Despre tot ce-i fin și fain

Zilele Biz împlinesc 20 de ani. Cum am evoluat odată cu ele, de la student la antreprenor.

By 5 noiembrie, 2021Learning
read time 4 min
 
5 noiembrie, 2021

Zilele Biz împlinesc 20 de ani. Cum am evoluat odată cu ele, de la student la antreprenor.

Cinci zile, cinci domenii diferite de dezbatere și 20 de ani de când asta se întâmplă în fiecare an. Zilele Biz au funcționat cu o constanță care a bătut crize financiare, pandemii și toate pronosticurile celor care nu credeau în forța unui brand sută la sută românesc.

by

Săptămâna viitoare este săptămâna Biz, de luni-până vineri, și cred că ați văzut deja campania extrem de reușită de spot-uri.

 

Vi-l las aici pe primul, pe restul le găsiți la finalul articolului:

Pe lângă faptul că am râs copios, am avut în același timp un straniu sentiment de întoarcere în timp, combinat cu ușoară panică.

20 de ani!

 

De ce? Pentru că am evoluat împreună cu Zilele Biz, în acești ani.

 

Nu spun „am crescut”, fiindcă asta e pentru cărțile de Jules Verne.

 

Cu Zilele Biz am acumulat informație și, de la an la an, ne-am întâlnit la nivelul următor de înțelegere. De la aspirațional am ajuns la inspirațional și apoi la nuanțe, la elemente de finețe. Am parcurs un drum lung.

 

Când eram studentă, îmi doream în fiecare an să ajung la Zilele Biz. N-am reușit niciodată.

Știu că erau puține locuri, mulți doritori și inevitabil ajungeam să aștept cu înfrigurare următorul număr al revistei ca să aflu ce s-a întâmplat acolo și cum. Rezumatul evenimentului.

 

Pentru noi, studenții de atunci, numele „Biz” era pronunțat cu un amestec de respect și reverență.

 

Era revista pe care o foloseam inclusiv ca bibliografie la proiecte și pe care o citeam din scoarță-n scoarță fiindcă era unul dintre puținele contacte cu economia reală.

Chiar dacă am avut și profesori foarte buni în facultate, senzația de abis între ceea ce învățam noi și economia adevărată a fost un sentiment cu care am trăit zilnic, timp de patru ani.

 

Când scoteam capul din manuale – multe rămase blocate în anii ’90 sau mai rău – gura de oxigen o reprezentau cărțile lui Kotler, training-urile cu aer occidental organizate la facultate de cele câteva mari corporații ale vremii și cele câteva reviste de business.

 

Singura dintre ele care arăta realmente „ca afară” era Biz și ne doream în adâncul sufletului să fim și noi ca oamenii din paginile ei. Cool, siguri pe noi și să spunem lucruri deștepte. Era ca o „superputere” pe care noi nu știam cum s-o dobândim.

 

Ulterior, când am ajuns eu însămi în presa de business, Biz era „concurența” și, după o lege nescrisă și stupidă a vieții, nu puteam să mergem la evenimentele concurenței.

 

Eram însă conectată la tot ce făceau, la tot ce apărea nou și de multe ori mă enervam când apăreau cu unele proiecte total neconvenționale. Știți acel sentiment de: „Aș fi vrut să mă gândesc și eu la asta!”? Mi se pare cel mai flatant lucru, mai presus de orice compliment.

 

Tocmai de asta, deși nu i-am spus niciodată asta Martei Ușurelu de la Biz, prima oară când m-a invitat la Zilele Biz să prezint un panel, cu câțiva ani în urmă, m-am simțit ca și cum mă invita cineva la Oscaruri.

 

Era un eveniment cu atât de multă încărcătură afectivă în memoria mea încât mi se părea wow. ”Uite cum m-a dus viața până la urmă”.

 

Și iată cum au trecut 20 de ani pe care i-am navigat cu Biz.

Indiferent că eram studenta care făcea studii de caz cu informații din Biz, concurența care urmărea fiecare mișcare sau – ceea ce sunt acum – un cititor pasionat, Biz a fost o constantă.

 

Ediția aniversară de ”20 de ani de Zilele Biz” are loc anul acesta la Hotel Marmorosch și va fi transmisă live pe pagina de Facebook și canalul de YouTube Biz.

 

Zilele sunt împărțite după cum urmează:

 

Luni, 8 noiembrie – Ziua de Antreprenoriat

 

Speakerii sunt antreprenori care schimbă fața business-ului românesc.

 

Temele de discuție: mentalitatea de antreprenor, networking în era digitală, capitalul inteligent și scalarea inteligentă, într-o dezbatere centrată pe realitatea economică a României.

 

Marți, 9 noiembrie – Ziua Inovației

 

Startup-uri românești pe val și investitori, într-o dezbatere centrată pe abordarea inovației ca generator de putere, pe remote workplace și pe experimentare ca fiind cea mai bună cale către inovație.

 

Miercuri, 10 noiembrie – Ziua de Management

 

Ce sunt managerii transformatori, cum abordăm introspecția ca regulă pentru personal-growth și cum se obține performanța de la distanță în noul mediu de muncă în regim hibrid?

 

Joi, 11 noiembrie – Ziua de Marketing & Media

 

Despre cele mai eficiente campanii, despre cele mai creative strategii ale brandurilor afectate de pandemie și despre felul în care platformele digitale emergente schimbă comunicarea de brand.

 

Vineri, 12 noiembrie – Ziua CSR

 

Cum s-a redefinit sustenabilitatea în 2021 , cum folosim creativitatea în sustenabilitate și care sunt obiectivele de dezvoltare durabilă pentru o companie?

 

Totul va fi transmis live pe pagina de Facebook Biz și canalul de YouTube Biz.

 

Vă las mai jos și clipurile din campania de teasing. Sunt memorabile:

 

 

Puteți citi aici povestea Martei Ușurelu și a revistei Biz:

https://finesociety.ro/marta-merge-mai-departe-cum-se-reinventeaza-un-brand-de-presa-in-epoca-online/

https://finesociety.ro/leadership-ul-cu-emotie-al-martei-usurelu-si-vulnerabilitatea-ca-superputere/

https://finesociety.ro/redactia-biz-transforma-binele-in-breaking-news-in-vremea-covid-19/

Foto: BIZ

2 Comments

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.