Despre tot ce-i fin și fain

O ceașcă de cafea cu amprentă de carbon NEUTRĂ

By 12 octombrie, 2020Lifestyle
read time 5 min
 
12 octombrie, 2020

O ceașcă de cafea cu amprentă de carbon NEUTRĂ

De-a lungul vremii am tot scris despre cafeaua pe care o beau și am făcut și proiecte cu brandul respectiv: Nespresso. Acesta nu este un proiect, este o veste care pe mine m-a bucurat și care simt că răspunde la întrebarea pe care o primesc adesea: „Dar ce e atât de special la Nespresso?”

by

Dacă e un lucru pe care cititorii mei vechi îl cunosc bine este că, vorba englezului, „I walk my talk”. 

 

Când scriu despre un brand, puteți fi siguri că-l și folosesc, că îl cumpăr mult și des – cu banii mei din buzunar, nu cu reduceri sau cadouri – și că este încercat și întors pe toate părțile.

 

Iubesc cafeaua și de-a lungul vremii am scris de multe ori despre Nespresso.

 

De foarte multe ori pentru că îmi atrăgea ceva atenția, pur și simplu, dar și ca proiecte de parteneriat cu ocazia unor campanii speciale derulate de ei.

 

Acest articol NU face parte din nicio campanie (ar fi avut mențiunea, cu litere roz, la începutul textului), dar este o știre care m-a bucurat și pe care vreau s-o scriu și ca răspuns la întrebarea asta cu „De ce Nespresso?”.

 

Pe lângă faptul că îmi place mult gustul cafelei și multitudinea de variante, ușurința cu care cana mea de cafea este predictibil-delicioasă zilnic a fost elementul care m-a atras prima dată la Nespresso. Nu trebuie să mă străduiesc, e un gest simplu, cu efect identic în fiecare zi.

 

Simplu și bun.

 

Normal că atunci când ies în oraș beau și cafea de alte tipuri și îmi face plăcere, dar acasă capsula Nespresso e deja un obicei vechi și drag și nu l-aș schimba pentru nimic altceva.

 

De aceea, când am primit pe email ceva numit „Angajamentul Nespresso pentru 2022”, mi s-a părut cu adevărat ceva demn de dat mai departe.

 

Angajamentul, într-o propoziție, sună cam așa: încă din 2017, Nespresso are o amprentă de carbon neutră în procesele operaționale, dar până în 2022 își ia angajamentul de a face amprenta de carbon neutră în tot lanțul logistic și în tot ciclul de viață al produselor comercializate.

 

Am scris acum o lună despre capsulele reciclate care se transformă în obiecte utile și despre ediția de capsule Nespresso realizate parțial cu aluminiu din alte capsule Nespresso reciclate. Sunt doar două dintre lucrurile ingenioase prin care Nespresso recirculă materia primă și îi dă o nouă viață. Una sustenabilă.

 

Ei bine, până în 2022, cana de cafea Nespresso va avea, per total, o amprentă de carbon neutră.

 

Ce înseamnă AMPRENTĂ DE CARBON NEUTRĂ?

 

Această noțiune este folosită pentru a descrie situația în care o entitate – companie, produs sau eveniment – minimizează și contrabalansează propriile emisii de carbon.

 

Cum? Prin finanțarea și asigurarea unui volum echivalent de proiecte de energie regenerabilă și de proiecte de eficientizare a energiei, dar și prin eficientizarea propriilor procese de producție.

 

În cazul Nespresso, neutralizarea amprentei de carbon va însemna reducerea masivă a emisiilor de carbon din activitățile proprii, reîmpădurirea de zone extinse în cadrul plantațiilor de cafea și finanțarea proiectelor de compensare a emisiilor de carbon.

 

Pentru reducerea emisiilor de carbon, pașii sunt următorii:

  • Folosirea energiei sustenabile în cadrul tuturor operaţiunilor companiei. Există inclusiv ambiţia de a utiliza energie regenerabilă în proporţie de 100% în toate magazinele Nespresso şi creșterea proporției în care este folosit biogazul în procesele de producție;

 

  • Îmbunătățirea circularității produselor Nespresso și a ambalajelor: folosirea plasticului reciclat în fabricarea espressoarelor Nespresso și folosirea aluminiului reciclat (sau a aluminiului „virgin” obținut prin procese cu emisii de carbon reduse) în producerea capsulelor de cafea.

 

Al doilea pas, legat de plantarea copacilor, va fi realizat cu ajutorul PUR Projet și va tripla numărul copacilor plantați în țările producătoare de cafea, precum Columbia, Guatemala, Etiopia și Costa Rica.

 

Cât despre proiectele cu impact pozitiv asupra mediului, Nespresso va investi în proiecte menite să susțină conservarea și restaurarea pădurilor și proiecte de soluții energetice sustenabile și regenerabile pentru comunitățile de fermieri.

 

Acest angajament mi se pare un exemplu bun în direcția sustenabilității și o mișcare pe care mi-aș dori să o facă tot mai multe companii mari.

 

Cei de la Nespresso o fac încă de când NU era „cool” să fii sustenabil, dar eu susțin inițiativele de acest tip indiferent CÂND au apărut.

 

De multe ori am auzit oamenii criticând cu voluptate inițiativele de sustenabilitate ale brandurilor de toate tipurile:  ”Păi sigur, brandul X își face reclamă”, „S-au trezit și cei la firma Z să vorbească despre reciclare” sau ”Compania Y face acel proiect ecologic pentru imagine”.

 

Sincer, indiferent de motivele pentru care o companie FACE un anumit proiect ecologic sau de resorturile care o împing să devină sustenabilă, important este că asta se întâmplă.

 

Am spus demult că mi-ar plăcea ca sustenabilitatea să fie trendul secolului, atât de irezistibil pentru imagine încât toate companiile din lumea asta să fie determinate să-l urmeze. Chiar aș vrea asta.

 

Indiferent de motive, e ceva necesar și mă bucură ori de câte ori un alt brand își propune să fie mai blând cu mediul.

 

Cum spuneam, cei de la Nespresso o fac de multă vreme și complet asumat, dar vă încurajez să primiți cu entuziasm toate inițiativele noi care vor apărea, indiferent dacă aveți impresia că e pentru imagine sau urmând un trend.

 

Atât timp cât procesele și sistemele se schimbă din temelii, câștigul cel mare este la noi.

 

Și mai ales la planeta asta… pe care am chinuit-o destul.

******

Pentru mai multe idei, personaje și inspirații, inclusiv despre sustenabilitate, mă puteți urmări și pe contul de INSTAGRAM.