Despre tot ce-i fin și fain

Cremele mele de vara asta și efectele lor

By 31 iulie, 2017Lifestyle
read time 5 min
 
31 iulie, 2017

Cremele mele de vara asta și efectele lor

În ultimele luni cremele mele predilecte au fost din gama Sublimage și Hydra Beauty de la Chanel și m-am gândit că a venit vremea să povestesc despre experiența mea cu ele și despre cum îmi aleg eu cremele în general.

by

Mă aflam la Atena, la evenimentul de lansare a noului parfum Chanel – ”Gabrielle” – și, în timp ce-mi scoteam produsele cosmetice și așezam tacticos pe policioara din baie două sticluțe în același auriu cu negru, mi-am dat seama că de câteva luni mă tot țin să scriu despre cremele mele și nu apuc.

 

Asta fiindcă nu sunt în esență un beauty-writer, nu asta e specialitatea mea, sunt mai curând un consumator normal de cosmetice, destul de atașat de unele produse, mai sceptic cu altele, adesea conservator. De asta nu am nici reflexul de a povesti imediat despre ceva de ordin cosmetic care mi-a plăcut. Îmi place să-mi dau timp, să testez, să evaluez, nu prea mă entuziasmez așa ușor.

 

Deloc întâmplător, având în vedere afinitățile mele cu mademoiselle Chanel, cremele negru cu auriu din trusa mea de cosmetice sunt din gama Chanel – Sublimage și, cum eu cred în semne, un eveniment Chanel e un loc și un moment bun să scriu despre ele. Mai ales că le-am descoperit și le-am cumpărat în momente atipice ale vieții mele. Dar o să explic asta mai încolo.

Deși sunt o fire analitică și-mi cântăresc atent deciziile, inclusiv la cumpărături, unele dintre cele mai bune alegeri pe care le-am făcut vreodată s-au născut din impulsuri de moment. Cărți, cosmetice, haine, e valabil pentru absolut orice, cu condiția ca impulsul respectiv să fi fost capătul concret al unei intuiții. De multe ori mă duc instinctiv spre ceea ce mi s-ar potrivi cel mai bine și lucruri pe care le aleg rapid, aproape pe negândite, se dovedesc a fi perfecte pentru mine.

 

De fapt, în spatele acelui impuls de moment care mă atrage glonț către un anume produs, există o explicație simplă: mă cunosc destul de bine și mă tot studiez de 33 de ani. Știu ce-mi place și ce nu și cumva asta mi-a intrat în instinct.

 

Din impuls a fost și prima mea achiziție din gama Sublimage, mai exact crema cu SPF pentru față, care s-a dovedit a fi dragoste la prima încercare. Nu mai reiau aici concepțiile mele despre soare și bronz – care nu se potrivesc cu media, dar mi le asum – spun doar că, pentru mine, crema de protecție solară pentru față de la Sublimage, deși aleasă în 30 de secunde de pe raft, s-a dovedit a fi varianta concretă a unui lucru spus cândva de medicul meu dermatolog: „Cea mai bună cremă antirid este crema de protecție solară”.

 

Ei bine, Sublimage La Protection UV e și una, și alta. În plus, are extract de rădăcină de lemn dulce, care echilibrează nuanța pielii și funcționează ca scut împotriva soarelui. Sublimage La protection UV a fost primul meu produs din gama Sublimage, iar la restul am ajuns câteva luni mai târziu, practic acesta a deschis calea.

Întrebarea magică: merită cremele Chanel?

 

Sunt un om eficient și am spus-o mereu, așa că gândirea mea în materie de cosmetice a fost mereu cam așa: prefer un produs mai bun, mai concentrat, care costă un pic mai mult, dar din care e suficient să folosesc un strop și să dureze luni întregi. Trusa mea de frumusețe e foarte mică, are câteva produse. Nu prea mă mai entuziasmez la multe creme, loțiuni și altele fiindcă am încercat o gramadă și-mi cunosc suficient de bine tenul încât să-mi dau seama când ceva are efect la mine sau e doar apă de ploaie.

 

Participând la evenimente, cu blogul, am început în ultima perioadă să testez mai multe produse de beauty ca înainte, iar unele au fost chiar foarte bune pentru tenul meu și am și povestit despre ele. Totuși, sfârșesc mereu întorcându-mă la câteva produse, mai precis cele la care textura, senzația pe piele și efectul pe termen lung sunt toate pe gustul meu. Sunt „a creature of habit” și, deși rotesc produsele după ce am terminat un borcan sau flacon (nu știu dacă e universal valabil, dar la mine tenul chiar se obișnuiește cu cremele), există câteva care rămân repere pentru mine.

Am cumpărat „Sublimage – La Crème” la finalul lui 2016, într-o perioadă în care – nu râdeți – aveam impresia că îmbătrânesc. Am un ten curat și fără mari probleme, de care sunt foarte mulțumită, dar vara fac pistrui, se îngrașă destul de ușor, e sensibil la clorul din piscină și la factorii de mediu. Și, așa cum toate femeile au câte o perioadă mai „albastră”, a mea a venit cu spaima că tenul meu nu mai e atât de proaspăt și de odihnit cum îl știam.

Despre Sublimage știam deja că e o gamă foarte bună, cu rezultate și studii concrete, citisem câteva review-uri online, dar nu considerasem până atunci că e momentul să trec la anti-aging. Mai testasem creme împotriva îmbătrânirii tenului, dar Sublimage era într-o altă ligă față de orice produs anti-aging pe are îl mai încercasem și cumva nu fusesem pregătită să fac pasul până atunci. La final de 2016 am zis „Gata, acum e momentul” și mi-am luat-o.

 

 

Principiile ei sunt clare și asta mi-a și plăcut din start: oamenii de știință de la Chanel au observat și studiat plantele din Madagascar, făcând o descoperire interesantă: în momentul în care Vanilla Planifolia, planta de vanilie pe care o știm cu toții, se află în vârful ciclului său de viață, fructul de vanilie are niște proprietăți regenerative care dispar apoi fulgerător imediat ce începe următoarea etapă a ciclului vieții. Astfel, fructele sunt culese de mână, una câte una, Chanel creând așa-numitele Éphémères de Planifolia, ingredientul-cheie din Sublimage.

 

Puțini știu, iar eu am aflat de la un seminar despre parfumuri ținut de Alexandra Giucă de la Madison Absolute Beauty, că vanilia pe care o găsim în parfumuri nu este de fapt Vanilla Planifolia, ci extract de vanilin provenit din alte plante. Vanilla Planifolia se extrage atât de anevoios și tot procesul costă atât de mult încât – dacă nu s-ar fi găsit vanilin și din alte surse, n-am fi putut produce suficient pentru industria alimentară, farmaceutică și pentru parfumerie, adică doar o parte din întrebuințările actuale ale compusului. Gama Sublimage se bazează pe vanilia adevărată, pe Vanilla Planifolia.

Ce face Sublimage? Regenerează pielea și fermitatea ei, uniformizează nuanța pielii, hidratează și iluminează.

În primul rând mi-a plăcut textura cremei, de cum am aplicat-o pe ten mi-a lăsat o senzație mătăsoasă, iar a doua zi dimineață când m-am spălat pe față nu s-a dus ca o mască (așa cum mi s-a întâmplat cu multe creme, semn că n-au intrat în piele), ci am simțit doar o vagă senzație cremoasă. Am continuat să o folosesc, iar după câteva luni mi-am luat și crema de ochi.

 

 

Zona ochilor e un subiect foarte delicat pentru mine – port lentile de contact, am sensibilitate la lumină și la alergeni, mă irit din orice – și am nevoie de ceva mai blând. Multe persoane spun că folosesc crema de față și la ochi, fără nicio problemă, dar eu n-am putut niciodată. De multe ori chiar și proximitatea unei creme pe pomeți mă face să lăcrimez, iar ceea ce mi-a plăcut la Sublimage – La Crème Yeux este că o poți folosi în două moduri: cremă de ochi sau mască (și știți deja cât de mult iubesc eu măștile).

 

Dacă o aplici într-un strat mai generos și o lași 10 minute, poți să îndepărtezi apoi excesul cu o dischetă demachiantă și să lași doar puțin să intre în piele. Există și o ustensilă specială inclusă în cutie, o mică spatulă.

Și încă un produs…

 

Am primit cadou, la început de an, o altă cremă de la Chanel, de data asta din gama Hydra Beauty, și am alternat-o de multe ori cu Sublimage – La Crème.

 

Dacă Sublimage era despre vanilie, Hydra Beauty Micro Crème este despre floarea preferată a doamnei Chanel: camelia înflorită, mai exact extractul de Camellia Alba PFA, patentat de Chanel, care ajută pielea să-și recapete hidratarea și aspectul strălucitor.

 

La asta se adaugă extractul de ghimbir albastru, care blochează și neutralizează radicalii liberi. PFA vine de la Polyfractioned Active, un ingredient creat prin tehnologie aflată sub patent Chanel, care implică puritate și eficiență maximă a substanței extrase din respectiva plantă.

 

Am folosit din plin Hydra Beauty în vacanță, când tenul meu se resimțea după temperaturile ridicate și expunerea la praf, apă de mare și căldură și simțeam nevoia de hidratare intensă. În fiecare seară îmi aplicam un strat un pic mai gros ca de obicei (textura e foarte ușoară, nu încarcă deloc), iar tenul meu părea să-l „înghită” instantaneu, într-atât de însetată rămânea pielea după soare. Într-o jumătate de oră nici n-ai mai fi zis că am pus vreo cremă pe față, dar în același timp îmi simțeam tenul foarte proaspăt și hidratat.

 

Într-o seară am uitat că m-am dat cu ea și am coborât la restaurantul hotelului să beau un ceai, cu soțul meu. Abia după 20 de minute mi-am amintit, cu groază: „Am cremă pe față și am ieșit așa în public!”. M-am uitat în oglindă repede și, ghici ce, nu se vedea absolut nimic. Nada. Exceptând cazurile de forță majoră, cum a fost cel de acum, în general pun o cantitate foarte mică de cremă, asta îmi și place la cremele concentrate, că nu trebuie să am două degete de substanță pe față ca să văd un efect.

Am scris despre cremele pe care le-am folosit cel mai mult lunile astea pentru că am observat că există mereu un prag psihologic când vine vorba de o cremă un pic mai scumpă sau care ni se pare mai complexă decât suntem noi obișnuite (am scris despre asta și aici). Mi-a zis de curând cineva că nu prea are curaj nici să meargă să încerce un parfum mai scump sau un produs mai exclusivist, fiindcă nu știe cum se vor uita oamenii din magazin dacă la final nu cumpără sau dacă nu cunoaște produsele. Foarte greșit. Fundamental greșit. Dincolo de faptul că trebuie să ne debarasăm de aceste reminiscențe de „rușine” prost-înțeleasă, putem și trebuie să intrăm oriunde, oricând, ca să ne interesăm de ceva care ne-a atras atenția.

 

Dacă vi s-a părut interesat Sublimage, mergeți în boutique-ul Chanel din Băneasa, puneți o mie de întrebări, testați crema pe piele (fără testat nu se poate la cosmetice), vedeți și celelalte produse, ce aveți de pierdut? Asta le spun mereu oamenilor care îl iau pe „nu” în brațe: ce pierzi? Poate că nu e crema potrivită pentru tine, dar descoperi acolo altceva, vezi un alt produs mai bun pentru tine, înveți ceva despre pielea ta, primești un sfat. Mai ales că acum avem și noi în România un boutique de beauty Chanel și reprezentanțe ale multor altor branduri de top. Să profităm de asta.

 

Experiența mea din boutique-ul Chanel din România, fiindcă de Chanel am vorbit în acest articol, a fost comparabilă cu cea din orice altă parte a lumii: oamenii din staff sunt pregătiți să răspundă la orice fel de întrebări (și i-am întrebat inclusiv de niște produse mai vechi și de niște lucruri citite pe net, chestiuni pe care nu le înveți doar dintr-un training punctual), sunt amabili și prietenoși, am intrat de multe ori fără să cumpăr absolut nimic și nimeni nu s-a uitat strâmb vreo secundă.

 

Știu că vânzătoarele tip „poamă acră” sunt prezente în multe locuri din România (și nu numai), dar avantajul magazinelor aparținând unui brand cu tradiție este că își pregătesc și își urmăresc suficient de bine angajații, ca să fie siguri că nu se îndepărtează de standardele setate internațional. Avantaj: clientul.

Prin urmare, hai să ne debarasăm de prejudecăți și să avem curaj să testăm orice ne poate fi bun, să punem întrebări, să fim curioși, să ne bucurăm de faptul că se găsesc și la noi cam toate produsele de top din lume. Să fim curioși, chiar n-avem nimic de pierdut.

2 Comments

  • Elena spune:

    Off, Diana, tocmai ieri am fost la Douglas sa cer esantioane pentru cateva produse noi si destul de scumpe. Prefer 1 cream scumpa in schimbul a mai multor produse mediocre. Si da, am dreptul sa cer, ca ci si ei primesc esantioane de la producator si ei castiga un client. Am cerut frumos esantioane si nu aveau, stiuc a am enuerat 4 branduri, nume mari si cu pretentii. Am primit nu, nu, de fiecare data. Oare de ce ma simt ca „cersesc” ceva cand cer esantioane? Nu ar trebui sa fie fericiti ca cei 2 ml sau cat are un esantion ma vor face sa cumpar varianta full size? O sa merg direct la Chanel, mersi de recomandare.

    • Du-te direct la Chanel, e o alta experienta acolo… Din pacate esantioanele sunt o mare problema la noi, in magazinele de cosmetice. Mi s-a intamplat sa cumpar si de 300 sau 500 de lei deodata (am luat si pentru mine, am luat si cate un cadou si s-au strans, ca nu ajung zilnic pe-acolo) si sa primesc un parfum la 0,10 ml sau cat e esantionul ala minuscul. Stiu foarte bine ce spui. Ajungi sa te simti tu prost pentru ca ,,indraznesti” sa ceri o mostra.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.