Despre tot ce-i fin și fain

LADIES OF HAUTE CULTURE, prima conferință dedicată valorilor și principiilor de viață

By 12 iulie, 2023Culture, Lifestyle
read time 10 min
 
12 iulie, 2023

LADIES OF HAUTE CULTURE, prima conferință dedicată valorilor și principiilor de viață

Haute Culture by Biz, revista – pe hârtie – la care am bucuria să fiu curator de conținut, a organizat prima ediție a unui eveniment dedicat celor care își doresc mai mult de la lumea de azi: o reuniune a comunității oamenilor cu valori și principii solide, care au nevoie de inspirație și informație autentică.

by

Așa cum revista HAUTE CULTURE – imaginată, de la zero, de Marta Ușurelu și de mine – s-a născut dintr-un manifest despre valori și principii, despre lux autentic și cultură, fiecare eveniment organizat de HAUTE CULTURE își propune să transforme în realitate acest manifest.

 

Nu doar VORBIM și SCRIEM despre valori și principii, ci vrem să le aducem în realitatea concretă, în fața comunității HAUTE CULTURE.

 

Pentru că revista noastră – da, o revistă pe hârtie – este despre lux autentic și valori reale, fiecare eveniment – de la gala The Culture of Luxury până la Breakfast with Diamonds și Ladies of Haute Culture – este gândit să îndeplinească o serie de scopuri clare, în acord cu manifestul nostru.

 

Principiile fundamentale ale evenimentelor HAUTE CULTURE sunt următoarele:

 

NR. 1 Sunt genul de evenimente la care noi ne-am fi dorit să participăm și pe care nu le-am găsit pe piață

 

În cazul LADIES OF HAUTE CULTURE, pentru că revista noastră se bazează pe ideea de valori și principii autentice, ne doream să creăm un spațiu sigur și armonios în care să ne putem hrăni cu idei, inspirații și lecții de la oameni care oglindesc acele principii.

 

 

 

NR. 2 Conceptul evenimentului trebuie să exprime concret lucrurile în care credem și despre care scriem în revista HAUTE CULTURE: lux autentic, meșteșug, artă și cultură.

 

În cazul LADIES OF HAUTE CULTURE, am decis să construim o grădină urbană, colorată și vie, în interiorul alb imaculat de Biavati Events.

 

Cu ajutorul echipei CASA DE FLORI, am amenajat o oază colorată, în mijlocul căreia am plasat un ansamblu de piese semnate de designerul francez Sasha Lakic pentru Roche Bobois.

 

Deloc întâmplător, adorabilele fotolii galbene se numesc, în conformitate cu designul, „Tulip” (lalea).

 

 

De-o parte și de alta a scenei, am avut obiecte de artă contemporană semnate de artistul Hamid Nicola Katrib, pentru că nu e suficient să vorbim despre artă în abstract, trebuie să o aducem lângă noi, concret, ca inspirație și subiect de dialog.

 

În același timp, brandul STIL Diamonds și-a lansat, oficial, în cadrul evenimentului LADIES OF HAUTE CULTURE o colecție de bijuterii care reinterpretează literele într-o variantă modernă, geometrică și extrem de senzuală.

Începutul colecției se leagă tot de HAUTE CULTURE, primele pandantive cu litere fiind create în exclusivitate pentru participantele la evenimentul Haute Culture BREAKFAST WITH DIAMONDS.

Succesul enorm al pieselor respective în rândul invitatelor BREAKFAST WITH DIAMONDS și al celor care le-au văzut purtându-le a determinat transformarea conceptului într-o colecție de sine-stătătoare.

 

Un detaliu semnificativ: echipa CASA DE FLORI s-a ocupat la finalul evenimentului ca florile din „grădină” să primească o a doua viață, fiind oferite doamnelor participante la LADIES OF HAUTE CULTURE.

 

NR. 3 Trebuie să fie un mijloc de conectare reală pentru comunitatea HAUTE CULTURE

 

Totul se întâmplă OFFLINE.

 

Niciun eveniment HAUTE CULTURE nu este transmis online și nu este „live” pe nicio pagină de social media. Am ales acest lucru pentru a înlesni o conectare reală a oamenilor, dar și pentru a asigura un sentiment de relaxare și de tihnă pentru toți participanții.

 

Totul se întâmplă pe principiul ACUM și AICI, pentru că nu există lux mai mare decât timpul pe care alegem să-l petrecem într-un anumit loc, cu oameni speciali, împărtășind inspirație.

 

Fără a spune cuvinte mari, la LADIES OF HAUTE CULTURE s-a râs, s-a plâns, s-a aplaudat spontan, s-au legat prietenii, s-au creat conexiuni între oameni și personalitățile pe care le admirau, s-au făcut selfie-uri spontane și mărturisiri la fel de neplănuite.

 

Au fost două zile în care, dincolo de valorile împărtășite pe scenă, am reînvățat valoarea demult uitată a conexiunilor nemijlocite de ecrane, a spontanului, a neplănuitului și a întâmplărilor providențiale.

 

NR.4  Trebuie să fie un eveniment cu informație reală, concretă, aplicabilă, pe care participanții s-o ia acasă și s-o poată transforma în combustibil pentru diferite aspecte ale propriilor vieți.

 

În cele două zile de eveniment, am învățat lucruri valoroase despre stimă de sine, despre noroc, despre vulnerabilitate, despre puterea cuvintelor, despre datoria pe care o ai față de tine însuți, despre eșec, despre durere, despre pasiune și succes, despre armonie, despre respect de sine și iubire, despre generozitate și despre toată paleta de valori, principii și emoții umane.

 

Totul s-a întâmplat prin vocile și poveștile unor oameni extraordinari:

 

AMALIA ENACHE, prezentatorul Știrilor PROTV, ne-a vorbit, nonconformist și emoționant, despre realitățile din spatele conceptului de „echilibru viață-carieră”.

 

ANA NICOLAE, Head of Integrated Communication AVON România, ne-a vorbit despre un proiect curajos și necesar numit CANCEL CANCER, un altfel de manifest pentru viață, sănătate și pentru dorința de a fi bine, noi și femeile din jurul nostru.

 

ANA MARIA BRÂNZĂ, multiplă campioană europeană, mondială și olimpică la scrimă, ne-a emoționat pe toți cu o discuție sinceră despre reușită, eșec și despre valorile sportivității care ar putea face lumea de azi mai bună.

 

SIMONA PĂUN, pilot de linie, ne-a vorbit despre cum se vede viața deasupra norilor, dar și despre principiile și valorile care au ajutat-o să se ridice deasupra fricilor și prejudecăților.

 

ALEXANDRU, coperta numărului 2 al revistei HAUTE CULTURE, și un personaj emblematic în istoria Fine Society, ne-a vorbit despre cum vede un gentleman valorile feminității de azi și despre copilăria lui marcată de prezența unor femei extraordinare care i-au insuflat valori de viață inestimabile.

 

VLAD EFTENIE, arhitect și fotograf urban cu numeroase premii internaționale, ne-a vorbit despre MINDFULNESS urban și ne-a învățat cum să găsim tihnă, vulnerabilitate și miracol în viața de zi cu zi.

 

GELU DUMINICĂ, reputat sociolog, ne-a pus un nod în gât tuturor, vorbind pe șleau despre realități dureroase și necesare.

 

Despre femeia contemporană, dar și despre femeile care nu au avut șansele pe care le avem noi.

 

Despre femeia puternică, dar și despre toate femeile al căror glas nu-l aude nimeni.

 

ROXANA MEMETEA, Managing Partner DDB România, ne-a făcut să plângem și să privim viața dintr-un alt unghi, într-o discuție  dureroasă și necesară despre campania socială pro bono #DeNetestat, care a reușit să elimine oficial în Romania „certificatele de virginitate”.

 

Am vorbit despre realități dureroase ale lumii de azi, dar și despre nevoia de a înlocui răul cu binele, celebrând în același timp faptul că această campanie socială a câștigat premii la cel mai recent festival de publicitate Cannes Lions.

 

MARIA GROZA și OANA GROZA, două generații STIL DIAMONDS, au vorbit despre cum se construiește și se reinventează un brand românesc de bijuterii și cum se predă ștafeta de la o generație la alta, după mai bine de trei decenii de activitate.

 

O poveste despre branding românesc, dar și despre relații interumane și tradiție de familie.

 

OANA GHIOCEL, regizor de film documentar și creatoarea trilogiei începute cu „Enigma Sfinxului din Carpați”, ne-a vorbit despre succes într-o industrie predominant masculină, dar și despre cum o femeie încearcă să deslușească misterele lumii, arătându-le românilor o istorie care nu se învață la școală.

 

ANDREEA LUPU, antropolog și estet creativ, ne-a explicat mecanismul profund al colaborărilor dintre brandurile de lux și lumea artei, cu multe sfaturi despre cum să interpretăm arta contemporană și cum să ne împrietenim cu viziuni neconvenționale ale lumii din jur.

 

HAMID NICOLA KATRIB, arhitect, designer de interior și pictor, a copilărit între Beirut și Bacău și este produsul unui mix de influențe artistice, culturale și umane profund diferite și pline de învățături.

 

De la modul în care a învățat pictura în verile petrecute la Bacău până la prima instalație distrusă live, ca metaforă pentru efemeritatea vieții, Hamid ne-a explicat cum învățăm să avem curajul să fim exact cine vrem să fim.

 

CORNEL ILIE, liderul trupei Vunk și coperta celui de-al treilea număr HAUTE CULTURE, este omul care a reușit să transforme un BAND românesc într-un BRAND românesc de succes.

 

Am vorbit cu Cornel despre forța vulnerabilității în artă și în viață, despre puterea cuvântului și despre cum ceea ce spunem zilnic ne definește și ne trasează, subtil și imuabil, drumul pe care vom merge în viitor.

 

 

 

ADRIANA MATEI – cunoscută drept HYPEWIT în social media – este STYLE & MINDSET COACH, o titulatură care are în spate o idee simplă și necesară: ajută femei cu vieți normale să se redescopere pe sine, folosind – printre altele – și hainele.

 

Adriana ne-a povestit despre emoțiile care atârnă în dulapurile noastre și despre căutarea fericirii, care trece uneori prin mai multe cariere – și garderobe – înainte să-și găsească orizontul dorit.

 

 

RĂZVAN MAZILU, dansator contemporan, regizor și coregraf, ne-a vorbit – la una dintre rarele sale apariții în public – despre cum sensibilitatea unui artist introvertit se poate transforma, în lumina reflectoarelor, într-o incredibilă efervescență. Un ghid valoros pentru empaticii, sensibilii și introvertiții lumii de azi.

 

DIANA MIHĂILĂ, organizator profesionist și prima Marie Kondo de România – oficială – ne-a povestit despre cum îți faci ordine în casă, în viață și în suflet, oferindu-ne în același timp o demonstrație de vulnerabilitate și emoție care a ridicat sala în picioare.

 

TEODORA BURZ, creatorul brandului românesc STYLAND, ne-a povestit despre cum construiești un brand de lux sustenabil „made in Romania”.

 

Pentru că – în urmă cu doar trei zile – celebra actriță Amanda Seyfried a apărut în reclama la rujul Lancôme L’Absolu purtând un sacou Styland roșu-aprins, Teodora a venit îmbrăcată cu deja-celebrul sacou și ne-a împărtășit secretele unui designer internațional care nu și-a pierdut nicio clipă modestia.

 

BIANCA GRAMA, creatoarea ANNA BOUTIQUE, ANNA CHARISMA CHALET și ANNĂ DRAGĂ, ne-a vorbit despre reinventarea unei vieți, în paralel cu reinventarea unor locuri vechi din România tradițională, uitate și căzute în decreptitudine.

 

Cum oferi a doua șansă și cum o primești la rândul tău?

 

O discuție despre curaj, feminitate și, un concept despre care vorbim prea puțin, despre senzualitatea feminină asumată.

 

 

LADIES OF HAUTE CULTURE a avut o listă de parteneri remarcabili:

Proud Partner: STIL Diamonds

Mobility Partner: Maserati

Spirit Partner: Johnnie Walker

Coffee Partner: Davidoff Café

Partners: Avon, Mozart Koogles si Sezamo

Mulțumiri speciale: Stella Artois, Pfanner, Eutron.

Invitatele s-au delectat cu dulciuri Mara Mura și Delicaterium by D.A.R (bunătăți fără zahăr) și cu înghețată Nuii, dar au și plecat acasă cu goodie bags de la Magnapharm.

 

Puteți urmări activitatea HAUTE CULTURE pe INSTAGRAM și FACEBOOK, iar revistele se găsesc la punctele INMEDIO ȘI TABAC.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pentru mai multe articole, povești și inspirații, mă puteți urmări pe paginile de INSTAGRAM și FACEBOOK