Despre tot ce-i fin și fain

Noul parfum JOY, prima lansare a casei Dior din ultimii 19 ani

By 6 octombrie, 2018Frivolities
read time 5 min
 
6 octombrie, 2018

Noul parfum JOY, prima lansare a casei Dior din ultimii 19 ani

”JOY”, având-o ca imagine pe Jennifer Lawrence, este noua lansare olfactivă a casei Dior, prima de la J’Adore încoace. Un moment esențial în istoria casei și un nou capitol din poveste. Dacă pe vremea lansării J’Adore aveam 15 ani și abia descopeream lumea parfumurilor, acum port Joy într-un nou capitol al vieții.

by

Aveam 15 ani când a apărut „J’Adore”, parfumul-cult al casei Dior, declinat în ultimii 19 ani în câteva zeci de variante și ediții limitate.. L-am primit cadou la câțiva ani după lansare, când eram în clasa a unsprezecea și urma să-mi sărbătoresc majoratul. O prietenă a mătușii mele, care locuia în Germania și era proprietarea unei mici parfumerii de lângă München, mi-a trimis acest parfum cadou de ziua mea. ”Toată lumea iubește J’Adore”, i-a spus ea mătușii mele. „Nu are cum să nu-i placă Dianei”. Și da, mi-a plăcut și rămâne primul parfum adevărat pe care l-am purtat în viața mea.

 

Ca să ne înțelegem, la vremea respectivă nu existau toate locurile online și offline în care găsim acum parfumuri la aruncătură de băț sau de clic. Chiar dacă eram la finalul anilor ’90, când teoretic globalizarea și răspândirea produselor era în floare, tot rămânea o chestiune serioasă să ai un parfum bun, cu atât mai mult un Dior. Și într-un fel pot spune că asta mi-a influențat tot restul vieții, fiindcă nu iau niciodată lucrurile de-a gata. 

 

Chiar dacă acum merg la multe lansări de parfumuri în fiecare lună, prin prisma meseriei, și primesc o mulțime de parfumuri cadou sau spre testare, niciodată n-am considerat că asta „mi se cuvine”. Un parfum e un răsfăț de preț, ceva care trebuie savurat, trăit, lăsat să se îmbine cu personalitatea ta. Chiar dacă acum piața a devenit aproape sufocată de nișe peste nișe, de parfumuri artizanale și nu prea și de sutele de noutăți și ediții limitate scoase în fiecare an, un parfum rămâne o declarație personală. Asta, firește, dacă îl alegi cum trebuie.

 

”Joy” este o apă de parfum florală, cu note citrice, dar care se topește apoi pe piele într-o mângâiere de mosc și tonuri lemnoase. Chiar dacă mie nu-mi plac de regulă floralele, notele lemnoase m-au făcut să port cu plăcere „Joy”, fiindcă pe pielea mea ele preiau supremația.  Mi-a plăcut foarte tare și asocierea vizuală pe care a gândit-o celebrul parfumier al casei, François Demachy, spunând că „Joy” se dorește a fi un parfum foarte LUMINOS. O reprezentare olfactivă a luminii. 

 

Tare mi-a plăcut această idee și, dacă închizi ochii și pulverizezi „Joy”, chiar ai impresia că te afli într-o încăpere largă, minimalistă, proaspăt-aerisită, cu toate perdelele albe fluturând în lumina dimineții. Asta am simțit eu, dar vă provoc să faceți și voi acest experiment.

 

Imaginea noului parfum este actrița Jennifer Lawrence, o împătimită a casei Dior și – chiar dacă probabil asta e o simplă coincidență – protagonista unui film din 2015 numit chiar „Joy”. Eu una cred că Joy are toate șansele să-și ajungă din urmă sau chiar să-și depășească predecesorul, pe „J’Adore”. Ce-i drept concurența este mai mare în ziua de azi, dar atracția oamenilor față de povestea Dior va face asocierea olfactivă să fie mai mult decât dezirabilă. Parfumul este disponibil în 30, 50 și 90 de mililitri, trei variante mai adaptate vremurilor în care trăim, în care oamenii rareori mai vor cantități mari, ci preferă mai degrabă să experimenteze. 



Cum îmi spunea un parfumier acum câțiva ani, în zilele noastre oamenii „degustă” parfumurile, nu mai forjează relații pe termen lung, adică rareori se mai îndrăgostesc suficient cât să cumpere cantități mari sau să adune câteva sticle din aceeași esență. Totuși, eu una cred că „Joy” va naște ceva povești de dragoste și sigur câteva degustări gurmande, ceea ce vă doresc și vouă. În fond, nu se întâmplă în fiecare zi ca o casă legendară să lanseaze un parfum după aproape 20 de ani, oferindu-ți șansa să te îndrăgostești.

 

6 Comments

  • Alice spune:

    Sunt chiar curioasa acum sa il testez. Primul meu parfum ‘adevarat’ a fost Tendre Poison (al mamei, evident, se mira ca se termina asa de repede), apoi nu m-am mai potrivit cu Dior deloc. Poate acum, cine stie?
    Exact aceeasi reactie am avut si eu la Amouage, mi-a dat dureri de nas :))) . In schimb, a ramas de suflet Alchimie – Rochas, care nu cred ca se mai gaseste.

  • littlemasha spune:

    Chiar coincidenta de nume nu e intre JOY Patou vs. Dior, pentru ca n-ar fi putut folosi denumirea deja inregistrata decat cu acordul Patou, care n-a fost insa o problema din moment ce LVMH a cumparat acum Patou.

    De gustibus, de gustibus, dar sper sa gasesti candva un Amouage pe gustul tau (Opus-urile? stiu ca-ti placea candva Balmain Ambre Gris), pentru ca un parfum bun poate fi mereu aplicat mai discret, dar un parfum prestige la care bugetul se duce pe publicitate si prea putin pe ingrediente nu e rasfat/lux, e doar a hoax.

  • littlemasha spune:

    Diana, dupa mine, e un banal parfum de consumatie pentru gusturile anemice si cam infantile de acum, impotriva caruia n-as fi poate atat de pornita daca Dior n-ar fi folosit denumirea unui parfum renumit al casei Jean Patou – cumparata acum de LVMH – care este pana si ortografiat la fel! Si ghici ce, tot cu trandafiri si iasomie, dar mult mai frumos si sofisticat si pe care acum Dior pariez ca o sa-l transforme in vreo ieftinaciune sinistra.

    JOY de la Patou e un grand parfum, nu merita sa-i fie numele uzurpat de aceasta imbecila politica de marketing a Dior care redenumeste derutant pana si propriile parfumuri ‘istorice’, gen adevaratul Miss Dior rebotezat Miss Dior Originale …

    Buy Amouage, oameni buni, best bang for the buck (nimic arabesc in concept, dar ingrediente si sofisticare cum companiile europene pur si simplu nu vand acum) 😉

    • Mie Amouage nu-mi place nici de frica, mi se pare prea tare si coplesitor, ma doare nasul de la el. Dar sunt gusturi si gusturi… ”JOY” este, la fel ca multe alte parfumuri care au prins foarte bine in ultimii ani, un parfum comercial si vandabil. Poate sa iti placa sau nu, dar tot se va vinde. De exemplu, eu nu am suportat efectiv „La vie est belle”, mi se parea ca nu are absolut nimic special, dar toata lumea era innebunita dupa el si s-a vandut in cantitati enorme. De gustibus… Cat despre JOY al lui Patou, stiu ca Dior chiar a afirmat public ca nu au nicio legatura unul cu altul si ca e doar o coincidenta de nume.

  • Gabriela spune:

    M-am bucurat că ai scris despre Joy. Este absolut fabulos acest parfum. Ieri mi l-am achizionat și eu.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.