Baselworld 2017: Monsieur, primul ceas bărbătesc de la Chanel
Dacă aș fi bărbat, mi-aș lua noul „Monsieur” de la Chanel. Nu doar din emoție și pasiune de brand, ci din toate argumentele concrete de mai jos.
Primul ceas masculin al casei Chanel a fost lansat la Baselworld în 2016, iar anul acesta au fost adăugate noi modele, la fel de rafinate și iconic-Chanel precum toate creațiile casei.
Da, veți spune că sunt subiectivă fiindcă sunt o admiratoare a poveștii lui Gabrielle Chanel și a brandului. Poate că da, însă am și toate argumentele concrete care mă fac să iubesc acest ceas.
Denumit sugestiv ”Monsieur”, este creat cap-coadă în manufactura brandului din La Chaux-de-Fonds și este primul mecanism realizat in-house de Chanel, respectiv calibrul cu numărul unu. Designul este simplu, dar în același timp memorabil și atipic, cu numerale vizibile.
Cei de la Chanel au și recunoscut că prezența numerelor pe cadran e un tribut adus faptului că numerologia a fost mereu relevantă în istoria casei, dacă ne gândim doar la parfumul Chanel No.5 sau la poșeta 2.55, botezată după luna și anul creației.
Ceasul – care are o versiune din aur beige, una din aur alb și una limitată la 100 de exemplare, din platină – are două complicații: Jumping Hour și Retrograde Minute. Iată ce înseamnă acestea:
Retrograde Minute este de fapt jumătatea de cerc din partea de sus a ceasului, care arată trecerea minutelor. O funcție Retrograde măsoară timpul liniar, nu circular. În locul unui cadran în care acul să se învârtă, acul măsoară minutele pe o scală (jumătate de cerc în cazul nostru), iar când a ajuns la 60 sare înapoi la 0, nu face cercul complet.
O privire în „inima” ceasului:
Fotografii: Chanel