Despre tot ce-i fin și fain

Ce își propune N°1 DE CHANEL, prima gamă de beauty sustenabilă de la Chanel

By 19 februarie, 2022Lifestyle
read time 4 min
 
19 februarie, 2022

Ce își propune N°1 DE CHANEL, prima gamă de beauty sustenabilă de la Chanel

De ce noua gamă sustenabilă de produse de machiaj și de îngrijire a pielii de la Chanel – N°1 DE CHANEL – poate schimba regulile jocului pentru industria de beauty de lux.

by

Când Chanel a anunțat, la finalul anului trecut, o premieră în zona parfumeriei de lux – o sticlă de parfum din material reciclat, care să-și păstreze puritatea de cristal – era clar că acesta este doar începutul.

 

Chiar dacă, atunci când vine vorba de sustenabilitate, toată lumea privește spre brandurile de lux cu așteptări până la cer, realitatea este că e uneori mai greu pentru un brand high-end să își schimbe radical ADN-ul pentru a se adapta vremurilor.  

 

Ne place sau nu, unul dintre elementele care diferențiază brandurile de lux îl reprezintă acele detalii suplimentare care, in epoca sustenabilității, se integrează deodată la categoria ”Așa nu”: ambalajele prețioase și adesea complicate, finisajele deosebite (și nu mereu reciclabile), mixurile de materiale și, în principiu, tot ce se află la spectrul opus față de ideea de „vărsat”, „reciclat”, „refolosit”.

 

Tocmai de asta, colecția N°1 DE CHANEL, lansată la început de 2022, a pornit cu așteptări enorme și cu „săbiile scoase din teacă” în rândul multor critici.

 

Am așteptat înainte să scriu concret despre ea, pentru că voiam să o și văd, să o încerc, să pot să povestesc coerent, nu doar să dau vestea.

 

Direcția N°1 DE CHANEL a fost clară: sustenabilitatea și deschiderea unui capitol mai vast pentru casa Chanel, dar și pentru industria de beauty de lux în general.

 

Ca și în modă, unde Chanel a dat tonul, la începuturi, unei noi epoci de libertate de mișcare și confort, și în zona de beauty Chanel poate arăta că luxul se armonizează firesc cu sustenabilitatea, fără să facă rabat de la ceea ce îl face deosebit și exclusivist.

 

Dacă sticla reciclată de la Chanel no.5 a crăpat puțin ușa, N°1 DE CHANEL o dă de perete și face loc pentru o infinitate de variante de produse, care să împace atât iubitorii Chanel-ului clasic, cât și adepții sustenabilității. 

 

Eu fac parte din ambele categorii.

 

CE ÎNSEAMNĂ N°1 DE CHANEL?

 

CA INGREDIENTE:

 

În primul rând, este o gamă bazată pe ingredient activ cu totul nou, derivat tot din iubita camelie a lui Coco Chanel, dar de această dată camelia roșie, care are niște particularități anume.

 

Dincolo de pasiunea lui Coco Chanel pentru ea, camelia este o floare aparte în lumea frumuseții.

 

În primul rând, frunzele ei cerate împiedică evaporarea apei din interior și previn degradarea plantei.

 

După ce au studiat decenii întregi diferitele varietăți de camelie, oamenii de știință din laboratoarele Chanel au descoperit că și petalele unui anumit tip de camelie – „Camellia Japonica”, de culoare roșie, conțin o moleculă unică, cu rol anti-aging.

 

Înaintarea în vârstă nu poate fi evitată, desigur, dar această moleculă contribuie la încetinirea procesului, pentru că interferează cu procesul tipic al îmbătrânirii: când unele celule se degradează, ele afectează și celulele sănătoase din jurul lor, accelerând – în cazul tenului – degradarea pielii, mătuirea și pierderea elasticității acesteia.

 

 N°1 DE CHANEL, CA FILOSOFIE

 

Tot ce ține de N°1 DE CHANEL a fost gândit cu sustenabilitatea în gând: cernelurile folosite pentru ambalaje sunt organice, hârtia de împachetat și prospectele de hârtie din cutii au fost eliminate, iar plasticul a fost redus prin folosirea sticlei reciclate în 80% din colecție.

 

În formula produselor predomină ingredientele naturale (până la 97%), iar camelia roșie este folosită aproape în intregimea ei.

 

Pentru a preveni risipa, inclusiv cojile semințelor de camelie au fost folosite la crearea capacelor de la borcanele de N°1 DE CHANEL Crème Revitalisante.

 

 

Aceeași cremă este și prima care are flacoane tip „refill” (cu suprafața încrustată cu simbolul petalelor de camelie, ca în poza de mai jos), astfel încât, în locul unui borcan nou, să poți cumpăra doar un recipient mic cu crema în sine. 

 

 

Gama cuprinde, pentru început, nouă produse: serum revitalizant și loțiune revitalizantă, serum bi-fazic împotriva poluării, cleanser facial sub formă de pudră care se transformă în spumă în contact cu tenul, un fond de ten, un body-mist și celebra cremă revitalizantă cu refill, plus crema de ochi și balsamul de buze (care poate fi folosit și pentru obraji).

 

 

 

 

 

 

 

Urmează o recenzie a produselor N°1 DE CHANEL folosite de mine, am vrut să fac acest preambul pentru a explica filosofia care stă la baza acestei noi game.

 

Așa cum Coco Chanel a schimbat cândva lumea cu perlele ei și cu bluzele din jersé bărbătesc, cu siguranță va putea schimba și industria de beauty de lux. Rămâne doar să urmărim și să vedem.

********

Pentru că mi se întâmplă de multe ori să fiu întrebată despre un anumit produs despre care am scris mai demult, găsiți aici poveștile Chanel pe care le-am mai scris de-a lungul vremii pe #FineSociety și care au legătură nu doar cu colecții și sezoane, ci cu spiritul Chanel:

 

Premieră în lumea luxului: Chanel creează o sticlă de parfum cu material reciclat și puritate de cristal

 

Chanel Les Beiges Summer Light: colecție pentru o vară în afara timpului

 

CHANEL FACTORY 5: luxul stă în produsele utile, pe care le folosim în fiecare zi

 

Paris – Édimbourg, un parfum Chanel ca un sacou de tweed într-o zi de primăvară

 

Cele 10 produse cosmetice Chanel care mă însoțesc în orice călătorie

 

Chanel N°5 împlinește 100 de ani de când a schimbat istoria parfumeriei

 

Parfumul „Le Lion de Chanel”: prima lansare importantă a anului 2021

 

7 produse de beauty de la Chanel care m-au impresionat în 2020

 

Colecția de Crăciun 2020 de la Chanel: „Les Chaînes d’Or”

 

Istoria mea cu Chanel: o poveste despre maturizare, stil și îndrăzneală

 

Detaliile noii colecții Chanel sunt o odă pentru tot ce a însemnat Mademoiselle

 

Fragments d’Or: un produs Chanel pe care l-aș recumpăra la nesfârșit

 

Expoziția „Mademoiselle Privé” din Tokyo: o recapitulare artistică a spiritului Chanel

 

Prima colecție fără Karl Lagerfeld: viitorul unei case de modă legendare.

 

Cum mi-am simplificat și mai mult ritualul de beauty, cu un singur produs Chanel.

 

Noua esență Chanel care surprinde mirosul unei veri pe Riviera franceză a anilor 20

 

Chanel Sublimage L’Essence Fondamentale: cremele care au efect și cum găsim ce-i trebuie tenului nostru.

 

Moodboard-ul meu de vara asta și produsele Chanel care fac parte din el

 

Cremele mele Chanel de vara asta și efectele lor 

 

„Boy” de la Chanel ne schimbă percepția despre parfumuri

 

Trei produse care mi-au schimbat ritualul de beauty în 2017

 

Noul parfum Chanel, 1957, se inspiră din aventura americană a lui Coco Chanel

 

Povestea completă a noului parfum Chanel: Gabrielle.

 

O mască pe bază de camelie și alte trei revelații de frumusețe

 

Baselworld 2019: Noutățile orologere de la Chanel.

 

Baselworld 2018: Toate noutățile orologere de la Chanel.

 

Baselworld 2018: Chanel lansează ceasuri masculine, Monsieur de Chanel, în ediție limitată sau unicat

 

Cum m-a cucerit colecția de Crăciun de la Chanel, în Chanel Espace Beauté din București

 

Colecția Chanel de Crăciun și cum poți avea o sesiune de răsfăț în magazin

 

”Femeia care citește”: o expoziție Chanel care celebrează cărțile

Foto: CHANEL

Pentru mai multe articole, povești și inspirații, mă puteți urmări pe paginile de INSTAGRAM și FACEBOOK