Despre tot ce-i fin și fain

Noul parfum Amo Ferragamo: cum miroase ”La Dolce Vita” italiană

By 24 martie, 2018Lifestyle
read time 5 min
 
24 martie, 2018

Noul parfum Amo Ferragamo: cum miroase ”La Dolce Vita” italiană

Parfumuri bune și pantofi cu toc înalt și calapod ultra-comod: asta iubesc eu de la brandul Salvatore Ferragamo. Am fost la evenimentul de lansare a noului parfum, AMO FERRAGAMO, care este transpunerea olfactivă a unei decizii existențiale: să ne înconjurăm de ceea ce iubim și să iubim viața din tot sufletul.

by

Îmi place mult ceea ce brandul Ferragamo a reușit să facă în ultimii ani cu latura de parfumerie a casei. Au reușit să crească un mic univers de esențe, centrat în jurul unei tipologii feminine foarte bine definite. Reclamele lor sunt jucăușe și de o feminitate ușor retro, care te ține cu ochii fix în ecran. E o feminitate realizabilă, nu intangibilă.

 

În jurul fiecărui parfum au creat o poveste coerentă, iar dintre toate cele de până acum cred că Amo Ferragamo – un floral oriental fin – este preferatul meu. Pornind de la semnificația cuvântului „Amo” – ”Iubesc” – parfumul este gândit pentru femeile care iubesc viața și vor să profite de fiecare oportunitate pe care ea le-o scoate în cale. Mi se pare un deziderat pe care ar trebui să-l avem fiecare dintre noi: să ne gândim mai mult la ce iubim decât la tot ce ne deranjează în fiecare zi.

Lansarea parfumului a avut loc în cadrul unei cine restrânse la palatul Bragadiru, în prezența CEO-ului Salvatore Ferragamo Parfums, Luciano Bertinelli.

 

 

 

Cum e parfumul?

E feminin, dar nu excesiv de romanțios. Am spus de multe ori că îmi plac parfumurile unisex – ba chiar spre bărbătesc –  așa că sunt greu de convins când vine vorba de florale. Notele de vârf ale lui Amo Ferragamo sunt interesante pentru că e vorba de un acord de Bitter italian, rozmarin și coacăze negre, inima este din iasomie sambac, rubarbă și mate – celebra plantă din care se face infuzia argentiniană cu același nume – iar baza o reprezintă vanilia albă, lemnul de santal și ambroxanul.

 

Ei, eu cu ambroxanul am o relație specială. Ingredientul meu preferat din parfumerie este Ambergris-ul, care dă o dulceață lemnoasă și ușor înțepătoare parfumurilor, dar el se numără printre ingredientele interzise și înlocuite în ultimii ani. Am povestit AICI cum se întâmplă această schimbare și de ce lumea parfumurilor a renunțat în ultimele decenii la ingredientele „animalice”.

 

 

 


 

Spre deosebire de alte ingrediente din parfumerie la care s-a renunțat din cauza conotațiilor de cruzime, ele fiind obținute direct de la animale, Ambergris este pur și simplu secretat de balene, plutește pe ocean în bătaia soarelui și în contact cu sarea din apă, apoi este colectat de la mal. Chiar și așa, însă, folosirea lui în parfumerie este interzisă, prin urmare s-a găsit un înlocuitor interesant: ambroxanul.

 

Ambroxanul redă cea mai importantă parte aromatică a Ambergris-ului, adică exact acea dulceață aromată și ușor aspră. Am mai avut parfumuri pe bază de Ambroxan și mi-au plăcut foarte tare, probabil acesta e motivul pentru care mi-a plăcut și Amo chiar mai mult decât precedentul Signorina in Fiore despre care am povestit AICI. Se mulează mai bine pe spiritul meu ușor androgin.

 

Ca toate sticlele Ferragamo, și aceasta are ceva special. Preferata mea rămâne cea bărbătească de la Uomo Ferragamo, cu ceramica neagră pe lateral, dar și Amo Ferragamo are o linie simplă, tot spre vintage. Zona dintre capac și gâtul flaconului este gravată cu mici prisme care reflectă lumina și se simt plăcut la atingere.

 

 

Și, pentru că tot vorbisem despre tipologia de femeie din reclamele lor, femeia Ferragamo de la Amo Ferragamo este actrița Suki Waterhouse, foarte potrivită prin voiciunea și prospețimea pe care le emană. Campania a fost filmată la Florența, orașul lui Ferragamo, și are acel spirit italian inconfundabil. Nu știu să spun exact de ce, dar reclamele Ferragamo mă duc mereu cu gândul la La Dolce Vita: acea stare de seninătate și relaxare plăcută pe care o ai atunci când te afli la locul potrivit, indiferent care ar fi acela.

 

Mergeți să-l încercați în magazine: pipăiți sticla, mirosiți parfumul și gândiți-vă la soarele Florenței și la imaginea unei doamne șic, după care întorci capul pe stradă, indiferent dacă ești bărbat sau femeie. Nu pentru că e cea mai frumoasă, ci pentru că merge cu atâta siguranță de sine și poftă de viață încât nu-ți poți lua privirea de la ea.

O să vedeți. De fapt, o să simțiți.

Fotografii: Niran

One Comment

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.