaculoase, făcute parcă pentru covorul roșu.

 

PE CINE A ÎMBRĂCAT TEILOR ÎN DIAMANTE:

 

În primul rând, pe actrițele din filmul lui Cristian Mungiu selectat în competiția oficială de la Cannes. R.M.N, care au purtat piese TEILOR „The Exceptional” atât pe covorul roșu cât și la conferința de presă oficială de a doua zi.

Aici puteți vedea, în 60 de secunde, câteva dintre piesele TEILOR purtate de actrițele din R.M.N.:

Judith State a purtat pe covorul roșu cerceii cu diamante dispuse pe rotund, iar la conferința de presă, a purtat un superb set cu safire și diamante.

 

Cerceii sunt din safire de 6.84 carate și diamante de 2.4 carate, iar pandantul este un safir de 1.98 carate și diamante de 1.51 carate.

 

 

 

 

Orsolya Moldovan a purtat pe covorul roșu o pereche de cercei din diamante, iar la conferința de presă cerceii cu diamante de 4.68 carate și smaralde de 5.10 carate.

 

 

Macrina Bârlădeanu a purtat pe covorul roșu o brățară de diamante de 11.1 carate, un inel cu diamante de 3 carate și un alt inel cu perlă de 12,25 carate și diamante de 2.99 carate.

 

La conferința de presă a strălucit cu un colier din tanzanite, plus aquamarine de 14,90 de carate și safire roz de 3.5 carate.

 

 

 

 

Totodată, Catrinel Marlon, care este și imaginea TEILOR, a purtat o pereche de cercei cu 200 de diamante albe și galbene, plus o brățară cu același tip de diamante.

 

 

Veronica Ferres, una dintre cele mai aclamate actrițe germane de televiziune, a purtat mai multe piese Teilor pe covorul roșu.

 

 

 

 

 

 

Cine a mai purtat TEILOR pe covorul roșu de la Cannes?

Fagun Thakrar, actriță britanică, scriitoare și activistă pe probleme sociale, a jucat alături de Martin Sheen și Donald Sutherland.

 

 

Irma Lake, actriță și producătoare de film.

 

 

Jenny Gordienko, influencer ucrainean și TedX speaker.

 

 

 

 

Alba Amira Ramadani, actriță, și Lady Victoria Hervey, model britanic și editor de modă.

 

 

Și, nu în ultimul rând, TEILOR m-a „îmbrăcat” pe mine, subsemnata, în nuanțe incredibile de albastru.

 

 

 

 

În postura de jurnalist-storyteller al filmului R.M.N. la Cannes, am pășit pe covorul roșu alături de echipa lui Cristian Mungiu la premiera de la Palais des Festivals, un moment deopotrivă memorabil și privilegiat.

 

Am avut bucuria nu doar să port TEILOR, ci să port un colier unicat, din tanzanite și diamante, pe care eu l-am scos în lume prima oară.

 

Nu mai fusese niciodată purtat până acum și datorită lui experiența mea pe covorul roșu a fost completă.

 

Vedeți aici un video scurt cu piesele și cum au fost purtate de mine:

 

Găsiți toate piesele de mai sus în magazinele TEILOR Exclusive, dar și online, și vă provoc să faceți un mic exercițiu de imaginație data viitoare când ajungeți în fața unui magazin TEILOR.

 

Să vă gândiți la povestea acestui brand românesc 100% și să intrați ca să vedeți pe viu bijuteriile despre care am scris mai sus.

 

Cu această ocazie, să vă gândiți puțin și cum o afacere pornită din pasiune poate să ajungă în ligă cu casele de bijuterii despre care citim în cărțile de istorie.

 

Și să fiți ceva ce noi, românii, uităm prea des să fim, în relație cu oamenii care fac lucruri notabile în țară.

Să fiți MÂNDRI.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by T E I L O R (@teilor_finejewellery)

Foto: TEILOR, Fine Society, Getty Images