Despre tot ce-i fin și fain

ClubMed Kani: cel mai cool ,,sat de vacanță” din Maldive

By 22 noiembrie, 2016Travels
read time 12 min

22 noiembrie, 2016

ClubMed Kani: cel mai cool ,,sat de vacanță” din Maldive

Sunt de o zi la ClubMed Kani, pe insula Kanifinolhu din Maldive, și mă simt de parcă am plecat de o săptămână întreagă. Acesta este efectul Maldivelor asupra minților și trupurilor obosite. Vă las să descoperiți, cu ochii și sufletul, unul dintre cele mai frumoase locuri în care am fost eu vreodată.

by

Există locuri din lume în care este valabilă zicala cu  ,,frumusețea stă în ochiul privitorului”. Pentru 99% dintre locurile de pe lume există tot atâția oameni care le adoră pe cât există oameni care le detestă. Jumi-juma. Excepțiile – locurile în care frumusețea e atât de prezentă încât nu poate fi contestată sau nuanțată –  sunt numărabile pe degetele de la o mână, iar eu mă aflu acum într-unul dintre ele. În Maldive.

Sunt pentru a doua oară aici și tocmai am realizat că ceea ce s-a legat cândva între mine și acest loc este dragoste adevărată, nu o idilă de-o vară. La prima vizită Maldivele m-au cucerit și mi-au rămas întipărite în suflet, iar acum, la a doua vedere, am și mai mulți fluturași în stomac. Semn clar că e iubire sinceră, nu doar ceea ce ar numi britanicii ,,infatuation”.

Nu ai cum să nu iubești arhipelagul Maldivelor pentru că e atât de… perfect încât pare ireal. Apa de un albastru transparent, nisipul ca o pulbere fină în care te afunzi fără să simți, vegetația luxuriantă, căsuțele mici și cochete, acoperite cu stuf, și, nu în ultimul rând, sentimentul că te afli pe o limbă de pământ, undeva în mijlocul Oceanului Indian, o fâșie de uscat pe care, în cazul insuliței Kanifinolhu, pe care mă aflu eu acum, o înconjori în 15 minute de mers pe jos. Pe ceas.

Ce este ClubMed Kani?

ClubMed Kani este botezat astfel după atolul pe care se află – Kanifinolhu – și face parte din iconica rețea ClubMed (Club Méditerranée), care este mult mai mult decât un lanț hotelier. Mâine vă povestesc mai multe despre istoria ClubMed, fiindcă este un brand iconic al secolului XX: s-au făcut filme despre el (unul chiar cu Jim Carrey în rolul principal), i s-au dedicat versuri din melodii, iar la un moment dat i-a aparținut faimosului baron Rotschild. Până atunci, însă, vreau să cunoașteți acea bucățică din povestea ClubMed numită Kani.

1479849598029

Dacă alte resorturi din Maldive sunt la mare depărtare de aeroportul din Malé și fac transferul oaspeților cu hidroavionul, ClubMed se află la doar 35 de minute de aeroport, distanța fiind parcursă cu barca de mare viteză.

1479817394739_resized_20161122_105702656

Ce are special?

Resorturile ClubMed sunt considerate, după o filozofie retro absolut fermecătoare, ,,villages” (echivalentul mult mai exotic și luxos a ceea ce numeam noi cândva ,,sate de vacanță”), iar toate serviciile sunt oferite în regim all-inclusive. Primești la încheietura mâinii o brățară foarte fină din sfoară mov, cu un pandantiv inscripționat cu simbolul ClubMed (tridentul) iar din acel moment te poți bucura în voie de restaurantele și barurile de pe insulă.

Mâncarea e delicioasă, iar bufetului suedez de la cină e greu să-i reziști. Spun doar atât: eu nu mănânc niciodată după șase seara, dar aici am făcut o excepție. Fiindcă viața e prea scurtă și există locuri pe lume în care pur și simplu… nu poți să NU faci excepții.

1479817257332_resized_20161122_105701042

img_20161122_171852_resized_20161123_124115157

ClubMed Kani are 163 de camere și 75 de apartamente, toate decorate în nuanțe acvatice: bleu deschis, mov deschis, roz pal și verde-turcoaz.

1479845543483

1479827484420_resized_20161122_105702295

1479817425111_resized_20161122_105701454

Cele mai frumoase apusuri din viața mea le-am văzut în Maldive, stând pe nisip seara, în sunetul valurilor și cu mirosul de sare și alge în nări. E o senzație desăvârșită, care mă face să-mi doresc să existe imagini cu miros și sunet.

1479845600123_resized_20161123_011519462

1479817482128_resized_20161122_105701633

1479827380733_resized_20161122_105702144

Ce poți să faci pe insulă?

Sincer, totul e atât de frumos în jur încât eu una aș putea sta ore în șir în hamac (sau în leagănele din apă) uitându-mă într-un punct fix și bucurându-mă de faptul că sunt aici. Există însă atât de multe activități încât nu știi ce să faci mai întâi: de la tratamente spa pe plajă la ore de yoga, stretching și zumba, de la parasailing la scuba diving și toate sporturile de apă pe care ți le poți imagina. Plus favoritul meu: alergatul pe plajă, în jurul insulei, dimineața devreme.

1479817666287_resized_20161122_105701797

1479845500923

1479817576441_resized_20161122_105701986

Viața de noapte

1479849562665

Stă în filozofia ClubMed ca în fiecare seară să se întâmple ceva: o petrecere, un mixer cu oaspeții, o formație care să cânte live, un cocktail. Kani nu are nimic din atmosfera tipică insulelor exotice în care seara se lasă o liniște desăvârșită și lumea se închide devreme la somn. Nicidecum: locul te deconectează zdravăn de lume, dar te și distrează în egală măsură.

De fapt, să te distrezi este regula numărul unu cât stai în ,,village”, iar staff-ul are ca principală grijă ca acest lucru să se întâmple. Aseară am avut Crazy Signs Party în Iru Bar (adică o petrecere cu coregrafii exersate de către angajați), azi urmează o petrecere pe plajă, cu formație live și dress-code ,,White”, iar joi seară ,,Glow Party” pentru care ni s-au lăsat în camere niște tricouri tematice. Dacă ziua e despre apă, relaxare și sport, seara e despre distracție.

1479849626336

1479817361963_resized_20161122_105702473

Cum ajungem aici?

Am plecat la orele 21:55 din București, cu Turkish Airlines via Istanbul, iar la ora 12:05, a doua zi, eram pe aeroportul din Malé, capitala insulei. Conexiunea este de noapte, ceea ce mi-a prins foarte bine, eu fiind o iubitoare a zburatului noaptea, din mai multe motive obiective.

În primul rând: după ora 19:00 aeroportul Otopeni este aproape gol, așa încât toate formalitățile nu durează mai mult de 15 minute, pe ceas. În al doilea rând: fiind întuneric afară și lumina stinsă în avion, pot să dorm liniștită în cele circa opt ore de zbor, în timp ce în zborurile lungi de zi am mereu impulsul de a citi, a urmări filme și a-mi consuma energia cu ceva. Un ceva frumos și productiv, dar care mă face să ajung la destinație obosită. În al treilea rând: ideea de a ajunge dimineața undeva și a avea toată ziua la dispoziție îmi dă o stare de bine și de seninătate. Acestea sunt argumentele mele, de călător cu state vechi.

Acesta a fost primul zbor long-haul cu Turkish Airlines după ce, în urmă cu o lună, le-am vizitat simulatorul de zbor și centrul de pregătire din Istanbul, dar și sediul fascinantei companii de catering Turkish DO&CO, care asigură meniurile aeronavelor companiei. Deși am mai zburat cu ei de nenumărate ori, acum am privit cu alți ochi fiecare detaliu, de la chef-ul cu bonetă pe cap aflat la bord până la micile proceduri despre care aflasem mai multe la academia lor. M-am simțit ca un insider, nu doar ca un pasager. Puteți citi despre experiența mea cu simulatorul de zbor al Turkish Airlines AICI și despre experiența extraordinară la DO&CO și de unde vine mâncarea de avion, AICI.

Pentru o ofertă personalizată, fie ea de vacanță sau de corporate affairs, puteți contacta direct echipa ClubMed din România, AICI.

Foto: Diana-Florina Cosmin

Pentru mai multe articole, povești și inspirații, mă puteți urmări pe paginile de INSTAGRAM și FACEBOOK

2 Comments

• Teodora spune:

Aici tot o calatoare nocturna, chiar daca n-am zburat pana acum atat de departe. Imi este putin frica sa imi asum un zbor de opt ore, cand stiu ca dupa patru incepe sa se manifeste claustrofobia. Superbe peisajele si la cele de la apus, mi s-a taiat respiratia. Imi inchipui cum arata in realitate… Vacanta frumoasa cu multa relaxare!

• Claustrofobia? Stii ca e prima data cand ma gandesc la asta? Nici prin minte nu mi-a trecut vreodata ca avionul te-ar putea face sa te simti claustrofob (si nu-mi plac spatiile mici in general!). Am multi prieteni carora le e teama sa zboare, dar nu din claustrofobie, ci pentru ca au ei impresia ca vor pati ceva, ca se va intampla ceva etc. Pana sa-mi zici tu de claustrofobie nu ma gandisem ca ar exista si un asemenea motiv. Nu te seta pe asta, fiindca o sa ai fix experientele cu care ,,vii de acasa” si e pacat. Cu cat gandesti mai mult si iti faci mai multe scenarii despre asta, cu atat mai greu iti va fi. Odata si odata trebuie sa zbori mai multe ore si vei vedea ca e foarte distractiv. Ai filme, carti, sunt atatea de facut 🙂 Trust me.