Despre tot ce-i fin și fain

Cum îmi construiesc colecția de parfumuri, cu pasiune și strategie

By 14 decembrie, 2020Lifestyle
read time 10 min
 
14 decembrie, 2020

Cum îmi construiesc colecția de parfumuri, cu pasiune și strategie

Anul acesta complicat m-a ajutat să mă îndrăgostesc din nou – și mai intens decât prima oară – de lumea parfumurilor. O platformă nou-lansată și un card pe care îl folosesc de 12 ani m-au ajutat în această nouă aventură.

by

*** Acest articol face parte dintr-un proiect amplu Mastercard & Fine Society ***

Printre toate lucrurile ieșite din comun pe care le-a adus 2020 în viețile noastre, pentru mine el a însemnat și redescoperirea unei pasiuni pe care o trecusem sub tăcere.

 

Mai exact… parfumurile. 

 

Afinitatea o aveam dintotdeauna, mai ales după zecile de povești pe care le-am scris pe această temă și interviurile făcute cu marii parfumieri.

 

Doar că ajunsesem într-o etapă în care mi se tocise puțin curiozitatea de a încerca. 

 

Aveam câteva parfumuri favorite, dar prea puțină disponibilitate de a mă mai îndrăgosti de altele. Pusesem capacul: „Pe astea le iubesc, am destule, restul nu mă mai interesează”.

 

Cred că toți avem în viață mici perioade de blazare, așa că am ales să mă ascult și să… aștept.

 

Anul 2020 mi-a dus minimalismul la următorul nivel, în sensul că am ajuns, oficial, la cea mai editată, restrânsă și reprezentativă garderobă pe care o puteam visa vreodată.

 

În contrapartidă însă, tot 2020 mi-a trezit un apetit exacerbat pentru parfumuri, mai ceva decât cel pe care îl avusesem înainte de mica pauză despre care povesteam mai sus.

 

Altfel spus, dacă la haine și accesorii am devenit drastic de pretențioasă și de selectivă, în materie de parfumuri mi-am dat voie să încerc… de toate. 

 

ANUL EXPERIENȚELOR

 

De la esențe ale unor vedete, pe care altădată le expediam la categoria „comerciale și neinteresante”, până la parfumuri vechi și nostalgice găsite pe eBay sau la noutăți vânate prin magazine de nișă sau retaileri comerciali.

 

Am căutat de toate, am experimentat de toate.

 

Printre ultimele achiziții:  Sarah Jessica Parker – Lovely, Versace Yellow Jeans (parfumul copilăriei mele, scos din fabricație de 20 de ani și descoperit pe eBay, după cum am scris AICI), „Coromandel” de la Chanel (din colecția mea favorită, Les Exclusifs) și YSL – Libre Intense.

 

Pofta de experimente a fost atât de mare încât am dat o a doua șansă inclusiv oud-ului, o esență cu care nu mă împac deloc și care în continuare se află, pentru mine, undeva pe granița dintre curiozitate și repulsie.

 

Chiar dacă par multe achiziții, am fost deosebit de eficientă: pe cele de pe ebay le-am negociat, în cazul multor „contemporane” am valorificat oferte speciale, iar unele am folosit reduceri sau oferte cu cardul Mastercard.

 

UNELE LUCRURI RĂMÂN LA FEL

 

Anul trecut, fix pe vremea asta, plecam spre Japonia și înainte de plecare vă povesteam pe Instagram despre experimentul făcut cu cei de la Mastercard, de a cumpăra un cadou deosebit sub 50 de euro de la unul dintre retailerii din lista de parteneri din programul Mastercard Premium & Business, folosind reducerile speciale aferente cardului meu.

Găsiți povestea de anul trecut pe Instagram, la Highlight „Mastercard”.

 

Folosesc Mastercard Gold din 2008 – este cardul meu „de căpătâi” – așa că asocierea cu campaniile Mastercard este o constantă Fine Society de la începuturile platformei. 

 

Prin urmare, la un an distanță revin cu o altă veste. Tot din sfera cumpărăturilor eficiente, dar adaptat la această perioadă ieșită din comun.

 

Pentru că anul acesta a fost despre cumpărături online mai mult ca oricând, Mastercard a lansat platforma mymastercard.ro, care grupează, cu detalii precise, toate ofertele din programul Premium & Business de care beneficiază posesorii de card Premium de la Mastercard.

 

Am intrat pe site și am introdus primele șase cifre ale cardului, care sunt ca un „cifru” de decodificare. Odată cu introducerea lor, apar ofertele grupate pe categorii: Beauty & Health, Business & Personal Development, Gifts, Gourmet, Entertainment, Fashion, Home&Deco și Travel. 

 

De la branduri de modă și restaurante până la saloane, florării, librării, magazine de gadget-uri, boutique-uri de delicatese sau parfumerii, lista conține cam orice îți trece prin minte. 

 

Locul în care am folosit cel mai mult reducerea Mastercard de-a lungul timpului a fost, de departe, la Cărturești, dar de când cu pasiunea redescoperită pentru parfumuri, m-am axat în principal pe aceste oferte.

 

Cumpărătura cea mai recentă de acest tip a fost făcută pe site-ul bestvalue.eu, varianta online a dutyfree-ului din aeroportul Otopeni.

 

Un tabiet de care mi-e dor în această perioadă este hoinăritul prin Duty Free, mirosind parfumuri, privind noile colecții și admirând colecțiile „Travel only”.

 

Dar, chiar dacă nu mai călătorim atât de lesne, am putut să îmi comand de pe BestValue.eu două parfumuri „de colecție”. Colecția mea.

 

NOILE APARIȚII IN «PORTOFOLIU»

 

Primul a fost un „Roberto Cavall – Roberto Cavalli”, pe care l-am mai folosit în 2014 și mi-a plăcut mult, atât de tare încât am tot avut tentative neconcretizate de a-l recumpăra.

 

 

Este un acord de ambră, vanilie și flori albe, ușor picant, total necaracteristic mie, dar în același timp irezistibil și deosebit. 

 

Țin minte că în perioada în care îl purtam intens, cu ani în urmă, m-am întâlnit întâmplător cu o doamnă care deține un magazin prestigios de parfumuri de nișă.

 

A fost curioasă și contrariată de parfumul meu, pe care nu reușea să-l identifice, iar când i-am spus ce port – un Cavalli pe care-l primisem cadou, eu nefiind vreodată fană Cavalli – s-a arătat foarte surprinsă.

 

.„E un parfum deosebit, aproape că aș fi crezut că e de nișă”, mi-a spus atunci.

 

Dincolo de aceast compliment, e un parfum care mie mi-a „vorbit” și de care îmi era dor.

 

În această perioadă colecționez, printre altele, și nostalgii, așa că îmi doream să îl am din nou în colecție și să-l pot mirosi oricând simt nevoia. 

 

 

Cel de-al doilea parfum de pe BestValue.com l-am cumpărat pentru mama mea, fiind parfumul ei de toată viața, „trădat” numai în ultimii zece ani, când și-a mai dorit să experimenteze una-alta.

 

Este vorba despre Christian Dior – „La Dolce Vita”. 

 

Chiar dacă în copilărie mi se părea excesiv de dulce, am avut surpriza să-l regăsesc total diferit și mult mai „așezat” pe firea mea de acum.

 

Nu degeaba se spune că fiecare etapă are parfumul ei specific și, chiar dacă nu mă văd purtându-l, l-am apreciat cu totul altfel în acest moment al vieții.

 

DE CE UN ASEMENEA CARD ESTE FOARTE UTIL

 

Ofertele Mastercard Premium & Business sunt în general reduceri instantanee, dar în cazul acesta sunt un alt tip de beneficii.

 

Pentru că am vrut să aleg un magazin de la care realmente am făcut cumpărături în ultima perioadă, am ales să-l prezint pe acesta, chiar dacă este puțin atipic.

 

Așadar, la plata cu Mastercard în magazinul online www.bestvalue.eu, poți câștiga prin tragere la sorți unul dintre cele 8 cadouri în valoare de 100 de Euro, constând într-o selecție specială de produse din categoriile parfumerie, băuturi și dulciuri de pe site. 

 

În magazinul fizic, adică în momentul în care vom reîncepe să călătorim, posesorii de Mastercard Premium & Business primesc un „loz” de răzuit, care le oferă posibilitatea de a câștiga pe loc un goodie bag cu parfumuri și produse de beauty în valoare de 100 de euro.

 

 

Având în vedere că Mastercard Gold este cardul meu de zi cu zi, faptul că am acces la oferte, reduceri și surprize de acest fel fără să fac nimic altceva în afară de a-l folosi este, pentru mine, un mare avantaj.

 

În cei 12 ani de când am Mastercard Gold, am beneficiat de reducerile aferente cel puțin de două sau trei ori pe săptămână.

 

Chiar dacă nu ai deocamdată un card Mastercard de tip Premium – adică Gold, Platinum, World, World Elite, Business sau Corporate – poți fi eligibil pentru unul fără să știi măcar, așa că poți adresa o întrebare la banca la care ai deschis contul.

 

Fiind unul dintre instrumentele esențiale ale vremurilor noastre, cred că putem alege cardul astfel încât să ne ofere cât mai multe avantaje și să maximizăm felurile în care-l putem folosi. 

 

Sau, cum îmi place mie să scriu adeseori, să facem cât mai mult cu ceea ce avem.

 

Până la urmă, este o formă de a onora resursele aflate la dispoziția noastră, folosindu-le cât mai eficient și în favoarea pasiunilor și a nevoilor noastre zilnice.

 

Pentru informații sau întrebări punctuale despre programul Mastercard Premium & Business, toate detaliile se află pe site-ul mymastercard.ro.