Despre tot ce-i fin și fain

Brandul francez Roche Bobois a provocat 5 designeri români la un act de creație în scop caritabil

By 9 septembrie, 2021Lifestyle
read time 6 min
 
9 septembrie, 2021

Brandul francez Roche Bobois a provocat 5 designeri români la un act de creație în scop caritabil

La aniversarea a 50 de ani de Mah Jong, una dintre cele mai iubite piese de mobilier din lume, Roche Bobois a provocat 5 designeri români să reinterpreteze un element al iconicei canapele. Totul în scop caritabil, pentru copiii din programul „Pâine și mâine”.

by

Acum 50 de ani, designerul Hans Hopfer și co-fondatorul Roche-Bobois, Philippe Roche, băteau palma pentru a realiza o piesă de mobilier care avea să devină legendă.

 

Despre puține obiecte putem spune că au atins jumătate de secol și sunt la fel de râvnite și de actuale, dar canapeaua modulară Mah Jong – perfect denumită după celebrul joc chinezesc cu 144 de piese – se potrivește chiar mai bine în decorul contemporan decât la începuturile ei. 

 

Canapea este, firește, un mod simplist de a descrie acest obiect de mobilier.

 

Mah Jong este denumită chiar LOUNGE-UL Mah Jong, având în vedere că, în funcție de numărul de piese dorite de către client, poate umple un întreg living, printr-o combinație de perne așezate în mai multe straturi. Exact ca piesele Mah Jong.

 

Disponibilă într-o multitudine de țesături, inclusiv unele create special de Kenzo și Missoni – Mah Jong a făcut și obiectul unor reinterpretări locale, în țările în care este prezent brandul.

 

 

Pentru că Roche-Bobois s-a consacrat tocmai prin cooptarea designerilor tineri și a viziunilor cât mai diferite în propria poveste, reinterpretarea Mah Jong a făcut obiectul unor concursuri de design sau al unor provocări lansate unor artiști consacrați, în funcție de fiecare țară în parte.

 

În România, aniversarea Mah Jong este celebrată printr-un proiect caritabil, în beneficiul copiilor defavorizați de care fundația World Vision se ocupă prin programul „Pâine și mâine”.

 

Statistic, în 2020 1 din 10 copii din mediul rural a mers la culcare flămând, iar scopul programului îl reprezintă lucruri simple și necesare: mese calde și ajutor la teme copiilor fără posibilități.

 

În slujba acestui scop nobil, cinci designeri au fost provocați să reinterpreteze în stilul propriu o pernă Mah Jong, una dintre „piesele” care compun un spațiu Mah Jong.

 

Fiecare pernă va fi apoi licitată, în beneficiul copiilor, între 9 și 14 septembrie, pe platforma Historic.ro

 

Cei cinci designeri care au reintepretat piesa de bază a conceptului Mah-Jong sunt nume îndrăgite în designul românesc și, în cazul meu, unii dintre ei sunt chiar oameni dragi despre care am scris de-a lungul vremii:

 

Teodora Burz, creatoarea brandului internațional Styland, despre care am scris AICI.

 

După două decenii de condus afaceri pe două continente, a creat un brand feminin și rafinat, ancorat în coordonatele modei masculine și într-un minimalism contemporan. Styland a fost purtat de celebrități precum Demi Moore, Katy Perry și este deja un nume internațional. 

 

 

Omid Ghannadi este un designer de origine iraniană cu o experiență de peste 10 ani în design interior și arhitectură rezidențială, dar și cu o activitate bogată în televiziune.

 

Semnătura biroului pe care îl conduce alături de soția sa, Ilinca Rădulescu Ghannadi (despre care am scris AICI) o reprezintă combinația dintre design și amprenta emoțională a unui spațiu.

 

 

Anca Fetcu a studiat design de produs în România și Marea Britanie și are un palmares bogat de expoziții, de la Londra și Milano la Stockholm și Bruxelles.

 

De 12 ani conduce brandul de design „By Anca Fetcu” și este co-fondator al studioului de design „Beelive Design”.

 

 

Mihai Grama este designer de interior și de produs și colaborează cu producători de mobilier din România, în special Mobila Dalin.

 

Lui i se datorează unele dintre conceptele îndrăznețe care reinterpretează tradițiile și motivele etnice în cheie contemporană: un folclor urban modern și neconvențional.

 

Tot el a creat designul pentru Scaunul Papal, cu ocazia vizitei Papei Francisc în România.

 

 

Ciprian Sipoș a lucrat 13 ani ca stilist vestimentar, după care a urmat cursurile IED Barcelona timp de 4 ani și a devenit designer de interior, specializându-se pe design bazat pe economie circulară.

 

Punctele forte ale proiectelor sale sunt durabilitatea și conceptul de zero-waste-creative-mapping, pentru un viitor în care designul să fie verde.

 

 

Nu mă simt confortabil să vorbesc în public, dar în seara asta voi prezenta din toată inima evenimentul de lansare a proiectului, tocmai pentru că e vorba de trei „coordonate” dragi mie.

 

Susțin design-ul românesc de ani de zile, brandul Roche-Bobois este un nume despre care am scris de multe ori și am devenit inclusiv client, plus o minunată cauză caritabilă pentru care contribui de cinci ani încoace. ”Pâine și mâine”, pentru care donez, lunar, 2 euro, din 2017 încoace.

 

Rareori lucrurile se aliniază atât de frumos, dar în acest caz așa s-a întâmplat.

 

Toți cei care vor să liciteze una dintre cele cinci perne Roche Bobois sunt invitați să acceseze Historic.ro  din 9 Septembrie până pe 14 septembrie, prin crearea unui cont pe platformă.

 

Puteți licita sau da mai departe, iar pe copiii din programul „Pâine și mâine” îi puteți susține donând lunar 2 euro. Vă puteți înrola prin sms, la 8844, cu textul PAINE și firește că puteți și întrerupe oricând doriți, tot prin sms.

*********

Pentru mai multe idei și inspirații, mă puteți urmări și pe contul meu de Instagram.

Pentru mai multe articole, povești și inspirații, mă puteți urmări pe paginile de INSTAGRAM și FACEBOOK