Malvina Cservenschi a lansat prima colecție de bijuterii masculine, inspirată de simboluri românești
Malvina Cservenschi a dezvăluit oficial prima colecție care reia linia subtilă și minimalistă a brandului Malvensky într-o variantă rafinată și masculină.
Malvina Cservenschi va putea scrie cândva un mic compendiu de antreprenoriat de la zero: cum ajungi de la un șnur roșu cu pandantiv la un magazin ultra-central (pe strada Paris 61A), la statutul de Furnizor al Casei Regale a României și la colecții devenite deja iconice, precum cea inspirată de Coloana Infinitului a lui Brâncuși. Povestea completă și un interviu cu Malvina găsiți aici, de la momentul lansării boutique-ului Malvensky.
Următorul pas firesc în povestea brandului Malvensky s-a produs luna aceasta, prin lansarea primei colecții Malvensky Men, o linie născută de facto, înainte de a fi oficializată cu adevărat. Clientele Malvensky își doreau piese pentru soții lor, iar bărbații ale căror soții purtau Malvensky erau tot mai tentați să întrebe de ce nu există variante masculine ale bijuteriilor fine și minimaliste ale brandului.
Dacă până acum Malvensky nu era decât indirect despre bărbați – fiindcă ei veneau să cumpere cadouri pentru soții, mame, fiice, colege, colaboratoare – acum este și direct despre ei. Și, ceea ce mi-a plăcut dintotdeauna la brand și la Malvina, sufletul brandului, este felul migălos în care s-a construit totul, cu o atenție incredibilă la detalii.
Spre exemplu, arătându-mi un certificat gemologic standard pe care îl primești când cumperi un inel cu diamant, Malvina îmi explică ce înseamnă valorile înscrise, cum vezi calitatea pietrei, iar apoi îmi precizează că în cel mai scurt timp va exista un alt tip certificat care să prezinte toate astea într-un mod mult mai rafinat vizual: „Certificatul pe care-l primim de la furnizorii diamantelor e stas, dar nu-mi place, nu e în stilul nostru și foarte curând vom avea unul care să respecte layout-ul, culorile și detaliile Malvensky”.
Este doar un certificat care îți dovedește că piatra inelului e diamant veritabil și că vine de la un furnizor reputat. Probabil 99,99% dintre cei care îl primesc îl vor arunca într-un sertar și acolo va rămâne. Și totuși, pentru Malvina contează CUM arată. Chiar și pentru acele 20 de secunde cât clientul deschide plicul și se uită la el.
Asta îmi amintește de ceva ce Dana Maria Andrei, business coach-ul Malvinei, a rostit la evenimentul de lansare: „În discuțiile noastre despre business, eu și Malvina am convenit demult, de la începutul începutului, că indiferent cât de bine vor merge lucrurile în companie, ne vom întreba cum se poate și mai bine. Nu e o credință menită să ne facă să nu ne relaxăm, ci să nu ne plafonăm niciodată”.
Mi-a plăcut mult acest mod de a privi lucrurile, iar el se simte în tot ce face Malvina. Fiecare pas a fost cântărit temeinic și nimic nu a reprezentat un salt, ci o treaptă bine-calculată dinainte. La fel și ”Malvensky Men”.
Colecția pentru bărbați este doar cel mai recent pas în dezvoltarea unei afaceri care a depășit un milion de euro cifra de afaceri, fără credite, infuzii de capital și investiții din afară. Doar muncă brută și creștere susținută. Odată cu ”Infinity Bracelet”, unul dintre cele mai iubite piese din portofoliul brandului, Malvina și-a găsit și calea: își dorește să valorifice folclorul, nu doar pe cel românesc, cât și pe cel internațional.
Să renască simboluri și tradiții într-un mod contemporan, din aur și diamante. Și asta fiindcă pietrele și metalele scumpe nu sunt făcute doar pentru a fi bijuterii prețioase, ci pentru a avea și un mesaj, pentru a transmite o emoție oamenilor. Pentru a-i face să-și amintească sau să înțeleagă lucruri.
Pentru că a făcut șah de performanță, Malvina își privește business-ul la fel ca pe o partidă de șah și îmi explică un principiu din șah pe care l-a aplicat mereu și în viață: rocada mică și rocada mare. ”Înainte de a face o mutare îndrăzneață, îmi pun Regele la adăpost”. La fel și în business: înainte de a se lansa în ceva nou, își măsoară forțele și are grijă să consolideze mai întâi ceea ce există deja.
În prezent, spre exemplu, urmează să instituie un departament special și permanent de reparații, fiindcă acesta este un pas obligatoriu în dezvoltarea relației cu clienții. Deși ea creează bijuteriile, deci este artistul oficial al brandului, pe lângă design și poveste Malvina vorbește cu patos despre proceduri, departamente, echipe, leadership și multe lucruri „tehnice”. Nu se așteaptă ca o afacere să meargă doar pentru că merge, pentru că e o perioadă fastă sau se află pe un val ascendent.
Scopul ei este clar și declarat: să creeze ceva durabil, un sistem care să funcționeze indiferent de perioade și capricii ale pieței. Ca în șah: nu te bazezi pe noroc, ci pe strategie.
Imaginea colecției „Malvensky Men” este Pier Paolo Piergentili, un cercetător istoric în cadrul arhivei secrete a Vaticanului, pasionat de muzică și dans, profesor de clarinet și dansator de muzică latino. Malvina l-a ales pe Pier Paolo fiindcă întruchipează calitățile masculine esențiale pe care Malvensky dorește să le cultive și să le transmită: autenticitate, eleganță, sofisticare, dar și poftă de viață și o îndrăzneală total lipsită de ostentație.
Colecția ”Malvensky Men” cuprinde aproximativ 20 de piese ce variază de la inele la pandante pe lanț și șnur, brățări, butoni sau pin-uri, placuțe army sau plăcuțe ce pot fi personalizate cu mesaje. Toate piesele sunt realizate din aur și pietre prețioase, alegerea principală pentru această colecție fiind aurul alb mat și diamantul negru.
Colecția ”Malvensky Men” este disponibilă în magazinul Malvensky, de pe strada Paris, nr. 61A şi pe site-ul oficial Malvensky.