Despre tot ce-i fin și fain

O cabină printre nori: experiența mea de Business Class la Turkish Airlines

By 30 ianuarie, 2023Lifestyle, Travels
read time 8 min
 
30 ianuarie, 2023

O cabină printre nori: experiența mea de Business Class la Turkish Airlines

În cea mai recentă călătorie făcută la New York, am prezentat pe contul de Instagram cele mai interesante aspecte ale zborului Business Class. Succesul materialelor respective m-a determinat să prezint în detaliu experiența Business, așa cum o văd eu și pe înțelesul tuturor călătorilor, începători sau veterani.

by

Pentru mine, zborul nu este doar mijlocul de a ajunge dintr-un punct al globului în altul, ci este parte integrantă din experiența și bucuria călătoriei.

 

Știți deja pasiunea mea pentru avioane, de altfel sunt nepoată de aviator și probabil am în sânge interesul pentru toate micile detalii care fac zborul să fie o experiență memorabilă.

 

Chiar dacă uneori, pe rutele scurte, aleg varianta simplă, utilitară, de a ajunge rapid și comod din punctul A în punctul B, sunt anumite rute și destinații unde nu e important doar să ajungi, contează și cum ajungi. Cel puțin pentru mine.

 

Când spun „Business Class”, pentru mine asta nu înseamnă lux ci în primul rând confort. Acesta e elementul principal pe care-l oferă zborul la Business.

 

 

Ca să lămurim din start: nu, nu este ieftin să zbori la Business Class transatlantic, dar în același timp există multe oferte și momente din an de care poți să beneficiezi de oferte, cu condiția să îți știi din timp itinerariul.

 

Nu am cumpărat niciodată bilete Business Class de pe o lună pe alta sau „spontan”, ci cu minimum un an înainte.

 

De exemplu, chiar în perioada în care scriam acest articol, am găsit o ofertă punctuală pe site-ul Turkish Airlines pe ruta pe care vrem să zburăm la final de 2023, deci peste fix 12 luni: București – Istanbul, Istanbul – Los Angeles.

 

Am prins un preț la care de obicei găsești bilete la Economy, dar nu am fi avut acest noroc dacă nu aveam niște destinații clare pe care le urmăream.

 

Mai exact, intrăm săptămânal pe aplicațiile companiilor cu care zburăm de obicei (Turkish fiind favoriții noștri declarați) și vedem evoluția prețurilor.

 

Există și perioade specifice cu oferte, anunțate oficial de companii, însă cele mai bune oferte le-am găsit cu răbdare și insistență, urmărind anumite destinații pe tot timpul anului.

 

De ce Turkish Airlines?

 

În ultimii ani am zburat cel mai mult cu ei pe destinații long-haul, și asta din două motive.

 

Primul: mi se pare că au cel mai bun raport calitate-preț, la Economy și Business în același timp, iar serviciile sunt întotdeauna la cel mai înalt nivel.

 

Al doilea: în urmă cu 6 ani, Turkish Airlines au fost primul brand internațional care mi-a acordat credit în postura de jurnalist independent, iar pentru asta au rămas pentru totdeauna favoriții mei.

 

Fine Society avea mai puțin de un an de existență, dar ei m-au invitat să zbor cu ei într-un Press-trip organizat pentru presă în Maldive, iar la câteva luni m-au chemat la Istanbul, la simulatorul lor de zbor, dar și la Turkish DO & CO, divizia de catering și HORECA unde am văzut cum e concepută „mâncarea de avion”.

 

Au avut încredere în mine și în condeiul meu, ceea ce am apreciat enorm, dar în același timp și eu am căpătat încredere în ei, având ocazia să intru în culisele operațiunilor Turkish Airlines și în „bucătăria” lor internă.

 

Prin urmare, Turkish a rămas un „lovebrand” pentru mine, iar când vine vorba de zburat 14 ore în celălalt colț al lumii, lovebrand-ul implică în primul rând siguranță și încredere deplină.

 

Am zburat de multe ori cu ei și la Economy, atât pe rute mai scurte cât și transatlantic, și mereu m-am simțit bine și am fost tratată excelent. Fie Business sau Economy, am fost mereu mulțumită.

 

Având acest zbor lung Istanbul – New York – 11 ore – am profitat pentru a face mai multe filmulețe, mai ales că atmosfera Crăciunului și spiritul „Home Alone” (film pe care l-am văzut la bord) mi-a dat o stare de bine.

 

Mi-a plăcut să împărtășesc detaliile și faptul că ele au fost primite cu entuziasm și interes m-a determinat să scriu și articolul.

 

Precizare: unele dintre pozele din acest material sunt din arhiva oficială Turkish Airlines și poartă sigla lor, fiindcă toate pozele de ansamblu pe care le-am făcut eu în cabină implică, inevitabil, diferite chipuri, oameni străini, și am preferat varianta elegantă și oficială în care se văd mai bine toate amănuntele, fără alți pasageri expuși.

 

Pozele de amănunt sunt ale mele, dar cele în care se vede cabina în ansamblu și apar și chipuri de oameni sunt ale lor.

 

Cum este cabina Business Class la Turkish Airlines?

 

Cabina Business Class la Turkish Airlines diferă în funcție de tipul de aeronavă.

 

Am zburat cu toate variantele, dar favorita mea rămâne cabina de pe Airbus A330 sau Boeing 777, adică varianta de scaun „deschis” tip pat, cu mult spațiu și fără delimitarea cu paravane.

 

Ca în imaginile de mai jos și ca în varianta de zbor pe care am avut-o în iarnă, la New York.

 

Vedeți în video aici:

 

 

 

Pe Boeing 787 și A350, cabina este la fel de spațioasă, tot cu scaun care se face pat și cu același confort, dar este cumva mai bine delimitată, cu paravane laterale. Aceasta este generația nouă de cabină Business de la Turkish Airlines.

 

Ca Privacy este un plus, dar mie îmi place mai mult spațiul deschis, amplu.
E o chestiune de gust, confortul este la fel de mare în ambele variante, dar inevitabil fiecare are preferințele proprii. Am zburat cu amândouă și a fost minunat, dar dacă aș putea să aleg, eu una aș alege varianta fără paravane.
Vedeți cu ce veți zbura în momentul în care vă rezervați biletul, apare tipul de aeronavă.

 

De exemplu, pentru zborul de la final de an noi vom avea un Boeing 777-300, deci varianta mea preferată, cu scaunele fără paravane.

 

CHEF PRINTRE NORI

 

Ca să glumesc, nu, nu „chef” în sensul de petrecere, ci de bucătar personal printre nori.

Deși poți spune că zborul în sine e un „chef”, fiindcă te bucuri de tot felul de delicatese.

 

Cum spuneam, am făcut acum 6 ani un reportaj la DO & CO, imperiul de catering și HORECA care asigură mâncarea de avion pentru toate marile companii ale lumii, și partenerul Turkish Airlines.

Găsiți aici materialul:

 

De unde vine mâncarea de avion? Am intrat în culisele imperiului gastronomic DO&CO

 

Un element care îmi place mult la Turkish Airlines este faptul că are în avion bucătari adevărați, care concep meniul și se ocupă de pregătirea și de servirea preparatelor.

 

Fără cea mai mică exagerare, la Business Class la Turkish Airlines poți mânca non-stop (există inclusiv un nonstop bar cu snacks) pe toată durata călătoriei, ceea ce nu este recomandat, dar în același timp este teribil de tentant.
Pentru că pe tema asta am avut multe întrebări pe Instagram, poți să îți alegi meniul în funcție de preferințe, de la vegan, pescetarian, gluten-free, lactose-free până la Halal și Kosher.

 

Asta nu doar la Business, ci și la Economy, e o opțiune pe care o ai în sistem în momentul în care îți faci check-in-ul. Doar că la Business vei primi mai multe preparate și o experiență considerabil mai elaborată.

 

Tot în reel-urile mele de Instagram vedeți și procesul de servire, care este exact precum în imagini.

 

 

AMENITY KITS

 

Scaunul se transformă în pat, cu pernă, pilotă și tot ce ai nevoie, iar pentru a face experiența completă există un Amenity Kit cu mici produse de igienă personală: de la pastă de dinți și periuță la creme, balsam de buze, șosete călduroase (în caz că vrei să te plimbi prin avion mai comod), mască de somn sau airplugs pentru liniște.
În ultimii ani am încercat să zbor nemachiată, tocmai pentru a mă bucura de kit și a ajuta puțin și pielea, care se deshidratează puternic în timpul zborurilor.

 

Mi-a servit drept inspirație o doamnă lângă care am călătorit cândva la Business și care, în momentul în care a decolat avionul, s-a apucat tacticoasă să se dea cu cremă și să-și facă toaleta de seară. Superb!

 

Kit-urile cosmetice se schimbă periodic, iar dacă la zborul de dus am avut parte de două kit-uri Versace, în ianuarie când ne-am întors deja se schimbaseră și am avut Cocinelle (varianta pentru doamne), respectiv Hackett (varianta pentru domni).

Tot la Business Class ai parte de internet pe tot parcursul călătoriei, dar și de un element care pentru mine contează mult, mai ales în aeroporturile mari: accesul la lounge-urile Business Class ale Turkish Airlines.

 

Plecarea noastră de pe JFK International Airport din New York a fost la prânz, ceea ce înseamnă că am plecat de la hotel dis-de-dimineață, sărind micul-dejun.

 

Ei bine, în lounge am avut parte de toate bunătățile, respectiv un mic-dejun complet, cu tot cu baclavale proaspete, deserturi home-made, supe și alte minunății.

 

În escala din Istanbul, Lounge-ul Business Class din noul aeroport este o experiență în sine.

 

Ca să înțelegeți mai bine, pentru zborul pe care îl avem la final de an, ne-am ales special o escală cât mai lungă (cât s-a putut de lungă ca să se potrivească și zborurile, vreo cinci ore) ca să ne putem bucura de acest loc extraordinar.

 

 

De la bar de salate, preparate tradiționale turcești gătite live, pizza, dulciuri, bar de ceaiuri până la cinema, serviciu de masaj, zone silențioase pentru lucrat, orice îți trece prin minte se află în lounge-ul Turkish Airlines. Inclusiv un muzeu.

 

 

 

Sper că articolul meu a fost util, puțin inspirațional și mai ales că v-a determinat să vă puneți pe Wishlist experiența Business Class, dacă nu ați avut-o până acum.

 

Fiți mai atenți la oferte, aveți răbdare să căutați și păstrați această perspectivă în gând.

 

 

Pentru mine, ceea ce Business Class reușește să facă este să prelungească experiența călătoriei, dincolo de limitele temporale ale sosirii și ale plecării.

 

Pe lângă faptul că ajungi la destinație odihnit și relaxat, practic aventura începe în momentul în care pui piciorul în avion, nu din clipa în care ai ajuns la destinație.

 

E o anticipare a bucuriei și o prelungire a ei la întoarcerea acasă.

 

Vă doresc să aveți măcar un zbor Business Class în acest an și cât mai multe în viitor. Limita este doar cerul, așa că… hai să visăm!

Găsiți aici materialele video cu experiența mea de Crăciun la New York, începută încă din timpul zborului, cu vizionarea seriei ”Home Alone” la bordul aeronavei Turkish Airlines:

 

Partea 1

 

 

Partea a doua

 

 

 

 

 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A post shared by Fine Society by Diana Cosmin (@finesocietycurator)

 

Partea a treia

Pentru mai multe idei, călătorii și inspirații, mă puteți urmări și pe pagina mea de Instagram.

Foto: Fine Society, Turkish Airlines

Pentru mai multe articole, povești și inspirații, mă puteți urmări pe paginile de INSTAGRAM și FACEBOOK