Despre tot ce-i fin și fain

DSQUARED2, cel mai cool brand canadian de modă, își deschide magazin la București

By 3 aprilie, 2018Lifestyle
read time 5 min
 
3 aprilie, 2018

DSQUARED2, cel mai cool brand canadian de modă, își deschide magazin la București

Lista de magazine monobrand de lux din București crește cu încă un nume, surprinzător de cool: DSQUARED2, brandul fraților gemeni canadieni Dean și Dan Caten. Purtat de Rihanna, George Clooney și o pleiadă de vedete internaționale, este o marcă cu ADN canadian, spirit londonez și croială italienească.

by

Am urmărit îndeaproape în ultimii ani piața de lux de la noi, ca într-un imens laborator în care privești sub lupă niște exponate, încercând să identifici un tipar sau un flow firesc al lucrurilor: ceva care se repetă sau ceva replicabil. Grea misiune. E o piață mică, dar dinamică, foarte atipică în alegeri și reușite deopotrivă. Sau, așa cum de multe ori am auzit de la oamenii din interior: nimic din ce se aplică în afară nu se prea aplică în România și invers, ceea ce face miza și jocul în sine mult mai palpitante.

 

Consumatorii români știu ce vor și ce le place, dar adesea reacțiile sunt fix pe dos față de ceea ce s-ar aștepta cei care încearcă să prevadă comportamentul de consum. Și, chiar dacă nu avem o listă mare de branduri de lux, avem unele nume din eșalonul întâi, plus câteva dintre cele mai cool și proaspete viziuni în acest moment. Foarte puține nume sunt din zona de mijloc, în general avem fie branduri super-consacrate, fie viziuni ultra-fresh. Însuși acest mix spune multe despre gusturile noastre atipice.

 

Dacă ne gândim la faptul că Bucureștiul nu deține propriu-zis o stradă de cumpărături propice magazinelor de lux – așa cum au 99% dintre capitalele lumii – e cu atât mai remarcabil faptul că brandurile aleg să vină chiar și în acest context ieșit din comun, găsind alternative de neconceput în altă parte.

 

Avem Louis Vuitton într-o galerie de hotel, avem Chopard într-un mall și lista brandurilor internaționale de lux a bifat niște nume surprinzător de avangardiste pentru o piață aflată în stadiu incipient. Bucureștiul a avut magazine monobrand extravagante precum Vionnet și Scavia (acum închise, din păcate), are două branduri maximaliste despre care vorbește în prezent tot mapamondul (Dolce & Gabanna și Gucci), are delicatețea epurată de surplus de la Valentino și Ermanno Scervino, dar și imprimeurile și extravaganța italienească de la Cavalli, iar atemporalul MaxMara este o prezență care a împlinit deja 20 de ani în peisajul bucureștean.

 

La cealaltă parte a spectrului, avem coolness-ul dus la extrem pe alocuri al lui Philip Plein, un nume proaspăt în industrie, avem „Billionaire”-ul lui Flavio Briatore, iar acum se deschide un alt magazin monobrand extrem de cool și plin de personalitate, pe care îl urmăresc de ani buni și recunosc că nu-l așteptam, cel puțin nu înaintea altora mai „cuminți” și mai clasice. Faptul că apare și la noi, înaintea altor nume mari, mi se pare un semn bun pentru piață în sine.

Ce are special DSQUARED2?

Creat de frații gemeni canadieni Dean și Dan Caten – de unde și numele, „D la pătrat” – DSQUARED2 este, fără exagerare, unul dintre cele mai cool branduri la ora actuală, cu o viziune care s-a menținut la fel de proaspătă și vie din 1994 și până acum. Chiar dacă brandul s-a mai maturizat în timp, a rămas intact spiritul îndrăzneț, extravagant și proaspăt.

 

Rock, casual, confortabil și senzual în același timp, adică o echilibristică greu de susținut timp de aproape 25 de ani. Mai ales că, spre deosebire de multe branduri, nu s-a bazat niciodată pe logo-uri imense și branding opulent, ci mai curând pe extravaganța croiurilor.

 

Este, probabil, consecința ADN-ului atipic al brandului: este conceput în Canada, dezvoltat la Londra și realizat în Italia, pe principiile sartoriale italienești.

 

Gemenii Dean și Dan s-au născut în Toronto, au studiat la Parsons The New School for Design din New York, dar au abandonat după primul semestru pentru a da curs unei oferte de job primite de la brandul canadian Ports International. Au continuat apoi ca designeri la Versace și Diesel, la începutul anilor ’90, și tot Renzo Rosso de la Diesel a fost și cel care le-a dat finanțarea pentru a-și construi propriul brand, în 1994.

 

Chiar dacă erau un brand tânăr și necunoscut, la primele lor prezentări de modă Naomi Campbell și Karolina Kurkova le-au purtat ținutele, ceea ce a fost un prim semn de bun-augur. Între timp în show-urile lor mai recente a defilat și Rihanna, iar Kanye West și George Clooney sunt fani declarați ai brandului.

 

Cu o cifră de afaceri anuală de 210 milioane de euro în 2015, conform Business of Fashion, brandul include – pe lângă colecțiile de haine, accesorii, colecții pentru copii, parfumuri și ochelari – și un restaurant foarte cool în Milano, Ceresio 7, unde mi-am petrecut acum un an ziua de Florii și am și povestit despre ASTA.

Când se deschide?

Brandul se va deschide în luna iulie, în cadrul galeriei comerciale The Grand Avenue, situată la parterul hotelului JW Marriott Bucharest Grand Hotel din Capitală. Va avea o suprafață totală de aproape 100 de metri pătrați, în zona centrală a galeriei, și va prezenta atât colecțiile pentru bărbați cât și cele pentru femei, începând cu colecțiile Toamnă-Iarnă 2018.

 

Mood-ul colecției actuale este un „Western Americana”: stilul tipic cowboy-ilor, declinat la masculin și feminin, pe un ton sexy și extravagant, cu jachete ornamentate, pantaloni croiți sculptural și „piese” care cu greu te lasă indiferent.

 

Designul magazinului este semnat de echipa italiană cu care frații  lucrează de ani de zile, adică MRZ ARCHITETTI, responsabilă pentru unele elemente definitorii ale stilului DSQUARED2: lemnul masiv, piatra și alama. Este operat ca franciză de către aceeași companie din retailul de lux care are, deja de 15 ani, cel mai mare magazin multibrand din România, pe bulevardul Unirii: Capodopera, cu o suprafață de 1.050 de metri pătrați.

Pentru mai multe articole, povești și inspirații, mă puteți urmări pe paginile de INSTAGRAM și FACEBOOK



3 Comments

  • Roxana-Simona spune:

    Merci de info 🙂

  • Roxana-Simona spune:

    Faina postare dar si tinuta…in ton cu postarea.. Sper sa nu fie prea indiscreta intrebarea, dar as dori sa stiu… camasa ce semnatura e 😛 Daca e vreun brand cunoscut sau poarta semnatura vreunui designer… Un croi cu paradox: partial clasic si partial modern..cu un rezultat WOW..