Despre tot ce-i fin și fain

Cum m-a cucerit colecția Chanel de Crăciun, în Chanel Espace Beauté din București

By 15 decembrie, 2018Frivolities
read time 5 min
 
15 decembrie, 2018

Cum m-a cucerit colecția Chanel de Crăciun, în Chanel Espace Beauté din București

Sunt o conservatoare în materie de cosmetice, fie că e vorba de creme sau de produse de machiaj. Cred în „puțin și bun”, iar necessaire-ul meu de beauty nu e mai mare decât un penar din care, atunci când intră ceva nou, iese altceva. Luna asta mi-am împrospătat arsenalul cu câteva noutăți minunate de la Chanel, despre care merită povestit.

by

Prima dată când am pus în aplicare ideea de „one in, one out”, am făcut-o pentru garderoba mea. După ce am epurat-o bine de tot ce nu mă reprezenta, nu-mi venea bine sau nu-mi mai plăcea, am decis – în fața unor rafturi impecabil de organizate – că orice lucru nou care va intra în dulapul meu din acel moment va avea un „preț”. Când intră ceva nou, un alt obiect este dăruit, donat sau aruncat. M-am ținut cu sfințenie de această decizie, dar locul în care am dus-o la rang de artă a fost zona de beauty.

 

Când spun că trusa mea de beauty e cât un penar, nu exagerez deloc. Am câte un produs din fiecare categorie: un fond de ten, o mascara, un fard de obraz și un ruj. La fardurile de ochi am o trusă multifuncțională, iar la variantele mai pretențioase, de seară, mi-am lăsat mână liberă să am câteva variante ”mono” în plus, pentru diferite ocazii. A nu se înțelege că sunt o „scorțoasă” care nu-și dă voie să experimenteze. Din contră: testez tot ce apare nou, dar locul în „penar” nu-l câștigă decât foarte puține produse.

 

Cele mai multe, în ultimii ani, au fost de la Chanel. Când scriu de acest brand, scriu fiindcă-l iubesc sincer. Mi se potrivește, îi admir povestea, cromatica, și chiar și când nu-mi propun expres să cumpăr ceva de la ei, din 10 variante posibile mereu ajunge să-mi placă cel mai mult produsul lor. Pe-ncercate.

 

Săptămâna aceasta am fost la Chanel Espace Beauté din Băneasa Shopping City, spațiul de beauty unde găsiți toate produsele Chanel, cu tot cu expertiza specialiștilor brandului. Fetele din magazin au trecut prin multe training-uri și specializări cu specialiști din afară și sunt minunate, răspund la întrebări cu multă răbdare și vă dau toate sfaturile de care aveți nevoie. Și nu, știu că vă gândiți: „Sigur, sunt drăguțe cu tine, fiindcă te cunosc de atâta vreme/fiindcă ești jurnalist/fiindcă scrii despre ei”. Chiar nu are nicio legătură. Am trimis în magazin multe persoane de-a lungul vremii, fără vreo referință legată de mine, și toate mi-au spus același lucru. Așadar NU, nu are legătură cu a cunoaște sau nu pe cineva. 

 

Una dintre aceste fete minunate, Flavia, mi-a făcut săptămâna aceasta un machiaj cu produsele speciale de Crăciun, mai precis cele din „Collection Libre 2018” – Maximalisme de Chanel. E o colecție minunată pentru sărbători, fără a fi o colecție „crăciunistică”. Nu e doar despre roșu și sclipici, cum se întâmplă adesea în perioada asta, ci e despre niște nuanțe care pot fi purtate la fel de bine acum și în tot timpul anului.

 

Și, chiar dacă nu sunt eu cu sclipiciurile de felul meu, acum recunosc că mi-au plăcut mult fardurile mono – auriu și negru – cu efigia Leului pe ele, un simbol clasic al casei Chanel. Fiecare ”Collection Libre” reia câte o semnătură vizuală sau un „cod” clasic al domnișoarei Chanel, fiind legată indestructibil de universul imaginat de Gabrielle.

 

Leul este anul acesta simbolul ales, iar nuanțele lui sunt gândite special „pentru femeile care nu se tem să fie privite”, spune Lucia Pica, Beauty Global Creative Designer la Chanel. 

 

Pentru această tipologie de femeie, machiajul este un accesoriu esențial – dar rămâne accesoriu, nu o definește și nici n-o inventează – menit să adauge un strop de dramatism sau doar să contureze mai mult trăsăturile chipului.

 

În cazul colecției „maximaliste” de anul acesta, semnalul este unul de încredere în sine și de curaj în a arăta cine ești. Totul, de la ambalajul cu simbolul puternic al leului și până la produs în sine, urmează această linie a îndrăznelii. 

 

 

Paleta de buze, în ediție limitată, și pudra compactă iluminatoare sunt două produse care – recunosc deschis – nu mă așteptam să mă cucerească. Nu am folosit niciodată o paletă de rujuri care să-mi placă, iar tot ce are în titlu „highlighter”, „luminos”, „iluminator” mă duce cu gândul la ceva care lucește în mod exagerat. Eu, la capătul exact opus al spectrului, iubesc tot ce este mat, potolit, neostentativ.

 

Totuși, tocmai aceste două produse au intrat primele în trusa mea de beauty de vacanță. Paleta a fost prima pentru că e foarte pigmentată și are două nuanțe de roșu superbe, iar iluminatorul fiindcă într-adevăr face tenul să arate luminos fără să fie în vreun fel strident sau să exprime un „prea mult”.

 

Abia după ce le-am testat am înțeles ce spunea Lucia Pica în prezentarea colecției, despre nuanțele metalice care te fac să te simți confortabil să fii în centrul atenției. E vorba de un echilibru între rafinament și îndrăzneală iar asta, în lumea cosmeticelor, înseamnă o graniță fină de demarcație, pe care puține branduri o reușesc cu brio. Evident că nu are cum ca tocmai Chanel, brandul care a inventat rafinamentul subtil, să nu fie unul dintre ele.

 

După ce am descoperit și testat colecția, m-a intrigat o afirmație a Luciei Pica, despre un detaliu la care eu nu mă dusesem cu gândul nicio clipă: istoric, leul este asociat cu monedele vechi și cu numismatica, regăsindu-se adesea pe astfel de obiecte vechi. Prin urmare, nuanțele de auriu și de argintiu vin în mod firesc din această alăturare între Leul domnișoarei Chanel și rolul arhaic al leului de pe monedele aflate în circulație. Un detaliu care m-a încântat.

 

 

 

Chiar dacă eu sunt fidelă de ani de zile ojelor roșii, în noua colecție, există – pe lângă un roșu superb, denumit sugestiv Flamboyance – și o nuanță metalică despre care pun pariu că ar arăta fantastic pe unghii. Numele ei: Opulence, o combinație între tonurile rozalii-verzui ale bronzului și nuanțele metalice clasice. Cum spune Lucia Pica: „Scandalos? Categoric. Dar în același timp cât se poate de elegant”.

Așa cum vă spun de fiecare dată, nu mă credeți pe cuvânt. Mergeți în Chanel Espace Beauté din Băneasa Shopping City, testați, puneți întrebări, vedeți cum arată culorile pe pielea voastră și fiți deschise. Dincolo de produsele unui brand premium și proprietățile lor, puteți învăța ceva nou despre voi, despre ceea ce vă stă bine și vă pune în valoare trăsăturile. Și, așa cum spunea Lucia Pica, ați putea descoperi și unele lucruri absolut surprinzătoare, precum bucuria de a fi în centrul atenției și de a vă simți frumoase. Un lucru care, indiferent de sezon și de culorile care se poartă, rămâne neprețuit.