Despre tot ce-i fin și fain

EX NIHILO: un brand creat din nimic vorbește despre plăceri interzise

By 28 februarie, 2018Lifestyle
read time 4 min
 
28 februarie, 2018

EX NIHILO: un brand creat din nimic vorbește despre plăceri interzise

În fiecare primăvară mă îndrăgostesc de niște parfumuri noi. Nu ajung să le port efectiv pe toate, dar îmi face plăcere să le primesc în universul meu olfactiv și să mă bucur de experiență în sine. La final de februarie, am făcut cunoștiință cu o casă de parfumuri tânără, care m-a surprins: EX NIHILO.

by

e

O casă franțuzească de parfumuri, cu nume latinesc: o asociere atipică, dar pe care Sylvie Loday, una dintre fondatoarele brandului EX NIHILO, mi-a lămurit-o din prima în timpul discuției noastre: cu istoria bogată a francezilor în materie de modă, cosmetice și parfumuri, e foarte greu să găsești „neadjudecat” vreunul dintre numele de brand care-ți vin în minte.

 

În loc să navigheze printre nuanțe legale și vrafuri de mărci înregistrate, Sylvie Loday, Olivier Royère și Benoît Verdier – cei trei creatori EX NIHILO – au ales o denumire atipică și mult mai potrivită pentru ceea ce voiau ei să reușească cu brandul lor: termenul latinesc pentru „DE LA ZERO”. „DIN NIMIC”. Este și termenul folosit în Biblie când se vorbește despre creația Lumii din haosul originar. Din nimic. EX NIHILO.

 

Dincolo de rezonanța lui „Ex Nihilo”, semnificația s-a dovedit a fi elocventă pentru povestea celor trei. Au pornit brandul în 2013 și au ajuns în doar 5 ani la un magazin pe Rue Saint-Honoré din Paris, având drept concept o idee simplă: își doreau parfumuri îndrăznețe, create de parfumieri tineri și necunoscuți, dar foarte talentați.

 

 

 

 

Unii dintre aceștia au fost descoperiți de EX NIHILO și apoi cooptați și de casele mari, dar pentru Sylvie, Olivier și Benoît asta nu e o problemă, ba chiar din contră: ideea este ca fiecare colaborare să fie diferită de alta și fiecare parfum să aibă o personalitate aparte. Tocmai de asta, când aleg să colaboreze cu un parfumier, ei îi oferă un vot în alb, o „Carte blanche” să facă ceea ce simte el.

 

Firește că, în final, alegerea parfumurilor care ajung pe piață este și o chestiune de strategie și brainstorming colectiv, dar Sylvie nu crede în demersurile eminamente comerciale care au ajuns să conducă unele case de parfumuri din zilele noastre. ”Uneori parfumierul are o viziune, vine cu un anumit parfum care e diferit, iar oficialii casei încep să-i spună să mai adauge cutare, să mai scoată cutare, să-l facă mai dulce, mai floral, mai într-un fel care li se pare lor mai la modă sau mai vandabil. Și se distruge total spiritul inovativ. Noi nu vrem să facem asta”, mi-a povestit ea la evenimentul de lansare de la Madison Absolute Beauty.

 

 

 

 

Esențele EX NIHILO sunt grupate în colecții, toate având un element de diferențiere puternică. Spre exemplu, în „Les Interdites”, ingredientele obișnuite din parfumerie sunt mixate cu câte un ingredient care oferă dependență, precum morfina (în parfumul „Sweet Morphine”), pentru a scoate în evidență latura purtabilă a plăcerilor interzise.

 

Favoritul meu a fost unisex-ul „French Affair”, esență pe care am încercat-o prin prisma numelui, dar m-a cucerit în ciuda faptului că nu este nici pe departe un parfum pe care l-aș purta de obicei. Este inspirat de imaginea flaîneurilor din anii ’70, care se plimbau nonșalanți pe străzile Parisului, și are note puternice de bergamotă, vetiver și absolut de trandafir, combinate cu bogăția chiparosului. Totul pentru a celebra „spiritul Rive Gauche” cum îl numesc francezii: Parisul artiștilor și al boemilor de altădată.

 

Pentru cei care se îndrăgostesc de o anumită esență și vor s-o facă parte integrantă din lumea lor, există și lumânări parfumate potrivite fiecărui parfum în parte.

 

 

Brandul EX NIHILO se găsește în exclusivitate la Madison Absolute Beauty, pe Calea Dorobanților nr. 152.

Foto: EX NIHILO

Pentru mai multe articole, povești și inspirații, mă puteți urmări pe paginile de INSTAGRAM și FACEBOOK