Extravagantul Philipp Plein și-a deschis magazin la Marriott
,,The Grand Avenue”, galeria comercială din cadrul hotelului J.W.Marriott din București, și-a mai adăugat un brand de lux în portofoliu. Pe designerul german Philipp Plein: un personaj fascinant, ireverențios și cool, care face business din modă de 200 de milioane de euro anual.
Prima dată când m-am întâlnit cu imensul craniu bătut în cristale Swarovski devenit piesa-cheie a magazinelor ,,Philipp Plein” eram pe aeroportul din Viena, grăbită spre următorul zbor de conexiune, dar chiar și așa imaginea m-a oprit în loc. La momentul respectiv, era o apariție nouă și spectaculoasă printre boutique-urile destul de cuminți de pe Flughafen Wien, iar numele lui Plein, care face modă din 1998, abia începuse să ia cu adevărat avânt în plan internațional.
În România, în schimb, numele lui se afla deja pe buzele tuturor, în special datorită relației scurte și mediatizate cu Mădălina Ghenea, un subiect pe care cu greu l-ar fi putut cineva rata, fiind omniprezent în ziare, la televizor, pe Instagram sau pe wall-urile de Facebook.
Nu pot să fiu ipocrită și să spun că n-am auzit, nu știu, nu mi-a ajuns la ureche. Omniprezența numelui ,,Philipp Plein” în media românească a avut însă un avantaj în ceea ce mă privește: curioasă din fire, am vrut să aflu mai multe despre viața profesională a unui designer care, în afara acelui craniu din Swarovski, nu-mi atrăsese atenția în mod deosebit. Știam că există, creează, vinde, e profitabil, dar nu era pe lista mea scurtă.
Grație curiozității trezite de hiper-mediatizarea lui, am descoperit un personaj de business versat, cu o viziune în care moda și marketing-ul se îmbină într-un mod inteligent pentru trendurile și vremurile noastre și, la o analiză mai atentă, un antreprenor destul de inspirațional.
Dincolo de croiuri, rochii sau creații extravagante, la care Plein se pricepe foarte bine, neamțul își cunoaște și își stăpânește la perfecție nișa, publicul-țintă și stilul și nu încearcă să pară altceva decât e. E suficient să-i privești contul de Instagram ca să-ți dai seama că el trăiește în stilul brandului propriu și că tot ceea ce creează este, în esență, mulat pe spiritul lui. Asumat, direct și fără menajamente.
Sau, cum el însuși își definește identitatea de brand:
,,Creations for people that choose the extraordinary things in life”
Într-un interviu pentru Forbes America, acordat la începutul lunii octombrie, Philipp Plein vorbea despre colecțiile sale în termeni de ,,bling, puternice, colorate și sexy”, afirmând un lucru care mi-a rămas puternic întipărit în minte:
“Sunt un brand independent. Nu există acționari, investitori, credite. Nu mă întreabă nimeni de ce îmi cheltuiesc banii pe cutare ori cutare lucru. Nu datorăm niciun dolar vreunei nenorocite de bănci. Suntem 100% self-made. Dacă auzi că am cheltuit 10 milioane de dolari pe o prezentare, află că e mai curând vorba de 3 milioane. Trebuie să-mi plătesc impozitele și oamenii. Nu mi-e rușine să recunosc când nu-mi pot permite ceva. Sunt atâtea branduri care construiesc magazine imense pe străzi exorbitante doar pentru imagine, dar eu nu-mi pot permite să nu fac bani, așa că toate magazinele mele FAC bani”
Plein nu trăiește din vanități, deși îi place să și le alimenteze, lucru pentru care stă mărturie tot sus-amintitul cont de Instagram. Sunt convinsă că hainele lui vor prinde la noi, pentru că sunt cool, edgy și au o estetică apropiată stilului rock-luxe, care prinde foarte bine acum în toată lumea. Unde mai pui că noua colecție de primăvară-vară 2017 a fost botezată la momentul prezentării, total ireverențios și original, ,,Alice în Ghettoland”.
Magazinul, deschis la J.W. Marriott din București, are o suprafață de 82 de metri pătrați și a fost creat de către firma italiană de design și arhitectură Claudio Pironi, responsabilă pentru toate magazinele „Philipp Plein” din lume.
Dincolo de imensiul craniu stilizat cu cristale Swarovski, toate elementele se înscriu în categoria lux spectaculos: marmură neagră, display-uri din oțel masiv și un candelabru imens din sticlă de Murano care împrăștie lumina reflectată apoi de suprafețele-oglindă din jur. Plus o idee-concept ce caracterizează toate monobrandurile lui Plein: fiecare piesă din colecțiile de damă sau de bărbați trebuie să pară, în magazin, o mică operă de artă pusă în valoare individual.
Spiritul brandului este exprimat printr-o combinație de materiale bogate și pline de personalitate, un mix de texturi mate și lucioase, la care se adaugă contrastele între lumină și umbre. Alternanța de alb și negru este spartă punctual de panouri-oglindă care reflectă luminile și culorile din jur.
Concluzia? Brandul ,,Philipp Plein” poate să fie sau să nu fie pe gustul tău, dar magazinul e o destinație nouă de shopping care merită vizitată, măcar de dragul experienței inedite în ceea ce Plein numește ,,o atmosferă de lux, plăcere și ademenire a simțurilor”. Și, oricum, nu vei ști niciodată dacă-ți plac sau nu creațiile lui până nu le vezi pe viu. Ai putea avea o surpriză…