Despre tot ce-i fin și fain

Caju by Joseph Hadad: braseria unde te simți ca acasă

By 9 decembrie, 2016Lifestyle
read time 5 min
 
9 decembrie, 2016

Caju by Joseph Hadad: braseria unde te simți ca acasă

Chef Joseph Hadad și-a inaugurat braseria CAJU, în cea mai frumoasă zonă a Bucureștiului, cea a Ateneului Român. Meniul este un mix între preparatele lui preferate gătite pentru familie, specialități tipice pentru Magreb și rețete marocane vechi de sute de ani. Totul într-un decor cald și prietenos semnat de arhitecții Victor Grosu și Adrian Ianculescu.

by

De doi ani încoace, în familia mea s-a instaurat în mod spontan o tradiție: una dintre aniversările casei este întotdeauna serbată la restaurantul ,,Joseph” al lui Joseph Hadad. Atracția vine dintr-o combinație între mâncarea gustoasă, preparatele-surpriză, locul extrem de rafinat dar și prietenos… Câte puțin din toate, un mix care ne face să revenim mereu. Așadar, deschiderea unei braserii by Joseph, un loc în care să pot mânca inclusiv la prânz, pe grabă, sau în care să ies cu prietenii seara m-a încântat încă dinainte să văd efectiv locul.

 

Când l-am văzut… a fost dragoste la prima vedere și degustare, fiindcă designul cald, solar și cozy (chiar nu există un cuvânt în românește care să descrie mai bine atmosfera decât acest termen) este evident de cum intri.

 

De-a lungul timpului am realizat că localurile în care mă simt cel mai bine sunt cele în care nu doar mâncarea e gustoasă, ci există și un factor extra. O atmosferă primitoare. Multă lumină. Oameni zâmbitori. O energie bună a locului. Nu trebuie să crezi în Feng-Shui ca să-ți dai seama că un loc te face să te simți ca acasă, iar din altul abia aștepți să pleci, indiferent cât de bună e mâncarea și cât de spectaculos designul. Un design bun înseamnă ,,mâna” arhitectului. Un design care să te facă să te simți ca acasă e deja o formă complexă de artă și are de-a face și cu oamenii care au conceput locul și cu cei care lucrează acolo.

 

,,Caju” este situat exact în spatele Ateneului Român, în zona mea preferată din București, și are viață. Simți asta de cum intri. Dacă am bătut recordul cu numărul de poze la acest articol este tocmai pentru că mi-a plăcut extraordinar de mult felul în care este amenajat de către arhitecții de la Grosu Art Studio.

,,Visam demult să deschid o braserie în centrul orașului, în care să aduc în atenția gurmanzilor mâncarea copilăriei mele, o simfonie de arome și condimente și totodată atât de simplă. Am vrut să ajung și la oamenii care nu vin să mănânce la Joseph, să dau posibilitatea cât mai multora dintre ei, nu doar celor cu venituri mari, să mănânce preparatele făcute de mine”

Joseph Hadad

cal_8723

 

Care este tematica bucătăriei?

,,În meniul de la Caju am pus toate emoțiile și toate amintirile dragi din perioada meselor savurate cu familia mea. Se regăsesc în meniu și rețete vechi de sute de ani, reinterpretate de mine într-o manieră modernă”, spune Joseph Hadad. Pe lângă ele se servesc preparate specifice Magrebului, precum zacuscă marocană din roșii cu usturoi, tajine bugrabi (gătite timp de șapte ore) sau malabi, desertul arăbesc pe baz de lapte, smântână, scorțișoară, nucșoară, sirop de rodie și apă de trandafiri.

 

În fiecare zi de marți se va găti couscous de pui în stil clasic din Fes, orașul marocan în care a locuit mama lui Joseph Hadad înainte de a se muta în Israel, iar vinerea se servește pește harimi cu roșii, harissa de ardei capia, usturoi și lămâi confiate.

 

La intrarea în braserie se văd, în dreapta, cuptoarele în care se va coace focaccia marocană cu ierburi aromatice, iar carnea tocată pentru burgeri se prepară tot în restaurant, după rețeta lui Joseph Hadad. În meniu se mai află și preparate cu rezonanță internațională, precum fettucine cu somon a la creme, aromate cu vermut, gnocchi de cartofi cu castane confiate și sos din legume cu trufe sau tagliatelle cu creveți.

Care este povestea amenajării?

Spațiul este împărțit în trei zone. Zona centrală, vizibilă din momentul în care intri, reunește 14 mese, cu un tavan curbat din lemn, fiecare masă având o lustră dintr-o combinație de ceramică și metal.

img_4213-hdr

 
img_4215-hdr

 
img_4275-hdr

 

În dreapta intrării se află o zonă specială, unde gurmanzii pot vedea ,,live” cum se pregătește pâinea marocană, în centrul spațiului fiind plasată o masă de tip bar.

img_4241-hdr

 
img_4242-hdr

 
img_4251-hdr

 
img_4256-hdr

 
img_4263-hdr

 

În dreapta acestui bar se află o zonă mai intimă, cu 7 mese care pot fi reorganizate pentru petreceri de diferite dimensiuni. Zonele sunt separate între ele de o bibliotecă din metal, plină cu sticle de vin. Materialele folosite sunt lemnul, metalul, betonul, cărămida, faianța lucioasă (neagră și albă).

img_4228-hdr

 
img_4224-hdr

 
img_4257-hdr

 
img_4261-hdr

 
img_4218-hdr

 
img_4298-hdr

 
img_4285-hdr

 

La subsolul spațiului se află o ,,bibliotecă” de vinuri, asemănătoare unei crame, cu o masă de șase locuri pentru cinele foarte intime.

 

Restaurantul are o capacitate de 60 de persoane, iar în primăvară se va amenaja și o terasă de 40 de locuri, în stil franțuzesc. Pentru perioada iernii, fumătorii au un loc special-amenajat, prevăzut cu sistem de încălzire.

img_4266-hdr

 
cal_8697

 
cal_8716

 

,,Caju” se află pe strada Nicolae Golescu 16, în spatele Ateneului Român.

Pentru mai multe articole, povești și inspirații, mă puteți urmări pe paginile de INSTAGRAM și FACEBOOK



4 Comments

  • Mirela spune:

    Caju este gandit ca o braserie, in care mananci si pleci, preparatele sunt foarte bune, atmosfera este super OK. E drept ca spatiul este destul de mic, dar genul asta de concept il gasesti in toata lumea. Daca se doreste o cina selecta, care sa dureze mai mult de 2 ore, in care sa stai, sa discuti, sa ai si mai mult spatiu liber in jur, sa beneficiezi de un meniu rafinat si extrem de tentant, recomand cu caldura Restaurant Joseph.

  • Oana spune:

    Buna! Si eu am avut parte de o experienta neplacuta la CAJU. Am povestit aici despre ea: http://www.out-and-about.ro/caju-by-joseph-hadad-great-food-awful-service/

  • Dana spune:

    Sunt restaurante care te încânta prin gustul și complexitatea mâncării, prin ambianta, prin serviciul ireproșabil, prin atenția la detalii, etc. Sunt restaurante care iți rămân în minte printr-o singura caracteristica, prin simplul fapt ca au un aport consistent la starea de bine pe care o ai când iei masa cu cei dragi și stai de vorba într-un mediu care te îmbie din plin.
    Faptul ca ai reușit sa petreci câteva ore alături de prieteni sau familie, savurând un fel principal mai deosebit sau un desert special, este suficient pentru a te face sa revii în acel loc și sa îl recomanzi cu tot sufletul.
    Pana în prezent nu am întâlnit un restaurant care sa-mi lase o experiența profund neplăcută si un gust tare amar precum restaurantul Caju. Iar de câțiva ani buni precizez ca am experimentat restaurante cu diverse specifice (bucătărie franceza, italiana, internațională, americana, etc). Dar cum nu e timpul pierdut, am trăit-o și pe asta … la început de an.
    Se anunța o vineri seara extraordinar de plăcută, la o ieșire cu prietenele. In urma experiențelor plăcute legate de restaurantul Joseph am decis sa încercam, la început de an 2017, noul concept al lui chef Hadad, restaurantul Caju, deschis la sfârșitul anului trecut.
    Am ajuns undeva in jurul orelor 17.20 și am comandat inițial ceaiuri/sucuri, asa de încălzire (ca doar afara erau -10 grade), apoi am trecut la felurile principale, vin și desert, in toată perioada de timp admirând locația, savurând preparatele și discutând pentru ca trecuse o perioada lunga de timp in care nu ne vazusem. Mâncarea a fost buna, am lăudat chiar unul din deserturi care a fost deosebit. Toate bune si frumoase pana la lovitura de glorie.
    In jurul orelor 21.00 (terminasem desertul de vreo 20 de minute si încă mai aveam ceai in ceașcă) vine la masa o domnișoară foarte amabila si cu un zâmbet larg pe chip îmi spune ca are o rezervare de la ora 20.30 la aceasta masa si ca este deja trecut de ora 21.00 si ca trebuie sa vina rezervarea.…. Eu întreb senina, de ce nu am fost anunțată din momentul in care am făcut rezervarea, ca am privilegiul de a avea o masa rezervata doar pentru 2 ore sau 3 ore sau cât timp considera managementul restaurantului in mărinimia lui si atunci as fi ales in cunoștință de cauza dacă sa vin aici sau nu. Răspunsul domnișoarei a fost ca, in general, clienții stau in jur de 2 ore jumătate (noi deja făcusem imprudenta de a depăși 3 ore) si ca “știți, clienții trebuie rotiți la mese ”. Nu ne doream o iesire la fast food, ci la o cina selecta de vineri seara.
    Daca aceasta este abordarea pe care si-o doresc mai ales pentru un restaurant aflat la început de drum, e minunat, dar este cazul sa anunți in momentul în care cineva face o rezervare. Nu vorbim despre un restaurant exclusivist european sau american la care ești anunțat de la bun început despre perioada de timp limitata pentru care poți ocupa o masa.
    Poate cei de la Caju au si parametri de evaluare a raportului dintre cât consumi si cât durează perioada de ședere in restaurant si probabil noi ne aflam in afara limitelor!
    Situația a fost atât de penibila încât nu am știut cum sa achit nota mai repede si sa plecam din local.
    In final ar trebui sa ofer si un calificativ, dar consider ca nu exista unul. Mai jos de atât nu se poate…. Este păcat ca un comportament de aceste gen afectează profund partea de creație culinara a lui chef Hadad, dar consider ca regulile economiei de piața si satisfacția clienților își vor pune amprenta asupra viitorului acestui restaurant.

    • Draga Loredana, am citit experienta ta si mi s-a parut si mie o abordare ciudata si neconforma cu spiritul locului. Ar fi trebuit sa vorbesti cu managerul restaurantului. Mi-am permis sa dau mai departe catre Nicoleta, una dintre colaboratoarele lui Joseph Hadad, povestea ta. Cand ceva nu mi s-a parut okay, am spus mereu si m-am revoltat, cred cu tarie ca altfel lucrurile nu se schimba. Nu trebuie sa ne multumim cu compromisuri. Trebuie sa stie si ei ce si cum.