Despre tot ce-i fin și fain

Detaliile noii colecții Chanel sunt o odă pentru tot ce a însemnat Mademoiselle

By 9 martie, 2020Lifestyle
read time 10 min
 
9 martie, 2020

Detaliile noii colecții Chanel sunt o odă pentru tot ce a însemnat Mademoiselle

Simplitate și romantism, fără artificii inutile. Colecția toamnă-iarnă Chanel e rezumată perfect de designerul Virginie Viard: ”Iubesc Chanel atât de mult încât această colecție nu putea fi altceva decât o nouă odă”.

by

Pasiunea mea pentru casa Chanel și pentru tot ceea ce a însemnat ea în istoria modei durează de peste două decenii. Cu mult dinainte de a avea ocazia să scriu despre brand și de a fi prezentă la evenimentele lor de aici și din afară. 

 

I-am descoperit mai întâi prin povestea lui Coco Chanel, apoi prin vitrinele magazinelor din Londra, unde eram studentă, apoi treptat am început să citesc, să documentez, să înțeleg mai bine, să fac conexiuni. Să învăț: despre ei și despre mine, ca stil. 

 

Când am intrat în universul Chanel ca jurnalist, eram deja familiarizată cu nuanțele subtile ale casei și relația cu brandul nu mă încânta doar ca o chestiune de „statut”, cum se întâmplă adesea.

Mă încânta faptul că pot pătrunde în interiorul poveștii care mă fascinase dintotdeauna. Să obțin informația la prima mână și s-0 dau eu mai departe, nu s-o citesc altundeva. Să fiu eu cea care „propagă” povestea mai departe.

 

Dacă vreți, este la fel ca atunci când am ajuns la Paris pentru prima oară. Parisul din mintea mea era compus din multe filme vechi, din povestioarele din manualele de franceză și din volumele de Dumas. Așa că m-am dus pe străduțele mele din filme, am căutat reperele deja-existente din mintea mea și cu totul alte lucruri față de un turist care se bucură că a ajuns la Paris și caută obiectivele cele mai celebre și bătătorite.

 

Probabil e o reacție tipică de șoarece de bibliotecă, dar aceasta sunt eu. Și, tot cu această curiozitate de șoarece de bibliotecă am și căutat, peste tot, elementele emblematice ale casei Chanel. Am scotocit magazine vintage, site-uri, licitații, E-bay, tot ce se poate. Am căutat vechiul Chanel și noul Chanel în același timp.

 

 

 

Am făcut această introducere pentru că noua colecție Chanel, toamnă-iarnă 2020/2021, m-a dus cu gândul pe mine, șoarecele de bibliotecă al amănuntelor, exact în zona vechiului Chanel.

 

Este o odă adusă lui Coco, dar nu numai ca o metaforă care sună frumos în titlu, ci cât se poate de concret. Detaliile noii colecții – brățările în formă de cruce stilizată, lanțurile care termină cu ciucuri aurii, poșetele din tweed pufos, buclé, sacourile pe care le văzusem doar în fotografii vintage – toate se apropie mai mult ca oricând de Chanel-ul lui Coco. 

 

Sunt adaptate femeii moderne, dar niciodată până acum nu mi s-a întâmplat să văd într-o colecție Chanel piese pe care altădată le-aș fi vânat pe site-uri vintage. Este realmente o celebrare a spiritului Chanel, bine-strunită de o Virginie Viard care îmi place nespus ca direcție creativă.

 

Poate că Virginie nu este aventuroasă și disruptivă ca alți directori de case celebre care au schimbat la 180 de grade tonul creativ al brandului de care se ocupă… dar nu cred că oamenii care iubesc Chanel și îl înțeleg vor cu adevărat așa ceva.

 

Ca o paranteză, acum câteva săptămâni vorbeam cu cineva despre noile hoodie-uri cu logo pe piept care au aprins imaginația tinerilor și pe care unele branduri le livrează într-o multitudine de culori. Și a venit vorba, indirect, de unul dintre acesteb branduri, cu o istorie legendară, asemeni casei Chanel. Balenciaga.

 

”Adică Balenciaga făcea și altceva în afară de hoodie-uri?”, a venit întrebarea interlocutorului meu. „A existat și înainte de aceste hanorace?”

 

Da, făcea. Exista. Și, chiar dacă respect ceea ce unii designeri au reușit să facă la case celebre, reinventându-le din temelii, realitatea este că oamenii care iubesc Chanel iubesc spiritul Chanel așa cum a fost lăsat el de către Coco.

 

Cu „codurile” casei, cu simplitatea alb-negru și cu dozele bine-gândite de auriu, argintiu și roșu, care fac acel „twist” de simplitate despre care citim mereu. Ei l-au inventat.

 

Cred că unele branduri se pot reinventa, dar altele trebuie să rămână exact așa cum sunt. În ton cu vremurile, dar fără a reduce o istorie întinsă pe aproape 100 de ani la o modă trecătoare.

De asta oda lui Virginie este exact pe gustul meu și al celor care iubesc Chanel ca poveste, nu doar ca „statut”: este despre continuitate, spirit atemporal și răbdare, într-o lume în care tendințele galopează mai rapid ca niciodată. Este despre ceea ce rămâne, după ce toate trendurile vin și trec.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Am spus de multe ori că brandul în care mă regăsesc cel mai mult este Chanel, datorită spiritului și simbolisticii casei. Mi se potrivește, pur și simplu.

Pentru că mi se întâmplă de multe ori să fiu întrebată despre un anumit produs despre care am scris mai demult, găsiți aici poveștile Chanel pe care le-am mai scris de-a lungul vremii pe #FineSociety și care au legătură nu doar cu colecții și sezoane, ci cu spiritul Chanel:

 

Fragments d’Or: un produs Chanel pe care l-aș recumpăra la nesfârșit

Expoziția „Mademoiselle Privé” din Tokyo: o recapitulare artistică a spiritului Chanel

 

Prima colecție fără Karl Lagerfeld: viitorul unei case de modă legendare.

 

Cum mi-am simplificat și mai mult ritualul de beauty, cu un singur produs Chanel.

 

Noua esență Chanel care surprinde mirosul unei veri pe Riviera franceză a anilor 20

 

Chanel Sublimage L’Essence Fondamentale: cremele care au efect și cum găsim ce-i trebuie tenului nostru.

 

Moodboard-ul meu de vara asta și produsele Chanel care fac parte din el

 

Cremele mele Chanel de vara asta și efectele lor 

 

„Boy” de la Chanel ne schimbă percepția despre parfumuri

 

Trei produse care mi-au schimbat ritualul de beauty în 2017

 

Noul parfum Chanel, 1957, se inspiră din aventura americană a lui Coco Chanel

 

Povestea completă a noului parfum Chanel: Gabrielle.

 

O mască pe bază de camelie și alte trei revelații de frumusețe

 

Baselworld 2019: Noutățile orologere de la Chanel.

 

Baselworld 2018: Toate noutățile orologere de la Chanel.

 

Baselworld 2018: Chanel lansează ceasuri masculine, Monsieur de Chanel, în ediție limitată sau unicat

 

Cum m-a cucerit colecția de Crăciun de la Chanel, în Chanel Espace Beauté din București

 

Colecția Chanel de Crăciun și cum poți avea o sesiune de răsfăț în magazin

 

”Femeia care citește”: o expoziție Chanel care celebrează cărțile

Fotografii: CHANEL