Redacția Biz transformă Binele în Breaking News, în vremea COVID-19
Într-o perioadă în care trei din patru știri sunt predicții fataliste despre un viitor întunecat, o redacție de revistă își asumă misiunea de a propaga cel mai greu tip de conținut: Binele de care avem atât de multă nevoie.
Dacă am auzit un lucru repetat obsesiv în media, în ultimii 15 ani, acela este că Binele nu vinde.
Senzaționalismul din ultimii ani, televiziunea „de priveghi” și burtierele redactate în termeni bombastici se datorează toate acestui adevăr strâmb: că oamenii nu vor să audă de bine, vor să audă de rău.
Că vor să se hrănească cu întunericul din lume ca să aibă impresia perversă că în colțul lor e cald și bine.
Dacă vi se pare un raționament ciudat sau sinistru, gândiți-vă doar de fenomenul „Știrilor de la ora 5”, care au scris istorie în media românească sau despre felul în care orice tragedie este valorificată la minut de către presă în general.
În acest context, coronavirusul ar putea părea subiectul ideal. Este o criză fără precedent în istoria recentă, ne afectează pe toți și are perioadă nedeterminată de desfășurare.
Teoretic, orice publicație ar putea trăi lejer în următoarea perioadă strict din grafice cu numărul de persoane infectate pe Glob de la zi la zi și din predicții funebre despre perioada post-Covid19. Atât de simplu. Oare?
Cu toate astea, în timp real față de evoluția pandemiei, o redacție din București a ales o cale diametral opusă.
Deși sunt toți pe la casele lor, lucrând „remote”, această cale pe care au ales-o îi face să muncească și mai mult decât înainte. La foc automat, dar cu un scop bun.
Un scop care, vorba celebrului dicton, nu e despre înjurat întunericul, ci despre aprins o lumină.
Astfel, redacția Biz – adică Marta Ușurelu și restul echipei ei, cu care am avut bucuria să lucrez cot la cot pentru ediția Biz Korea, în noiembrie anul trecut – a lăsat deoparte orice alte subiecte și a transformat Biz în… „BizRemote”
O secțiune complexă pe site-ul revistei, permanent încărcată cu materiale elaborate despre lucrurile bune care se întâmplă în vremea coronavirusului și despre România care lucrează remote, dar lucrează.
Despre cum economia nu stă pe loc, despre cum putem și trebuie să găsim soluții și despre cum ne putem ajuta unii pe ceilalți.
„Suntem obișnuiți cu munca în afara biroului, doar de 11 ani ne mutam cu redacția prin lume pentru edițiile BizWorld. Am inceput lucrul de acasa cu gândul la grija pe care trebuie s-o avem unii de alții, dar când au inceput să apară știrile cu numărul mare de morți din Italia și estimările cu un milion de șomeri in aprilie, am sesizat o stare generală de neliniște. Cred că e mult spus teamă, dar da, oamenii se sperie. Și eu am simțit frică, recunosc”, povestește Marta Ușurelu.
În acel moment de teamă firească, omenească, și-a dat seama că mecanismul speranței este vital pentru tot ceea ce va urma. Dacă vrem să urmeze ceva bun, nu doar negura economică pe care o prezice toată lumea.
„Citind o stire despre un posibil tratament pentru acest virus, am simțit cat de importantă este speranța. Cât de important este să reușim să păstrăm un echilibru și câtă nevoie avem să vedem și ce este bun în ceea ce se întâmplă acum”, explică ea.
Așa a început totul.
De două săptămâni, echipa Biz lucrează încontinuu la materiale care propagă un alt tip de informație, într-un ocean de știri senzaționaliste, de previziuni negre și de numărători de morți și de infectați.
De la știri despre diferitele feluri în care companiile pot lucra remote și își pot ajuta angajații să se protejeze în acestă perioadă până la interviuri cu pacienți vindecați de coronavirus, tratamente posibile pentru COVID-19, fundraising-uri care se întâmplă în această perioadă și inițiative sociale care să facă navigarea acestor vremuri mai ușoară pentru toți. Toate se află în secțiunea „BizRemote”.
În paralel, redacția Biz a lansat și ”BizGoodNews”, un newsletter la care te poți abona – dând clic AICI – pentru a primi zilnic pe email altfel de știri decât cele cu care ești inundat la televizor. Știri de bine.
În plus, de mâine – 26 martie – Redacția Biz mai lansează un proiect, la care nu s-ar fi gândit niciodată, dar care s-a ales de unul singur. BizRomania.
„Dupa ce am mutat redacția în toate marile capitale ale lumii, știm că acum este nevoie mai mult ca oricând de un proiect dedicat comunității de business din România. BizRomania va fi ghidul online al comunității de business în criza coronavirusului, urmând ca în aprilie să apară o ediție specială a revistei Biz, BizRomania”
Marta Ușurelu – Owner Biz
Business must go on, iar noi odată cu el.
Iar dacă vreți un alt gen de știri în Inbox-ul vostru de fiecare zi, în afară de comunicatele despre evenimente anulate, conferințe decalate și oameni care își reorganizează din temelii activitatea, vă puteți abona la BizGoodNews printr-un clic aici.
Mai puteți citi despre Marta Ușurelu și povestea Biz și în alte materiale #finesociety:
”Marta merge mai departe: cum se reinventează un brand de presă în epoca online”
Leadership-ul cu emoție al Martei Ușurelu și vulnerabilitatea ca superputere