Despre tot ce-i fin și fain

Ermanno Scervino, Peter Lindbergh și lecția unei pariziene

By 14 ianuarie, 2017Lifestyle
read time 5 min
 
14 ianuarie, 2017

Ermanno Scervino, Peter Lindbergh și lecția unei pariziene

Sunt cel puțin 3 motive pentru care campania de primăvară-vară Ermanno Scervino te va face să visezi cu ochii dechiși. E fotografiată de celebrul Peter Lindbergh, decorul este poeticul orășel normand Deauville, iar colecția italianului este de o feminitate modernă și cool, fără ornamente inutile.

by

Există și un al patrulea motiv: dacă designerul e italian, fotograful german și orașul francez, protagonistă este americanca Kenya Kinski Jones, nimeni alta decât fiica muzicianului și producătorului Quincy Jones și a actriței și modelulului Nastassja Kinski.

 

Protagonistul masculin este iubitul ei, actorul american Will Peltz, care a jucat în mai multe filme și seriale, inclusiv în blockbuster-ul ,,In Time”, din 2011 (cu Justin Timberlake în rolul principal).

ermanno-scervino-ss17_adv-2

 

Am spus mereu că Ermanno Scervino se află între marile mele febleți, alături de Chanel, Helmut Lang și Balmain. Motivele: multă dantelă, cașmir și croieli feminine unde diafanul merge clar înspre ,,femeie” nu spre ,,fetiță în rochie cu volănașe”.

E un brand eminamente feminin, dar deloc dulceag și ornamentat. Pe cât e de fin, pe atât e de simplu. Aici, la intersecția asta de atribute, m-a și cucerit.

ermanno-scervino-ss17_adv-4

 

Unul dintre cele mai simpatice momente trăite cu Scervino s-a consumat anul trecut, într-un boutique din Paris, unde intrasem vrăjită de rochiile din cașmir și dantelă albă din vitrină. Era vară și intrase deja colecția de toamnă-iarnă. M-am îndreptat spre un stender și am început să pipăi materialele fine. Am dat un umeraș la o parte, două, trei, patru, le-aș fi luat pe toate acasă, erau atât de proaspete și delicate în același timp și aveau ceva foarte minimalist-curat în croiuri.

 

O voce politicoasă s-a auzit, în șoaptă, în spatele meu. ,,Mă scuzați, domnișoară, dacă doriți aceste modele vi le aducem imediat la cabină, dar acest stender este deja rezervat”. ,,Cum adică rezervat?”, am întrebat, sincer contrariată. ,,Păi, sunt obiectele pe care le-a probat și le-a ales deja o doamnă. Le-am pus pe stender până se mai uită dumneaei prin magazin”.

 

Să ne-nțelegem: stenderul era… stender după toate normele cuvântului. Avea cel puțin vreo 15-20 de piese pe el, toate diferite ce-i drept, dar nu mă gândisem nicio secundă că este, de fapt, selecția unei cliente. Am zâmbit la fel de politicos, dar înainte să apuc să mă dezmeticesc, în spatele meu s-a mai auzit o voce, cu un accent franțuzesc cum numai în filmele vechi mai auzi. Impecabil, cu fiecare silabă pronunțată ca la carte. ,,Oh, dar nu este nicio problemă, domnișoară, uitați-vă în voie. Nu-i așa că sunt superbe?”. Și apoi un chicotit amuzat.

 

M-am întors, iar în fața mea stătea o doamnă pe care și acum, în timp ce povestesc, regret profund că n-am găsit curajul de a o ruga să mă lase s-o pozez. Era o franțuzoaică trecută de 70 de ani, cu o pălărie de soare albă,  imensă (ceva similar cu imaginea iconică a lui Audrey Hepburn în ,,My Fair Lady”, în scena cursei de cai de la Ascot), într-o bluză din dantelă albă și blugi, cu sandale în picioare. Era la fel de tânără ca mine, atât ca imagine cât și în spirit. Era genul de femeie pentru care s-a inventat noțiunea de ,,doamnă” și care își poartă ,,domnia” inclusiv în blugi.

 

Era o lady sau, cum spun francezii, o ,,grande dame”. Și, ceea ce m-a făcut să chicotesc și eu, era că acele piese de pe stender fuseseră exact cele care-mi plăcuseră și mie. Ni se potriveau la fel de bine amândurora, în ciuda celor 50 de ani de diferență. Am împărțit un mic moment de complicitate, in timp ce doamnele amabile din magazin îi împachetau ,,stenderul” în hârtie albă, piesă cu piesă.

Mă gândesc la ea ori de câte ori intru într-un magazin Ermanno Scervino, iar campania asta m-a dus cu gândul că, probabil, așa era în tinerețe și doamna mea din magazin. Ca fata imaginară din campania lui Lindbergh. Și că mi-ar plăcea să îmbătrânesc și eu fix la fel. Ca spirit. Deși nu m-ar deranja nici câteva stendere pline-ochi cu creațiile lui Ermanno Scervino.

ermanno-scervino-ss17_adv-1

 

„Am vrut cu tărie să o avem pe Kenya ca personaj principal al acestei campanii deoarece ea reflectă perfect ADN-ul brandului. Părinții ei sunt două icon-uri ale anilor ’80, iar ea reprezintă o frumuseţe modernă, nouă şi fresh. Fotografierea alături de prietenul ei a făcut posibilă o atmosferă foarte spontană și intimă. Numai Peter Lindbergh, cu care colaborez deja de câțiva ani, are capacitatea de a surprinde fără cusur, într-o singură imagine, ideea mea estetică”, a spus Ermanno Scervino despre această campanie.

ermanno-scervino-ss17_adv-3

 

Clipul campaniei:

Colecțiile Ermanno Scervino se găsesc în magazinul monobrand din galeriile ,,The Grand Avenue”, în cadrul hotelului J.W.Marriott din București

Foto: Peter Lindbergh pentru Ermanno Scervino

Pentru mai multe articole, povești și inspirații, mă puteți urmări pe paginile de INSTAGRAM și FACEBOOK