Despre tot ce-i fin și fain

8 branduri românești pe care le-am purtat intens în 2019

By 17 februarie, 2020Lifestyle
read time 10 min
 
17 februarie, 2020

8 branduri românești pe care le-am purtat intens în 2019

Sunt multe branduri românești pe care le iubesc, dar amprenta unui an se simte și în piesele pe care le-am purtat sau le-am folosit cel mai mult. Acestea au fost brandurile despre care am primit cel mai mare număr de întrebări în 2019 și am considerat că merită un „Hall of fame” al lor.

by

Sunt un om al tabieturilor și al obișnuinței, ca să nu spun „creature of habit”, o expresie care, din păcate, nu sună bine decât în engleză. Sunt statornică în preferințe, iar când un lucru îmi place îl port sau îl folosesc până se rupe. Nu mă interesează dacă l-am mai purtat de 1258 de ori, îl port și a 1259-a oară cu aceeași plăcere.

 

Și, pentru că nicio perioadă a vieții nu seamănă cu alta, se întâmplă să fac o pasiune într-un anumit moment pentru o rochie, o pălărie, o bijuterie sau ceva anume. Și le port chiar mai intens decât aș face-o în mod normal.

 

Am constatat cu bucurie anul trecut că întrebările predilecte pe care le primeam pe Instagram sau Facebook atunci când apăream cu o anumită ținută sau fotografiam un cadru erau legate de branduri românești. Cei care întrebau nu știau ce fel de branduri sunt, dar – statistic – cel mai frecvent răspuns al meu pe Instagram începea cu „Ah da, e un brand românesc și se cheamă X”.

 

Prin urmare, am decis să fac o postare în care să detaliez câteva dintre aceste branduri, pe care într-adevăr le-am purtat intens anul trecut și care îmi sunt foarte dragi. Sunt clienta lor și voi rămâne așa multă vreme de acum încolo:

 

Pălăriile Fandacsia

De câte ori am trecut printr-un cadru instagramabil cu una dintre pălăriile mele de la Fandacsia – două la număr – au început să curgă pe privat întrebările: unde, cum, de unde? Brand românesc, le răspundeam cu satisfacție. Și realitatea este că am căutat peste tot pălării canotier de bună calitate până să le găsesc chiar la noi, pe comandă (adică fix pe dimensiunea capului meu), personalizate în fel și chip. 

 

Ba chiar și cu o etichetă interioară pe care scrie „Canotiera Dianei”. Minunată atenția la detalii!

 

Eu mi-am comandat pălăriile online, dar experiența de a merge în atelierul Cosminei Nicolescu, creatoarea brandului, este mult mai frumoasă. Mi-au spus-o toți fanii declarați Fandacsia, doar că eu până acum mărturisesc că nu am ajuns. Pentru 2020 se află pe lista mea.

 

 

Rochiile GYA by Gia Băcioiu

De câte ori sunt îmbrăcată într-una dintre rochiile GYA ale Giei Băcioiu și văd pe cineva necunoscut venind-glonț spre mine, am deja placa pregătită: „Rochia e de la Gia Băcioiu, un designer român”. ”Dar de unde știați că asta o să vă întreb?” se uită oamenii, nedumeriți.

 

”Mi s-a mai întâmplat”, le zâmbesc eu și o dăm pe glumă. Sincer, am făcut asta de vreo 10 ori până acum, inclusiv la Paris mi s-a întâmplat ca două franțuzoaice să mă oprească pe scara interioară a hotelului la care stăteam, să-mi spună „ce rochie superbă am”.

 

Anul trecut aproape că am trăit în rochiile-vestă ale Giei Băcioiu, ca dovadă că am scris și un articol despre ele – „Designerul Gia Băcioiu și povestea unei rochii devenită un brand în sine” – dar încă sunt zilnic surprinsă și bucuroasă de fascinația oamenilor pentru ele.

 

Sunt simple, ingenioase, de mare efect și pot fi accesorizate în fel și chip, dovadă că – deși le port de un an – aproape săptămânal cineva îmi scrie un mesaj privat ca să-mi mulțumească pentru articolul despre Gia sau să mă întrebe ceva despre rochia-vestă (cum cade, cum e neoprenul, cât de lungă este și alte detalii de „client vechi și fidel”).

 

Mă bucură din tot sufletul că un produs ingenios, de creativitate autohtonă, a devenit realmente un fenomen. Pentru mine, rochia Gya a fost și o salvare într-o perioadă grea cu sănătatea, în care simțeam că am pus 4-5 kilograme „din aer”, fără motiv, și când mă uitam în oglindă nu-mi plăcea defel ceea ce văd. Parcă eram altă persoană.

 

În rochia Gya în schimb, eram de fiecare dată o mică divă, mă simțeam elegantă, suplă și „my old self”. Prin urmare, pot spune că simbioza dintre noi a fost o terapie pentru sufletul meu în 2019.

 

Chiar dacă mi-am reglat sănătatea și am revenit la forma de odinioară, rochiile GYA fac parte din nucleul dur al garderobei mele și nu voi renunța niciodată să le port. De câte ori plec cu un bagaj mic într-o călătorie care necesită o ținută de seară, am la mine una dintre rochiile Giei, fiindcă se transformă rapid de la zi la noapte, în funcție de accesorizare.

 

Ba chiar am reușit performanța de zbura opt ore într-o rochie Gia, apoi a face turul Istanbulului în ea, pentru ca seara să ies într-un local elegant în aceeași ținută și a doua zi dimineață să aterizez în București. Doar schimbând tricoul de pe dedesubt, respectiv punând rochia pe piele, și adăugând o curea mai prețioasă.

 

Costumele de baie de la „Noire”

99% dintre întrebările primite în vacanță erau despre costumele de baie de la Noire. De la comentarii publice până la șoapte private de tipul „Dacă nu te superi sau nu e secret, de unde este acel costum?”.

 

Cum să fie secret?

 

În cele mai multe cazuri era vorba despre unul dintre costumele mele „acoperitoare” de la Noire. Am spus de multe ori că nu îmi place să îmi expun pielea la soare, nu sunt fană a bronzului (alegerea mea, viziunea mea, nu dezbatem acest aspect), iar după ani de căutat surfwear și rashguards, am găsit soluția tot în România, la brandul creat de Raluca Toma. 

 

Costumele de baie de la INFSD

La fel ca în cazul Noire, am și două piese de la INFSD, tot costume de baie întregi (ei le numesc scubas), despre care am primit la fel de multe întrebări.

 

INFSD este brandul realizat de două bloggerițe românce, Alina Ceușan și Carmen Grăbenișan, și mărturisesc că am fost foarte impresionată de calitate și de client-service. Le-am comandat online, iar experiența completă, de la comandatul facil până la coletul frumos împachetat și la calitatea costumului în sine, toate au fost impecabile.

 

 

Farfuriile de la Chicineta by Oana Titică

Iubesc porțelanurile, plus tot ce ține de veselă în general, și cred că am farfurii și boluri pentru două vieți. Le folosesc pe toate, nu le țin degeaba, dar chiar și așa… am destule și chiar NU mai am nevoie să cumpăr.

 

Totuși, nu am rezistat în fața farfuriilor făcute de Oana Titică de la Chicineta, cu inscripțiile lor amuzante. Le-am folosit intens anul trecut, ca… farfuriile mele de duminică. Nu râdeți, dar parcă de câte ori pregăteam mesele în weekend simțeam nevoia să întind mâna spre o farfurie de-ale Oanei. Se potriveau cu atmosfera de weekend și așa le-a rămas numele.  

 

De asemenea, cana „For the strongest girl” a fost cadoul meu pentru mine într-o perioadă în care luam multe medicamente și suplimente solubile (prescrise de doctor pentru problemele mele de sănătate, nu după ureche) și aveam nevoie de ceva care să „make the medicine go down in the most enchanting way”, vorba lui Mary Poppins.

 

De câte ori văd inscripția cu „the strongest girl”, îmi aduc aminte de cel mai amar praf cu nume impronunțabil, pe care trebuia să-l iau în fiecare dimineață pe stomacul gol. Și îmi amintesc cum luam cana și zâmbeam știind că da… poate mă chinuiesc un pic și e o perioadă grea, dar trebuie să fii chiar STRONG să faci asta. Și parcă totul era mai bine. 

 

În plus, deși recunosc că le-am abuzat în fel și chip și n-am fost deloc blândă cu ele, toate au rezistat eroic și sunt intacte, deci nota 10 pentru calitate.

 

Bijuteriile de la IONA

Despre bijuteriile de la IONA am scris și un articol – „O tânără antreprenoare face bijuteriile din aur să redevină cool” – și m-am îndrăgostit, în timp ce căutam fotografii pentru ilustrarea articolului, de colierul Amavi. Cel din imaginea de mai sus, care reprezintă cartea îndrăgostiților din cărțile de Tarot, reinterpretată.

 

Chiar dacă nu am avut niciodată vreo afinitate spre această zonă a chiromanției, mi-a plăcut mult estetica acestui lanț foarte fin și ideea în sine: de iubire, șansă, noroc. De câte ori l-am purtat, s-a nimerit să mă întrebe cineva de unde este, așteptându-se ca răspunsul să fie numele vreunui brand străin, de nișă.

 

De fapt este un brand românesc, creat de o antreprenoare ingenioasă, iar de atunci încoace am mai dăruit câteva produse de la ei, inclusiv „ceva noul” unei tinere mirese, în ziua nunții ei.

 

Bijuteriile Malvensky

Port brățările Malvensky din 2012, de când Malvina Cervenschi, creatoarea brandului, mi-a făcut cadou o brățară cu șnur roșu și inimioară, pentru lansarea cărții mele, „Poveștile unei inimi”.

 

De atunci încoace, am cumpărat și am făcut cadou zeci de bijuterii Malvensky (da, zeci, fără nicio exagerare), iar 2019 nu a făcut excepție.

 

Pentru mine, Malvensky este un brand de suflet (am și scris povestea AICI: ”Cum faci un brand internațional, pornind de la un singur șnur roșu”) și dintr-un motiv aparte: eu cred în bijuterii ca forme de a marca momente din viață.

 

Când Fine Society a ajuns la un anumit nivel de maturitate și am simțit că pot să celebrez primii trei ani de muncă pe cont propriu, mi-am cumpărat de la Malvensky un inel făcut pe comandă.

 

A fost primul cadou sub formă de investiție pe care mi l-am făcut eu, mie, din banii câștigați ca antreprenor. Este inelul cu diamant în formă de inimă, din imaginea de mai sus, care se poartă pe degetul mic de la mână.

 

De ce pe acest deget? Pentru că este un fel de „promise ring” al tău pentru tine: despre drumul pe care l-ai parcurs și tot ceea ce urmează.

 

Lumânările LUX OBSCURA

Sunt create de un om foarte drag mie,  Ina Țăranu-Hofnăr de la Inoza.ro. Ina este jurnalist, ca și mine, vine tot din print, iar aceste lumânări sunt un mic hobby pe lângă scris, despre care ea a povestit foarte frumos aici.

 

Pe scurt, Ina a creat aceste lumânări cu pietre semiprețioase incorporate într-o perioadă a întrebărilor și a introspecției, ca un fel de catharsis. Asta se simte în fiecare lumânare. A fost o ediție limitată, doar o sută de bucăți, dintre care și eu am cumpărat una, cea din imaginea de mai sus.

 

De când am primit-o sunt într-o poveste de dragoste cu ea: cuarțul roz este piatra mea de suflet, iar lumina de lumânare în timp ce stau seara pe canapea cu o carte în brațe nu se compară cu nimic. Este liniște… lichidă.

 

A fost ultimul obiect cumpărat pe 2019 și de câte ori o aprind seara mă gândesc în sinea mea „Sper ca Ina să mai facă totuși o serie de lumânări, pleaaase!”. 

 

Astăzi, tocmai când terminam acest articol, a anunțat că va mai face o serie, așa că puteți urmări anunțurile pe pagina de Instagram LUX OBSCURA.

Foto: Diana Cosmin, Chicineta, Malvensky, IONA

Pentru mai multe articole, povești și inspirații, mă puteți urmări pe paginile de INSTAGRAM și FACEBOOK