Despre tot ce-i fin și fain

Symphony of the Seas: o fată cu frică de apă pleacă pe cel mai mare vas din lume

By 4 aprilie, 2018Travels
read time 5 min
 
4 aprilie, 2018

Symphony of the Seas: o fată cu frică de apă pleacă pe cel mai mare vas din lume

Până sâmbătă voi fi pe marea Mediterană, la evenimentul de lansare la apă a celui mai mare vas de croazieră din lume: Symphony of the Seas. Pentru cineva care n-a mai fost niciodată pe un vas de croazieră și se teme de apă adâncă, îmi bate inima de emoție, la propriu.

by

Am crezut mereu că fricile sunt făcute să fie înfruntate și până pe la 34 de ani m-am cam ocupat de ale mele, metodic și provocat. Fie provocat de mine, fie provocat de viață. Mă nelinișteau înălțimile, așa că am început să urc în toate turnurile care-mi ieșeau în cale, iar acum sunt locurile mele preferate. Îmi era un pic teamă de spații închise, până când m-am blocat trei ore într-un lift cu 10 oameni și am învățat, pentru prima dată, că poți să te calmezi singur ca și cum ți-ai apăsa un buton în creier. Și tot așa.

 

De un singur lucru nu mi-a fost niciodată frică: de avioane. Oricât s-ar zgudui o aeronavă ca frunza-n vânt, n-am nicio treabă. Nu-mi tresaltă niciun mușchi, dar asta nu cred că mi se datorează în vreun fel, mai mult ca sigur am moștenit niște circuite de la bunicul meu aviator. În rest, am avut și eu destule temeri pe care am încercat să le abordez frontal.

 

Dacă pe cele enumerate mai sus le-am eradicat, o teamă de care nu prea m-am atins niciodată a fost cea de apă adâncă. Cea mai mare dintre toate fricile mele. Ca să înțelegeți: am foarte rar coșmaruri, dar în 99% din cazuri ele se întâmplă pe apă sau în apă. Sunt zodia Peștilor, ceea ce face cu atât mai ironică această constatare, dar c’est la vie

 

Am făcut introducerea asta ca să înțelegeți că experiența mea pe un vas de croazieră nu este doar ceva inedit și palpitant, ci este pentru mine și o probă interesantă de trecut. Am fost până acum pe bărci (ba chiar pe bărci în furtună, ceea ce nu mi-a ajutat prea mult frica), pe bărcuțe, pe feriboturi.. Rezist cu brio câteva ore pe orice ambarcațiune, dar ideea unui oraș plutitor în care să stai ZILE în șir mi s-a părut mereu un pic… neliniștitoare. Până astăzi.

Ce e cu Symphony of the Seas și ce caut eu acolo?

”Symphony of the Seas” se află în construcție din 2015 la șantierul naval din St.Nazaire (Franța) și va deveni oficial, începând din 7 aprilie, cel mai mare vas de croazieră din lume, depășind „campioana en-titre”, ”Harmony of the Seas”, care are aproape doi ani (22 de luni mai precis). Ambele vase sunt deținute de aceeași companie, celebra Royal Caribbean, și duc la extrem luxul și atenția pentru detalii.

 

Eu particip de pe 5 până pe 7 aprilie la evenimentul de lansare pentru reprezentanți ai presei și celebrități internaționale, iar lansarea efectivă cu primii pasageri care și-au rezervat un sejur la bord debutează după ce se încheie aventura noastră, adică pe 7 aprilie. Din același loc: Barcelona. Traseul pentru vara aceasta este Barcelona – Palma de Mallorca – Provence – Florența – Pisa – Roma și Napoli.

 

Din noiembrie, „casa” lui Symphony of the Seas va deveni noul terminal de vase de croazieră din Miami și traseul va include Philipsburg (St. Maarten), Charlotte Amalie din Virgin Islands, Roatan (Honduras), Costa Maya și Cozumel (Mexic) și Nassau, în Bahamas.

 

În cele trei zile petrecute la bord, de-a lungul coastelor Spaniei, voi avea câteva tururi special gândite pentru presă, în sensul că – pe lângă experiența de pasager obișnuit care explorează un vas – voi putea intra în culise, acolo unde turiștii nu au acces. Pot să întreb și să explorez totul, de la cum se concep meniurile celor peste 20 de restaurante (inclusiv unul sub semnătura lui Jamie Oliver) până la partea tehnică (centrul de comandă și felul în care se manevrează un vas de 228.081 de tone) și la zona de divertisment. Spre marea mea bucurie, voi asista la bord la un spectacol de patinaj artistic, la un musical (Hairspray) și la tot felul de show-uri demne de West End sau Las Vegas, după caz. Ah, și apropo, există și un cazinou, evident.

 

Ca reprezentant al presei, am primit un document pdf imens cu tot ceea ce mă așteaptă la bord, pe care mi-a luat o seară întreagă să-l studiez din scoarță-n scoarță. Prin urmare, pentru oricine crede că s-ar putea plictisi pe un vas de croazieră (așa cum, recunosc, m-am gândit și eu de multe ori), problema e taman invers: într-o săptămână de stat pe vas nu apuci să vezi și să încerci toate restaurantele, spectacolele, zonele tematice și experiențele pe care le ai la dispoziție.

 

Deja aveam un mic FOMO („fear-of-missing-out”, sindrom oficial al secolului nostru) doar citind documentele și gândindu-mă ce să aleg: ce ar fi mai interesant de văzut și de prezentat, ce nu trebuie ratat, ce mi-ar părea rău să nu încerc?

Vasul are 2759 de cabine, 6.680 de pasageri și alte cifre care trezesc factorul „wow”, și este super-high-tech. Ai chiar și o aplicație mobilă dedicată, unde poți rezerva experiențe, nu înainte de a încărca un „security selfie” cu care să-ți creezi propriul tău cont de oaspete la bord.

Promit povești interesante din acest oraș plutitor, care să vă pună într-o altă lumină tot ceea ce știați deja despre vasele de croazieră. Mă bucur că este prima mea experiență de acest fel, pentru că voi fi chiar mai curioasă și mai iscoditoare ca de obicei, ceea ce va naște cu siguranță niște subiecte palpitante.